یک استاد دانشگاه در آمریکا به همکاری مخفیانه با چین متهم شد

به گزارش مجله چایی، مقامهای آمریکا اعلام کردند، یک استاد چینی تبار دانشگاه Texas A&M این کشور از بابت همکاری مخفیانه با دولت چین ضمناً انجام تحقیقات برای ناسا متهم به دسیسه چینی، طرح اظهارات دروغ و کلاهبرداری شده است.

یک استاد دانشگاه در آمریکا به همکاری مخفیانه با چین متهم شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از سی.ان.بی.سی، وزارت دادگستری آمریکا بیان کرد، بر اساس متن شکایت، ژنگدونگ چنگ، 53 ساله که به عنوان استاد در کالج مهندسی دانشگاه Texas A&M و محقق ناسا مشغول به کار بوده، وابستگی های خود و همکاری اش با یک دانشگاه چینی و دست کم یک شرکت متعلق به چین را پنهان نموده است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای مطرح نمود: چنگ بر طبق شرایط مربوط به یاری هزینه دریافتی، نباید با چین و هیچ شرکت متعلق به چین یا دانشگاه چینی همکاری، هماهنگی و مشارکت می نموده است.

جان دمرز، معاون امنیت ملی دادستان کل آمریکا در بیانیه مطرح نمود: بار دیگر ما شاهد بروز تبعاتی مجرمانه از عدم افشای شرکت در برنامه استعداد وابسته به دولت چین هستیم. وزارت دادگستری آمریکا همچنان به شفاف ساختن شرکت در این برنامه های استعداد دولت چین و برملا کردن بهره برداری ها از کشور ما و انستیتوهای تحقیقاتی ممتاز ما ادامه خواهد داد.

پیشتر وزارت دادگستری آمریکا گفته بود برنامه موسوم به هزار استعداد چین ابزار حزب کمونیست چین برای جذب، به خدمت گیری و پرورش استعدادهای علمی سطح بالا در راستای پیشرفت توسعه علمی، موفقیت مالی و امنیت ملی چین است. وزارت دادگستری آمریکا خاطر نشان کرد: دولت چین به موجب این برنامه اغلب به افراد از بابت دزدیدن اطلاعات مناسب جایزه می دهد.

رایان پاتریک، دادستان ناحیه جنوبی تگزاس آمریکا مطرح نمود: در حالی که 1.4 میلیون محقق و استاد دانشگاه خارجی اینجا در آمریکا به دلایلی درست به سر می برند برنامه استعدادهای دولت چین از دانشگاه های باز و آزاد ما بهره می برد. ارتباطات با دولت چین باید افشا شوند.

چنگ سال 2004 از سوی دانشگاه Texas A&M استخدام شده و طبق متن شکایت مطرح شده علیه او، از 2012 تا 2018 برای دانشگاه تکنولوژی گوانگدونگ چین کار نموده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 627

به "یک استاد دانشگاه در آمریکا به همکاری مخفیانه با چین متهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک استاد دانشگاه در آمریکا به همکاری مخفیانه با چین متهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید