برهم صالح خواستار خروج نیروهای ترکیه از عراق شد

به گزارش مجله چایی، ریاست جمهوری عراق امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای خواستار خروج نیروهای ترکیه از این کشور به دنبال اقدمات تجاوزکارانه آنها شد.

برهم صالح خواستار خروج نیروهای ترکیه از عراق شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، ریاست جمهوری عراق امروز یکشنبه با صدور یک بیانیه خواستار خروج نیروهای ترکیه از عراق شد و حمله هوایی ترکیه به اردوگاه مخمور در روز گذشته را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه برهم صالح ریاست جمهوری عراق آمده است: ما بر ضرورت ممانعت از نقض حاکمیت عراق و خروج نیروهای ترکیه که در مناطقی از اقلیم کردستان عراق و نیز موصل هستند، تاکید می کنیم.

ریاست جمهوری عراق بیان نمود: این نقض اصل حسن همجواری و مغایر با اصول و منشور بین المللی است.

در این بیانیه آمده است: حمله به اردوگاه مخمور در استان نینوا، تحرک خطرناکی است که جان غیرنظامیان و آوارگان در آن را در معرض خطر قرار می دهد و با قانون بین المللی و انسانی در تضاد است.

رئیس جمهوری عراق جدا از این بر ضرورت تقویت روابط با ترکیه براساس منافع مشترک و حل اختلافات مرزی و همکاری و هماهنگی در پرونده های امنیتی و مخالفت با اقدامات یکجانبه ترکیه و لزوم احترام به حاکمیت ارضی عراق تأکید کرد.

او افزود که عراق همواره تأکید کرده است که حاضر نیست میدان نزاع دیگران باشد و اجازه تعرض به خاکش را نمی دهد و نمی گذارد که از خاکش برای اقدام علیه همسایگان استفاده شود.

یاد آور می شود که روز گذشته ترکیه اردوگاه مخمور را هدف قرار داد.

همچنین رئیس جمهوری عراق به حمله نیروهای پ ک ک به نیروهای پیشمرگه هم واکنش نشان داد و اعلام کرد: حضور پ ک ک در داخل اراضی عراق از جمله اقلیم کردستان غیرقانونی است و باید این اقدامات مخل ثبات عراق و امنیت شهروندان آن متوقف شود.

ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که قانون اساسی این کشور اجازه استفاده اراضی عراق به عنوان تهدیدی برای امنیت همسایگان را نمی دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1131

به "برهم صالح خواستار خروج نیروهای ترکیه از عراق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برهم صالح خواستار خروج نیروهای ترکیه از عراق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید