بازسازی آپارتمان: شروع بازسازی باروی تاریخی دامغان

به گزارش مجله چایی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از بازسازی باروی تاریخی دامغان اطلاع داد.

بازسازی آپارتمان: شروع بازسازی باروی تاریخی دامغان

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، حمیدرضا دوست محمدی روز سه شنبه 23 آذرماه 1400 با اعلام این خبر گفت: بازسازی اضطراری و بازسازی کالبدی باروی تاریخی دامغان با هزینه کرد از محل اعتبارات ملی به زودی شروع می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اضافه کرد: باروی دامغان با قدمت دوره تاریخی قبل از اسلام، به عنوان یکی از باروهای شهری استان با طول جهت هشت کیلومتر، در داخل محدوده شهر دامغان واقع شده است.

او گفت: این بارو در دوره های مختلف از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان بازسازی و بازسازی شده است.

دوست محمدی با اشاره به اینکه باروی دامغان در اوایل دوران اسلامی بنا شده است، اضافه کرد: این بارو که قدمت بیش از هزارساله دارد، 16 هزار متر طول، 106 برج و چهار دروازه داشته که به مرور زمان به دلیل فرسایش و نزولات آسمانی و تخریب ها در طرح های توسعه شهری فقط هشت هزار متر آن به جای مانده است.

باروی دامغان در تاریخ 19 آذر 1375 با شماره ثبت 1799 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1384

به "بازسازی آپارتمان: شروع بازسازی باروی تاریخی دامغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: شروع بازسازی باروی تاریخی دامغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید