ترکیه نام کشورش را تغییر داد

به گزارش مجله چایی، اداره ارتباطات ترکیه کارزاری را برای اعلام تصمیم کشور به منظور استفاده از نام Turkiye به جایTurkey در عرصه بین المللی به راه انداخته که راهی به سوی تغییر نام این کشور محسوب می گردد.

ترکیه نام کشورش را تغییر داد

به گزارش روزنامه دیلی صباح، اداره ارتباطات ترکیه در بخشی از این کارزار با عنوان Hello Turkiye ویدئویی تبلیغاتی را با هدف تقویت این نام در حساب های رسانه های اجتماعی خود منتشر نموده است.

در این فیلم یکسری جهانگرد های خارجی در بخش های مختلف کشور نشان داده می شوند که ضمن سر دادن عبارت Hello Turkiye، دست تکان می دهند.

در این زمینه، مشاوران مطبوعاتی خارجی که زیر نظر اداره ارتباطات فعالیت می نمایند نیز فعالیت های مختلفی را برای توسعه این کمپین انجام می دهند.

فخرالدین آلتون، مدیر ارتباطات ترکیه این کمپین را تبلیغ نموده و گفته که این یک گام مهم در راستای هدف ایجاد وحدت مصاحبه و تثبیت برند ترکیه در عرصه جهانی است.

وی در ادامه اضافه کرد، برای تقویت برند Turkiyeدفتر برند Turkiye را ایجاد خواهیم کرد و این کشور در زمینه هویت برند جهانی کار هایی انجام خواهد داد و به تقویت وجهه و ارزش برند خود یاری خواهد نمود.

این کارزار پس از آن به راه افتاده که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ماه گذشته میلادی از تغییر نام رسمی این کشور اطلاع داد و گفت: عبارت Türkiye فرهنگ، تمدن و ارزش های ملت را به برترین شکل نشان می دهد و بیان می نماید.

[در زبان انگلیسی واژه turkey که با t کوچک نوشته گردد به معنی بوقلمون است.]

منبع: فرارو
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1420

به "ترکیه نام کشورش را تغییر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه نام کشورش را تغییر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید