خبرنگاران مهاجرت پرندگان به تالاب شادگان شروع شد

به گزارش مجله چایی، آبادان - خبرنگاران - رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت:مهاجرت پرندگان آبزی و کنارآبزی از مناطق سردسیر به تالاب بین المللی شادگان شروع شد.

خبرنگاران مهاجرت پرندگان به تالاب شادگان شروع شد

رحیم مجدمی شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد:با سرد شدن هوا در مناطق مدار شمالی و سیبری ورود بعضی از پرندگان آبزی و کنارآبزی به تالاب بین المللی شادگان رصد و شاهد ورود بعضی از گونه ها به این تالاب هستیم.

وی از شروع طرح تشدید برخورد با شکارچیان غیرمجاز در تالاب شادگان همزمان با ورود گونه های مختلف پرندگان به تالاب اشاره نمود.

مجدم گفت: مرغابی ها، غازها، فلامینگو، انواع حواصیل، چنگر از جمله پرندگان مهاجری هستند که فصل سرما را تالاب بین المللی شادگان سپری می نمایند.

تالاب بین المللی شادگان با بیش از 500 هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار گرفته است که عظیم ترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب های بین المللی است. این تالاب به وسیله خورهای متعدد به خلیج فارس متصل می گردد که با آب شیرین، لب شور و آب شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی است.

این تالاب همه ساله با شروع فصل پاییز، شاهد ورود انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر از مناطق سردسیر سیبری، روسیه، آسیای میانه و مناطق داخلی ایران است.

تالاب شادگان به دلیل هوای معتدل در فصل زمستان محل زیست بیش از 110 گونه گیاهی، 174 گونه پرنده بومی و مهاجر شامل گیلانشاه و اردک مرمری، 36 گونه پستاندار، سه گونه دوزیست و 9 گونه خزنده است.

تالاب بین المللی شادگان در 105 کیلومتری جنوب اهواز قرار گرفته است و از شمال به شادگان، از جنوب به رودخانه بهمنشیر، از غرب به جاده دارخوین، آبادان و آب های خورموسی محدود می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 749

به "خبرنگاران مهاجرت پرندگان به تالاب شادگان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهاجرت پرندگان به تالاب شادگان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید