اصلاحات قانون اساسی روسیه شامل چه تغییراتی است؟

به گزارش مجله چایی، روسیه نخستین روز از همه پرسی ایجاد تغییرات در قانون اساسی این کشور را که می تواند باعث در قدرت ماندن ولادیمیر پوتین تا سال 2036 گردد،پشت سر گذاشت.

اصلاحات قانون اساسی روسیه شامل چه تغییراتی است؟

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، روسیه نخستین روز از همه پرسی ایجاد تغییرات در قانون اساسی این کشور را که می تواند باعث در قدرت ماندن ولادیمیر پوتین تا سال 2036 گردد، پشت سر گذاشت.

اگر این همه پرسی هفت روزه با رأی مثبت اکثریت همراه گردد، به پوتین اجازه می دهد که در دو دوره دیگر انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کند.

تغییرات قانون اساسی مصوب سال 1993 روسیه در ماه ژانویه گذشته از سوی پوتین معین شد و مجلس روسیه در ماه مارس آن را تصویب کرد.

هدف اصلی از این همه پرسی تمدید دوره های مجاز شرکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه از دو دوره به چهار دوره است. هر دوره ریاست جمهوری در روسیه شش ساله است و یک فرد می تواند حداکثر برای دو دوره پیاپی به عنوان رئیس جمهوری فعالیت کند. دوره دوم ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین در سال 2024 به انتها می رسد.

اما تغییرات دیگری که به همه پرسی گذاشته شده است شامل اقداماتی برای قدرتمندتر کردن کرملین در مقابل مقام های محلی و شهرداری ها است.

یک تغییر جنجالی دیگر نیز به همه پرسی گذاشته شده است: تعریف ازدواج در قانون اساسی روسیه محدود به پیوند زن و مرد می گردد بنابراین ازدواج رسمی همجنسگرایان به طور رسمی غیرقانونی می گردد.

در اصلاحات مصوب شده که هم اکنون به رأی عموم گذاشته شده است همچنین گفته شده که حداقل دستمزد باید بالاتر از حداقل سطح معیشت باشد و افزایش حقوق بازنشستگی نیز تضمین می گردد.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 528

به "اصلاحات قانون اساسی روسیه شامل چه تغییراتی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاحات قانون اساسی روسیه شامل چه تغییراتی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید