خبرنگاران شهردار: ایرانشهر 160 هکتار فضای سبز دارد

به گزارش مجله چایی، زاهدان- خبرنگاران- شهردار ایرانشهر گفت: این شهرستان با داشتن 160 هکتار فضای سبز، سرسبزترین شهر سیستان و بلوچستان محسوب می گردد بطوریکه سرانه فضای سبز هر شهروند ایرانشهری حدود 11 مترمربع است.

خبرنگاران شهردار: ایرانشهر 160 هکتار فضای سبز دارد

نوراحمد درخوش روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: فضای سبز در شهرها به عنوان مجاری تنفسی شهرنشینان به شمار می آید و باید در حفظ این فضا کوشا باشیم.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در توسعه و نگهداری فضای سبز گفت: کوشش خواهیم کرد فرهنگ درختکاری و حفاظت از فضای سبز در بین دانش آموزان و خانواده ها نهادینه گردد.

شهردار ایرانشهر با بیان اینکه با هدف توسعه فضای سبز سالانه بیش از 150 هزار نهال گلدانی در ایرانشهر فراوری می گردد اضافه کرد: این نهال ها در سطح شهر کشت می گردد.

وی با بیان اینکه نهال های فراوری شده در محله ها، فضاهای آموزشی و پارک های سطح شهر کاشته می گردد اظهارداشت: از خانواده ها درخواست می کنیم علاوه بر حفظ و نگهداری فضای سبز، شهرداری را در فراوری نهال یاری نمایند.

درخوش وجود منابع آبی پایدار و شرایط اقلیمی مناسب را از دلایل سرسبزی ایرانشهر دانست و اعلام نمود: شهرداری علاوه بر جداسازی شبکه آب شهری از فضای سبز و پارک ها اقدام به آبیاری تحت فشار فضای سبز نموده به طوریکه این اقدام نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف آب و توسعه فضای سبز دارد.

به گزارش خبرنگاران شهر ایرانشهر با 30 هزار و 200 کیلومتر مربع مساحت به عنوان یکی از کلان شهرهای سیستان و بلوچستان مطرح است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1023

به "خبرنگاران شهردار: ایرانشهر 160 هکتار فضای سبز دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهردار: ایرانشهر 160 هکتار فضای سبز دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید