سقوط دومین پهپاد آمریکایی در نیجر به دلیل نقص فنی

به گزارش مجله چایی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت، یک فروند پهپاد متعلق به مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا، در کشور نیجر سقوط نموده است.

سقوط دومین پهپاد آمریکایی در نیجر به دلیل نقص فنی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی پنتاگون اظهار داشت یکی از پهپادهای ارتش آمریکا در نیجر، به دلیل نقص فنی سقوط نموده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این سخنگو روز پنجشنبه گفت: یک هواپیمای بدون سرنشین مسلح متعلق به مرکز فرماندهی آمریکا در آفریقا، 23 ماه آوریل در حوالی شهر اغادیز نیجر سقوط نموده است.

وی افزود: گزارش های اولیه نشان می دهد که این پهپاد دچار نقص فنی شده است. این پهپاد در نتیجه اقدامی متخاصمانه سقوط ننموده است.

به ادعای او این پهپادها جهت ارزیابی وضع امنیتی و پایش فعالیت های خشونت طلبانه افراط گرایان مورد استفاده قرار می گیرند. به گفته او چنین عملیات ها با هماهنگی مقامات محلی اجرا شده و برای فعالیت های ضدتروریستی در نیجر حیاتی هستند.

توضیحات سخنگوی پنتاگون پس از آن صورت گرفت که تصاویر مربوط به سقوط این پهپاد به طور گسترده در شبکه های اجتماعی دست به دست شدند.

تصاویر منتشر شده از سقوط دومین پهپاد آمریکایی در توئیتر

در ماه فوریه (بهمن) نیز یک پهپاد دیگر ارتش آمریکا در مجاورت اغادیز سقوط کرد که علت این هواپیمای بدون سرنشین نیز نقص فنی اعلام شد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 440

به "سقوط دومین پهپاد آمریکایی در نیجر به دلیل نقص فنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط دومین پهپاد آمریکایی در نیجر به دلیل نقص فنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید