شروع نصب تابلوهای هوشمند مشهد قدیم در سطح شهر

به گزارش مجله چایی، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از شروع نصب تابلوهای هوشمند نمایش تصاویر قدیم در خیابان ها و سطح شهر مشهد اطلاع داد.

شروع نصب تابلوهای هوشمند مشهد قدیم در سطح شهر

نرگس شالچیان رابع در مورد شروع نصب تابلوهای نمایشگر هوشمند مشهد قدیم اظهار کرد: معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با استفاده از فناوری های نوین و بستر QR، اقدامی با هدف معرفی جلوه هایی از مشهد قدیم به زائران، گردشگران و شهروندان مشهدی در جهت به تصویر کشیدن این تصاویر در مکان ها و محورهای قدیمی مشهد انجام داده است.

وی ادامه داد: در نظر داریم تحول سیمای بصری در این قرن را با استفاده از تصاویر مرور کنیم. خاطره بازی، ایجاد حس نوستالژیک و مروری بر خاطرات کودکی از دیگر اهداف این طرح بوده است.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اعلام کرد: این طرح به گونه ای طراحی شده که در آن تابلوهایی که بر روی آن ها QR کد درج شده ، در سطح شهر نصب می شوند و مخاطب با استفاده از گوشی هوشمند خود و با اسکن QR به مقایسه نمای قدیم و فعلی این مکان ها می پردازد.

وی اضافه نمود: در فاز اول این طرح حدود 40 نقطه که تصاویر قدیمی آن ها قبلا جمع آوری شده ، اجرایی خواهد شد و در ادامه علاوه بر افزایش مکان ها و تصاویر، افزونه های دیگری مانند خوانش داستان ها و روایت های قدیم در رابطه با این اماکن و تصاویر 360 درجه نیز به آن اضافه خواهد شد.

شالچیان توضیح داد: تصاویر این اماکن از حدود 6 ماه پیش و از منابع مختلفی همچون بانک اسناد روابط عمومی شهرداری مشهد، دانشگاه فردوسی و سایت های معتبر در حال جمع آوری، ویرایش و ترمیم بوده که تاییدیه اجرای آن نیز از حوزه های مختلف اخذ شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، وی اعلام کرد: این تابلوها از جنس استیل و با روکش پلکسی بوده که در اندازه 50 در 50 سانتی متر تهیه شده است. این تابلوها اکثرا بر روی کف زمین نصب می شوند. اگر در راستا خود به این تابلوها برخوردید آن را اسکن نموده و از نمای قدیم آن مکان دیدن کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 634

به "شروع نصب تابلوهای هوشمند مشهد قدیم در سطح شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع نصب تابلوهای هوشمند مشهد قدیم در سطح شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید