افتتاح اولین بازارچه سنگ های قیمتی اصفهان

به گزارش مجله چایی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از افتتاح اولین بازارچه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی استان همزمان با هفته صنایع دستی اطلاع داد.

افتتاح اولین بازارچه سنگ های قیمتی اصفهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون الله کمک امروز 26 خردادماه با اعلام این مطلب گفت: نزدیک به هفت سال است که کارگاه های آموزش عرضه سنگ های قیمتی و همچنین کارگاه های آموزشی گوهرشناسی در استان به ویژه شهر اصفهان به صورت جدی فعالیت می نمایند.

او افزود: با توجه به گسترش تدریجی فعالیت هنرمندان صنایع دستی در حوزه فراوری و عرضه محصولات، اولین بازارچه عظیم عرضه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان تأکید کرد: با مشارکت شهرداری اصفهان این بازارچه در مساحتی بالغ بر هزار و پانصد متر مربع همراه با 18 غرفه عظیم با عنوان سرای گوهر در ارگ دنیا نما، به پایش، فراوری و عرضه محصولات مختلف در حوزه سنگ های قیمتی اختصاص پیداخواهد نمود.

او توضیح داد: هنرمندان و عرضه نمایندگان سنگ های قیمتی در این حوزه ضمن ارائه مستقیم محصولات، به وسیله شبکه های مجازی نیز اطلاعات محصولات خود را به صورت کاملاً استاندارد از ابتدای فراوری تا هنگام عرضه به بازارهای دنیای ارائه خواهند کرد، که این خود نقش مهمی در ایجاد اشتغال و عرضه مناسب ایفا خواهد نمود.

آمارهای موجود از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است که با مشارکت هنرمندان و مسئولان این وزارتخانه، بازارچه های عظیم سنگ های قیمتی در پنج نقطه کشور در حال احداث است که دو بازارچه به استان اصفهان اختصاص دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 568

به "افتتاح اولین بازارچه سنگ های قیمتی اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح اولین بازارچه سنگ های قیمتی اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید