مقاله: سیمان سفید در کجا استفاده میشود؟

به گزارش مجله چایی، انواع سیمان را از ماده اولیه آهک تهیه می نمایند و در فرآیند فراوری سیمان مواد افزودنی سفید نماینده رنگ به آن می زنند تا رنگ سفید به خود بگیرد. سیمان هایی که رنگ تیره دارند را از آهک و رس فراهم می نمایند اما در فراوری سیمان از رس استفاده نمی گردد.

مقاله: سیمان سفید در کجا استفاده میشود؟

در ساخت بتن های رنگی می باشد. در صورت استفاده از رنگدانه های مختلف می توان به اسم، بتن های رنگی فراوری کرد. به منظور قابلیت ایجاد رنگ هاتکراری، فراوری نمایندگان، سیمان رنگی آماده اختلاط را به صورت پایه عرضه می نمایند.

برای ساخت موانع بزرگراه ها و برای اهداف تزئینی استفاده می گردد، بعلاوه به طور گسترده ای برای ساخت سنگ های ریخته گری مجذوب کننده مورد استفاده قرار می گیرند.

در ساخت بتن استفاده می نمایند. بتن سفید فراوری شده با این سیمان در ساخت پروژه هایی استفاده می گردد که در آن ها زیبایی اهمیت دارد. این متریال، قیمت بالاتری نسبت به سیمان های دیگر دارد و به همین دلیل استفاده از آن برای ساخت و ساز معمولی ارزان نیست. زیرا از نظر خواص هم فرق چندانی با سیمان معمولی ندارد.

سیمان سفید خواصی همچون سیمان معمولی خاکستری وسیاه دارد و تنها در رنگ متفاوت می باشند. رنگ سیمان با توجه به مواد خام تشکیل دهنده و نوع فرآیند تهیه آن، تغییر می نماید. اکسید های فلزی به ویژه آهن و منگنز بر رنگ سیمان تأثیر دارند. این نوع سیمان ممکن است در بازسازی ویلا به دلیل زیبایی بیشتر در نماها به کار گرفته شود.

منبع مقاله: سیمان سفید در کجا استفاده میشود؟

انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1289

به "مقاله: سیمان سفید در کجا استفاده میشود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: سیمان سفید در کجا استفاده میشود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید