نخستین پیاده روی فضانوردان چینی در ایستگاه فضایی

به گزارش مجله چایی، همزمان با صدمین سال تاسیس حزب کمونیست چین، فضانوردان چین نخستین پیاده روی فضایی خود را در ایستگاه فضایی خاص آن کشور با موفقیت به انجام رساندند.

نخستین پیاده روی فضانوردان چینی در ایستگاه فضایی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، روز یکشنبه، 13 سال پس از اولین پیاده روی فضایی چین، دو فضانورد چینی بیرون از ایستگاه فضایی تیانگونگ، راه رفتند.

نخست لیو بومینگ کپسول مسکونی ایستگاه فضایی را ترک کرد، و سه ساعت بعد تانگ هونگبو به او پیوست.

بنا بر این گزارش، یکی از مهمترین هدف های این پیاده روی، آزمایش نسل نو لباس فضایی بود. آن ها تجهیزاتی را هم برای استفاده در ماموریت های بعدی، روی ایستگاه نصب کردند.

این پیاده روی فضایی تقریباً هفت ساعت طول کشید، و انتظار می رود این فضانوردان در روز های آینده ماموریت مشابه دیگری هم انجام دهند.

لازم به ذکر است که در اولین پیاده روی فضایی چین در سال 2008 هم زمانی که ژای ژیگانگ حدود 20 دقیقه در خارج از سفینه فضایی بود، لیو نقش پشتیبان را بر عهده داشت.

چین تنها کشور دنیا است که ایستگاه فضایی خاص خود را در مدار زمین دارد. تیانگونگ که در زبان چینی به معنی کاخ آسمانی است، قرار است پایگاهی برای برنامه فضایی بلندپروازانه پکن باشد. تیانگونگ رقیبی خواهد بود برای ایستگاه فضایی بین المللی، که ایالات متحده، روسیه، اروپا، کانادا و ژاپن، بهره برداری مشترک از آن را بر عهده دارند.

چین هم اکنون یک کاوشگر هم روی سطح مریخ دارد. این نخستین بار است که چین سفینه ای روی سطح مریخ فرود آورده است.

مریخ نورد ژورونگ که از راه دور کنترل می گردد، روز 22 ماه مه از کپسول فرود جدا شد و بر سطح مریخ نهاده شد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1197

به "نخستین پیاده روی فضانوردان چینی در ایستگاه فضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین پیاده روی فضانوردان چینی در ایستگاه فضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید