پل معلق مشگین شهر: هیجان پیاده روی در ارتفاع 80 متری

به گزارش مجله چایی، پل معلق مشگین شهر یکی از زیباترین، جدیدترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری استان اردبیل است. این پل طویل ترین و مرتفع ترین پل معلق کابلی خاورمیانه محسوب می گردد.

پل معلق مشگین شهر: هیجان پیاده روی در ارتفاع 80 متری

مشگین شهر یکی از شهرهای استان اردبیل است که به خاطر طبیعت زیبا، مردمان خون گرم و مهمان نواز و باغ های میوه معروفیت دارد. این شهر زیبا در دامنه کوه سبلان واقع شده است و در فصل های گرم سال، آب و هوایی بسیار مطبوع و خنک دارد و شاید به همین علت سفر به این شهر در فصل های گرم دلپذیرتر خواهد بود.

یکی از جاذبه های گردشگری مشگین شهر که در سال 94 افتتاح شد، پل معلق مشگین شهر است. با گزارش اختصاصی خبرنگاران همراه باشید تا با این پل زیبا بیشتر آشنا شویم.

پل معلق مشگین شهر طولانی ترین پل معلق خاورمیانه است.

عرض این پل دو متر و طول آن 365 متر است.

در کنار پل معلق مشگین شهر یک سکوی زیپ لاین هم واقع شده است که از روی پل و دره می گذرد.

پل معلق مشگین شهر که طولانی ترین پل معلق خاورمیانه است در ارتفاع 80 متری رودخانه خیاوچایی و روی پارک جنگلی مشگین شهر احداث شده است.

برای احداث این پل و مجموعه توریستی آن 40 میلیارد تومان هزینه شده و کار طراحی و ساخت آن به وسیله مهندس های ایرانی صورت گرفته است.

یکی از جالب ترین بخش های این پل بخش شیشه ای آن است.

در هنگام عبور از روی این قسمت از پل می توانید زیر پای خود را ببینید. بخش شیشه ای دقیقا در قسمت وسط پل واقع شده است.

در هنگام عبور از روی پل باید از دویدن و پرش خودداری کنید تا باعث ایجاد نوسان روی پل نشوید.

این نوسان و تکان ها ممکن است برای بچه ها و افراد سال خورده در هنگام راه رفتن روی پل معلق، مشکل ایجاد کند و باعث زمین خوردن آن ها بشود.

در طرف دیگر دره، سکوی فرود زیپ لاین واقع شده است که پس از فرود می توانید از آن بالا آمده و از روی پل معلق به سمت دیگر دره بازگردید.

در انتهای پل و سمت دیگر دره هم یک مجموعه تفریحی و بازارچه واقع شده است و می توانید سواری با چند خودرو با طراحی قدیمی را تجربه کنید.

درمجموع گذشتن از روی این پل زیبا و دره سرسبز تجربه ای تازه و جالب برای گردشگرها است. در بخش بعدی گزارش سفر به اردبیل، با هم ویدیوی اختصاصی خبرنگاران از پل معلق مشگین شهر را خواهیم دید. اگر قبلا به این پل سر زده اید، نظر خود را با ما در میان بگذارید.

اگر قصد سفر به اردبیل و بازدید از جاهای دیدنی اردبیل را دارید، مناسب ترین آفر تور اردبیل را می توانید در خبرنگاران، از میان تور های ده ها آژانس مسافرتی معتبر انتخاب نموده و به راحتی بخرید.

منبع: کجارو
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1466

به "پل معلق مشگین شهر: هیجان پیاده روی در ارتفاع 80 متری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل معلق مشگین شهر: هیجان پیاده روی در ارتفاع 80 متری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید