تجلیل از هنرمندان و فعالان بازارچه هفتگی صنایع دستی در زابل

به گزارش مجله چایی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زابل گفت: به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی از هنرمندان صنایع دستی و فعالان بازارچه هفتگی صنایع دستی زابل تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از هنرمندان و فعالان بازارچه هفتگی صنایع دستی در زابل

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، صادق میرحسینی سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زابل اظهار کرد: به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی با حضور مسئولان شهرستان زابل از هنرمندان و فعالان بازارچه صنایع دستی در رویداد هفتگی پنجشنبه های هنری زابل با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زابل اضافه نمود: این تجلیل باحضور شهردار، اعضای شورای شهر زابل و سایر مسئولان و نیز بعضی از معتمدین این شهرستان در محل تالار نور شهرداری زابل صورت گرفت.

وی ادامه داد: رویداد فرهنگی پنجشنبه های هنری زابل هر هفته با همکاری شورای شهر، شهرداری و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان برگزار و در این رویداد 20 غرفه صنایع دستی برپا می گردد که در چهل و چهارمین برنامه و نمایشگاه با دعوت از مسئولان از هنرمندان صنایع دستی فعال در بازارچه صنایع دستی این رویداد تجلیل به عمل آمد.

میرحسینی بیان نمود: از مهم ترین محصولات ارائه شده در این بازارچه می توان به محصولات خامه دوزی، سیاه دوزی، سفالگری، گلیم بافی و بافتنی های سنتی اشاره نمود.

وی خاطرنشان ساخت: در کنار این برنامه غرفه استعداد ها نیز برپا شده و برنامه شاهنامه خوانی و موسیقی محلی به منظور ترویج فرهنگ غنی سیستان و حفظ سنت های اصیل منطقه اجرا می گردد.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1347

به "تجلیل از هنرمندان و فعالان بازارچه هفتگی صنایع دستی در زابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از هنرمندان و فعالان بازارچه هفتگی صنایع دستی در زابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید