آیا این آثار باستانی به وسیله فرازمینی ها ساخته شده؟

به گزارش مجله چایی، ممکن است این اماکن به وسیله فرازمینی ها ساخته شده باشند ولی این بدان معنی نیست که آن ها به کلی ماورای طبیعی هستند و هیچ تعلقی به زمین ندارند. سیاره زمین یادگاری از گذشته های دور، آثار دیدنی به جامانده از دوران قدیم و بناهایی که به نظر فراتر از محدودیت های تکنولوژیکی عصر خود هستند، می باشد. چون این آثار هم عظیم هستند هم سنگین و هم پیچیده.

آیا این آثار باستانی به وسیله فرازمینی ها ساخته شده؟

در نوشته قبلی در خصوص یکی از عجایب دوران باستان که به نظر بعضی ها ممکن است حاصل سفر فرازمینی ها به زمین باشد صحبت کردیم، این بار می خواهیم به معرفی دو نمونه دیگر از سری عجایب دوران باستان بپردازیم. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

خطوط ناسکا (NASCA)

در دشت خشک و بی آب و علف 200 مایلی جنوب لیما، بیش از 800 خط سفید و طولانی در صحرای پرویان کشیده شده اند. در نگاه اول این خطوط به نظر عادی و بی مفهوم می آیند ولی درواقع آن ها حدود 300 شکل هندسی هستند که در 70 طرح از آن ها تصاویر حیوانات به چشم می خورد، ازجمله عنکبوت، میمون و مرغ مگس خوار.

یکی از طولانی ترین خطوط مربوط به فلشی می گردد که یک مایل درازا دارد. عظیم ترین تصویر نزدیک به 1200 فیت پهنا دارد و از آسمان کاملاً مشهود است. دانشمندان بر این باورند که نقاشی های ناسکا دو هزار سال قدمت دارند و درست به خاطر همین قدمت و میزان و قابلیت دیده شدن از فضا مرموز هستند. در خصوص نحوه کشیده شدن این خطوط گفته شده که دست فرازمینی ها در کار بوده است. ولی در غیر این صورت، سوالی که مطرح می گردد، این است که چگونه یک تمدن باستانی قادر بوده چنین نقاشی های عظیمی را در بیابان بدون اینکه توان پرواز کردن داشته باشند، خلق نمایند؟

اما اگر قدری موشکافانه تر آنالیز کنیم، خیلی راحت علتش را متوجه خواهیم شد. برای نمونه با آنالیز یکی از این نقاشی ها که به جی اوگلس (geoglyphs) معروف است، به این نتیجه رسیدیم که این خطوط به وسیله سنگ های عجیبی و غریبی که سفیدرنگ هستند و کاملاً از شن و ماسه های اطراف خود متمایزند، کشیده شده اند.

نخستین مطالعات در اوایل سال های 1900 صورت گرفت، از همان ابتدا پی بردن به علت کشیده شدن این خطوط سخت بود. مطمئناً اولین چیزی که از این خطوط به فکر می رسد، مرتبط بودن این خطوط به فرازمینی ها یا چیزهایی مرتبط به آن ها هست. اما در پژوهش هایی که اخیراً انجام شده معین شده خطوط ناسکا مربوط به مراسمی مذهبی می شوند، این مراسم برای بارش باران و حاصلخیزی زمین ها برگزار می شده است. اما در خصوص چگونه کشیده شدن این تصاویر می توان گفت چون همان طور که این تصاویر از فضا قابل تماشا هستند به همان صورت از بالای کوه ها و تپه های اطراف هم به سادگی قابل رویت هستند، پس کشیدن آن ها زیاد هم سخت نیست.

اهرام مصر

بیرون از قاهره، در نزدیکی شهر جیزه، اهرام مصر از دل بیابان سر برآشفته اند. این اهرام 4500 سال پیش ساخته شده اند و درون گذرگاه های خود آرامگاه ابدی فراعین و ملکه های مصر باستان را جای داده اند.

اما چگونه؟ آیا واقعاً مصریان باستان این سازه های غول پیکر را ساخته اند؟ عظیم ترین این هرم ها از میلیون ها سنگ تراشیده شده دقیق که وزن هرکدام به دو تن می رسد، ساخته شده است. حتی با در نظر گرفتن جرثقیل ها و تجهیزات ساختمانی کنونی، ساختن بنایی نظیر هرم فرعون خوفو (Khufu) چالش عظیمی محسوب می گردد.بلیط هواپیما مناسب قیمت

جدای از همه این شگفتی ها، ارتباط محسوس آن ها به فضا نجومی و کهکشانی است بخصوص موقعیت و چینشی که در این هرم ها دیده می گردد. گفته می گردد موقعیت هرم ها با ستارگان کمربند اوریون هماهنگ است. بعلاوه بعضی نظریه پردازان بر این عقیده هستند که این هرم های اسرارآمیز بهتر از هر بنایی که طی قرن های گذشته به وسیله بشر ساخته شده اند، هستند. (جدای از اینکه طی چند قرن اخیر بازسازی های بسیاری برای بازسازی آن ها انجام شده است)

بنابراین، آیا می توان نتیجه گرفت اهرام مصر ساخته دست فرازمینی ها است؟ واقعیت کلام نه. درست است که دانشمندان هنوز به طور قطعی نمی دانند که مصریان باستان چگونه این اهرام را ساخته اند؛ بخصوص که چطور آن ها با سرعت باورنکردنی، پیروز به ساخت اهرام شده اند- اما شواهد اندکی وجود دارد که می گوید این بناها ساخته دستان هزاران کارگر بوده است. سفر به مصر

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1207

به "آیا این آثار باستانی به وسیله فرازمینی ها ساخته شده؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا این آثار باستانی به وسیله فرازمینی ها ساخته شده؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید