تحصیل در کانادا

به گزارش مجله چایی، کانادا کشوری ارزشمند با شرایط تحصیل مطلوب، جزو اولین انتخاب ایرانیان برای سفر در سال 2022 است. راه های مختلفی برای ورود به این کشور انگلیسی زبان وجود دارد که از بهترین آن ها از اعزام نیروی کار و دانشجو نام برده می گردد.

تحصیل در کانادا

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام سفیران سروش سعادت، تحصیل در کانادا به علت برخورداری از دانشگاه های معتبر در سطح دنیا و بازار کار بین المللی، آینده ای روشن برای خارجی ها رقم می زند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا ذیل مقاله پیش رو، به شرایط دریافت ویزای کاری و اعزام دانشجو به این کشور بپردازد.

تحصیل پزشکی در کانادا

در حوزه آموزشی پزشکی، کانادا مرکزی بسیار مهم و با کیفیت است. اولین قدم برای تحصیل در رشته پزشکی و دریافت مدرک دکترای پزشکی، ورود به مقطع کارشناسی 3 تا 4 ساله در کانادا است. از بهترین دانشگاه های این کشور می توان به دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه غربی انتاریو، دانشگاه کوئینز، منونیت، واترلو، کلگری و آلبرتا اشاره نمود. هزینه های رشته پزشکی در کانادا از 18000$ تا 36700$ (دلار کانادا) بسته به دانشگاه ها و بورسیه تحصیلی فرق دارد.

برای تحصیل پزشکی در کانادا، ارائه مدرک کارشناسی در زیست شناسی یا علوم پایه با حداقل نمرات مورد احتیاج، مدرک زبان حداقل نمره 6.5 در آیلتس و 80 برای تافل و قبولی داوطلب واجد شرایط در آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) الزامی است. نکته قابل توجه این که در سال 2022 تحصیل پزشکی در کانادا بدون احتیاج به قبولی در آزمون MCAT نیز امکان پذیر است. بعضی کالج ها و دانشکده های پزشکی آلوپاتیک (پزشکی طب مدرن) در کانادا هستند که احتیاجی به MCAT ندارند، اما ممکن است دانشجویان با مدرک کارشناسی یک دوره پایه و پیش پزشکی بگذرانند.

ویزای تحصیلی در کانادا

علاقمندان برای تحصیل در کانادا با دریافت پذیرش از دانشگاه های معتبر این کشور، به ویزای تحصیلی کانادا دست پیدا می نمایند. کانادا یکی از بهترین نظام های آموزشی دنیا است که برای افراد زیر 18 سال نیز ویزای تحصیلی صادر می نماید. دانشجویان خارجی در این کشور با همراهان خود می توانند وارد شوند و همراه دارای حق کار است. برای دانشجویان نیز حق کار نیمه وقت در نظر گرفته شده که تاثیر بسزایی در پوشش هزینه های زندگی فرد دارد. ارائه مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش و ویزا الزامی است. البته افراد زیر 18 سال برای تحصیل در کالج ها احتیاجی به ارائه مدرک زبان ندارند. مقطع کارشناسی یک دوره 4ساله است و احتیاج به ارائه مدرک دیپلم با معدل و ریزنمرات بالا دارد.

برای ورود به مقطع ارشد 2 ساله ارائه حداقل آیلتس 6.5 به همراه توصیه نامه از اساتید ضروری است. مقطع دکترا دوره ای 3 تا 5 ساله است و علاوه بر مدرک زبان، مدارک GRE یا GMAT بسته به رشته و سوابق پژوهشی مفید باید ارائه گردد. نکته مهم در اخذ ویزای تحصیلی کانادا، پارامتر سن و فاصله تحصیل است.

ویزای کاری در کانادا

برای دریافت ویزای کاری کانادا، حضور در یک سیستم امتیازبندی از پیش معین شده الزامیست. در این سیستم محدودیت سنی لحاظ شده و نمره زبان بالا و مدرک تحصیلی، شانس متقاضیان را افزایش می دهد. علاوه بر این، اثبات سوابق کاری مرتبط با مدرک تحصیلی هم آنالیز خواهد شد. امکان دریافت ویزای همراه نیز با اخذ ویزای کار، وجود دارد. یکی دیگر از روش های اعزام نیروی کار به کانادا، دریافت پیشنهاد کاری معتبر از کارفرمایی در این کشور است.

مدارک تحصیلی دیپلم تا دکترا 5 تا 25 امتیاز را به خود اختصاص می دهند. سوابق کاری حداقل 2 سال الزامیست که بسته به افزایش تعداد سالها امتیازات نیز تا 15 افزایش می یابد. گفتنی است که این ویزا 2 مرحله ای است و در مجموع 1200 امتیاز دارد. فردی که پیروز به امتیاز حداقل 450، از 600 امتیاز مرحله اول گردد، به مرحله دوم وارد می گردد. در مرحله دوم تست سازگاری با شرایط کانادا و امتیازات فدرالی دولت کانادا به متقاضی به نسبت رقبای دیگر اعلام می گردد. افرادی که پیروز به اخذ پیشنهاد کاری از کارفرمایی در این کشور شده باشند امتیازات اضافی دریافت می نمایند. با دریافت حداقل 450 امتیاز از این مرحله نیز، فرد امکان دریافت ویزای کاری کانادا را پیدا می نماید.

اعزام دانشجو به کانادا

اعزام دانشجو به کانادا، به عنوان کشوری انگلیسی زبان، در میان دانشجویان خارجی هواداران زیادی دارد. در زمینه اعزام دانشجو به کانادا، اثبات تمکن اقتصادی مناسب و تسلط به زبان بسیار اهمیت دارد. دانشجویان و دانش آموزان با اخذ پذیرش معتبر از کالج ها و دانشگاه های دولتی یا خصوصی این کشور، می توانند برای اخذ ویزا اقدام نمایند. ارائه انگیزه نامه و رزومه قوی شانس پذیرش و ویزا را افزایش می دهد. افراد زیر 18 سال برای تحصیل در مدارس کانادا، ملزم به ارائه مدرک زبان نمی باشند. برای ورود به مقاطع دانشگاهی و کالج ها، افراد بالای 18 سال باید مدرک زبان آیلتس، بسته به مقطع بین 6 تا 7 ارائه دهند.

اعزام دانشجو به کالج های دولتی به خصوص در زمینه آموزش رشته های مدیریتی با ارائه حداقل مدرک دیپلم و البته داشتن سن مناسب در کانادا امکان پذیر است. هزینه تحصیل در کانادا بسته به رشته و مقطع بین 12000$ تا 32000$ (دلار کانادا) متغیر است. در زمینه اعزام دانشجو به کانادا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدمات ویژه ای در زمینه مشاوره و خدمات ارائه می دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1502

به "تحصیل در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید