خبرنگاران گلخانه های کردستان 547 میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

به گزارش مجله چایی، سنندج - خبرنگاران - رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 15 گلخانه این استان در امسال 547 میلیارد و 80 میلیون ریال تسهیلات برای توسعه فعالیت های شان دریافت کردند.

خبرنگاران گلخانه های کردستان 547 میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

به گزارش خبرنگاران، محمدفرید سپری روز سه شنبه در جلسه ستاد توسعه گلخانه های کردستان گفت: این میزان تسهیلات به 6 گلخانه صنعتی به میزان 541 میلیارد و 346 میلیون ریال، یک گلخانه فصلی به میزان یک میلیارد و 20 میلیون ریال و هشت گلخانه کوچک مقیاس به میزان 47 میلیارد و 40 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی افزود: در این استان 22.3 هکتار گلخانه وجود دارد که سالانه در این مراکز سه هزار و 569 تن انواع محصولات از جمله خیار، گوجه فرنگی، فلفل، توت فرنگی، گل و گیاهان فراوری و روانه بازار می گردد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه هزینه بر بودن احداث واحدهای گلخانه ای و نوسانات قیمت نهاده ها ازجمله مسائل توسعه گلخانه های این استان است، گفت: باتوجه به عدم بخش تحقیقات فنی مهندسی گلخانه در استان لزوم فعال کردن این بخش در جهت آموزش کارشناسان فنی ضروری است.

وی تاکید نمود: ضروری است هماهنگی بیشتری بین دستگاه های متولی اعم از واگذاری عرصه، صدور پروانه، تخصیص منابع آبی، پرداخت تسهیلات به منظور تسریع در انجام کار گلخانه ها انجام گردد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه نمود: سال جاری از محل مجوزهای صادر شده، عملیات احداث 20 هکتار گلخانه شروع شده که به صورت میانگین از 70 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 220 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب های فراوری محصولات کشاورزی کشور است، این استان دارای 43 هزار هکتار باغ است که سالانه 330 هزار تُن انواع میوه در آن فراوری و برداشت می گردد.

میزان کل فراوری محصولات بخش کشاورزی استان کردستان سه میلیون تُن است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تن در سال برساند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 667

به "خبرنگاران گلخانه های کردستان 547 میلیارد ریال تسهیلات گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گلخانه های کردستان 547 میلیارد ریال تسهیلات گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید