بیانیه فرماندهی مشترک عراق درباره نتایج مرحله سوم ابطال العراق

به گزارش مجله چایی، عراق نتایج مرحله سوم عملیات ابطال العراق را گفت که از دوشنبه تا به امروز با حضور الحشدالشعبی و نیروهای امنیتی عراق با هدف تأمین امنیت مناطق میان شرق استان صلاح الدین، غرب دیالی و جنوب غرب کرکوک، انجام شد.

بیانیه فرماندهی مشترک عراق درباره نتایج مرحله سوم ابطال العراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای نتایج مرحله سوم عملیات ابطال العراق را برای پاکسازی مناطق میان شرق استان صلاح الدین، غرب دیالی و جنوب غرب کرکوک از بقایای داعش گفت.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، عبدالله الشمری جانشین فرمانده عملیات مشترک عراق در بیانیه ای گفت: عملیات ابطال العراق صبح روز دوشنبه 22 ژوئن 2020 و با دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح و نظارت ستاد مشترک عملیات و حضور همه نیروهای مشترک برای پاکسازی و تفتیش مناطقی در استان صلاح الدین و حد فاصل ستاد عملیات های دیالی، سامراء و کرکوک شروع شد.

در این بیانیه آمده است: سازمان الحشد الشعبی به وسیله واحدهایی از نیروهای خود در استان های دیالی، صلاح الدین، سامراء و کرکوک در این عملیات حضور داشت. این عملیات نظامی - امنیتی عظیم، متکی به اطلاعات محرمانه دقیق از همه آژانس های اطلاعاتی و امنیتی و مورد پشتیبانی هوایی فرماندهی نیروی هوایی و نیروی هوایی ارتش و ائتلاف بین المللی بود و در آن مساحت جغرافیایی گسترده ای به وسعت چهار هزار و هشتصد و پنجاه و سه کیلومتر هدف مناطق عملیاتی بود.

الشمری گفت: نتایج این عملیات شامل یافتن 29 مخفیگاه داعش و دو انبار تجهیزات آنها بود، همچنین 76 عدد بمب دستی کشف و منهدم شد، چهار چتر نجات و یازده موشک نیز توقیف شد.

در این عملیات همچنین 11 کانال زیرزمینی، شش تفنگ و سه خودروی داعش هم منهدم شد. شش کارگاه ساخت بمب هم شناسایی شد و هشتاد و نه و روستا در همه محورهای عملیاتی پاکسازی شدند.

الشمری با اشاره به جانفشانی نیروهای شرکت نماینده در این عملیات از شهادت دو نیروی الحشد الشعبی و مجروح شدن ده نیروی دیگر از میان ارتش و الحشد الشعبی اطلاع داد و گفت آنها در انفجار بمب دستی در راستا حرکت خودروهای نظامی شهید یا زخمی شدند.

این فرمانده عراقی گفت که نیروهای مسلح عراق عهد بسته اند که دست مخلان امنیت در عراق را قطع می نمایند و تا سرکوب کامل همه تروریست ها و توانایی آنها آرام نخواهند نشست.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 527

به "بیانیه فرماندهی مشترک عراق درباره نتایج مرحله سوم ابطال العراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه فرماندهی مشترک عراق درباره نتایج مرحله سوم ابطال العراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید