انتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی تنها با رعایت 3 نکته

به گزارش مجله چایی، امروزه توجه بیشتری نسبت به سابق به دکوراسیون و انتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی می گردد. آرامش و آسایش در محیط داخلی بعد از یک روز پر مشغله ضرورت احتیاج به انتخاب درست را ایجاد می نماید. سرویس بهداشتی امروزه نسبت به سابق در دکوراسیون صندلی بهتری دارد. از این رو در این متن سعی خواهیم کرد تا نکات مهمی را برای انتخاب رنگ مناسب آن بیان کنیم. با ما همراه باشید.

انتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی تنها با رعایت 3 نکته

اهمیت انتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی

دکوراسیون و توجه به رنگ سرویس بهداشتی، از اهمیت بالایی برخوردار است. گاهی با بازسازی منزل یا ساخت منزلی نو، احتیاج به ایجاد تغییراتی برای نوسازی و مدرن ساختن سرویس بهداشتی ایجاد می گردد. امروزه نکته مهمی که برای تمام بخش های دکوراسیون داخلی یا حتی خارجی باید در نظر داشت، کاربردی بودن آن است.

بسیاری از رنگ های سرد، گرم، تیره، خنثی و روشن می تواند نقش به سزایی در کاربردی بودن سرویس بهداشتی داشته باشد. این موضوع به این دلیل است که جنبه زیبایی در کنار کاربری قسمت های مختلف، تاثیر ویژه ای را به همراه دارد.

اگر می خواهی بهترین رنگ را انتخاب کنید بهتر است در ابتدا مدل و ابعاد سرویس بهداشتی را در نظر داشته باشید. در پی آن مقدار هزینه ای که برای این منظور باید صرف کنید که در انتخاب جنس مورد نظر تاثیر به سزایی دارد. در انتخاب جنس کاشی و رنگ بهتر است کیفیت مطلوب تر را انتخاب کنید. زیرا رطوبت اندکی که در این قسمت وجود دارد آنرا تخریب نکند. علاوه بر این موضوع سرویس بهداشتی بازسازی زمان بری دارد که بهتر است از ابتدا به دقت جنس کاشی و رنگ آنرا انتخاب کرد. با ادامه متن همراه باشید که نکات مهمی برای انتخاب درست را برایتان ارائه دهیم.

نکات مهم انتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی

بعضی از المان ها در دکوراسیون سرویس بهداشتی ثابت هستند. وجود کاسه روشویی، توالت فرنگی، آیینه روشویی، قسمت دور روشویی، کابین حمام و شیرآلات و… ابزارها و المان های ثابت در دکوراسیون سرویس بهداشتی هستند.

اما انتخاب این گزینه ها با توجه به مورد کاربردی می تواند متفاوت باشد. اما رنگ زمینه ای که به عنوان تم اصلی انتخاب می شوند، نکته بسیار مهمی محسوب می گردد. در ادامه به نکات مهمی برای انتخاب بهترین گزینه اشاره خواهیم کرد.

1.توجه به سایز سرویس بهداشتی

یکی از مهمترین نکاتی که برای انتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی باید در نظر داشت، توجه به ابعاد سرویس بهداشتی است. اغلب مواقع ابعاد سرویس های بهداشتی کوچک در نظر گرفته می گردد. برای اینکه این محیط بسته بیش از اندازه گرفته و کوچک نباشد بهتر است از رنگ های روشن برای آن انتخاب کرد.

روشن بودن رنگ زمینه ای به عظیم دیده شدن و انعکاس نور بیشتر در فضای بسته سرویس بهداشتی یاری می نماید. البته فضاهای عظیم می توانند از رنگ های تیره برای زمینه انتخاب نمایند. اما بهتر است رنگی که انتخاب می کنید ترکیبی با رنگ های دیگر داشته باشد. این کار از ایجاد تنوع بالایی برای سرویس بهداشتی برخوردار است.

2.توجه به بهداشت و نظافت برای سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی از مکان هایی است که مکرر احتیاج به شست و شو و پاکسازی دارد. بهتر است رنگی که برای آن انتخاب می کنید طوری باشد که بعد از شست و شو یا قبل از تمیز کردن کاملا تعیین باشد. برای این منظور لازم نیست به تیره و روشن بودن رنگ توجه کنید. فقط باید رنگ کِدِر و چرک مورد شده انتخاب نکنید.

با این کار نظافت سرویس بهداشتی بیشتر به چشم خواهد آمد. رنگ ها متنوعی برای این منظور وجود دارد که می توان به کار گرفت. هیچ اشکالی ندارد اگر با رنگ هایی که در طبیعت وجود دارد، دکوراسیون سرویس بهداشتی را چیدمان دهید. توجه به رنگ های کرم، در کنار سبز یا رنگ های قهوه ای تیره در کنار رنگ طلایی یا نقره ای که امروزه بسیار کاربردی شده است، دکوراسیونی جذاب را به همراه خواهد داشت.

3.تم های مناسب انتخاب کنید

انتخاب تم نکته بسیار مهمی در انتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی است. برای این منظور بهتر است از رنگ های خنثی بهره ببرید. رنگ هایی مانند طوسی، کرمی، لیمویی روشن و بسیاری از رنگ های ملایم برای تم سرویس بهداشتی بسیار جذاب هستند. با این کار می توانید المان های لازم برای سرویس بهداشتی را با تنوعی از رنگ ها انتخاب کنید. المان ها را می توانید بعد از مدتی عوض کنید و تنوع مطلوبی را ایجاد کنید. زیرا اغلب رنگ های زمینه ای ملایم با تمام رنگ ها هم خوانی دارند.

استفاده از رنگ سفید برای زمینه سرویس بهداشتی اغلب برای بسیاری از افراد پسندیده است. اما گاهی یکنواختی خاصی را به همراه دارد. برای اینکه از این موضوع جلوگیری گردد، می توان از رنگ های دیگر کنار سفید استفاده کرد. با این کار به عظیم دیده شدن فضا و جلوگیری از بی رنگ و رو شدن محیط نیز یاری خواهید کرد.

نکات پایانی

در این متن به نکات مهمی در رابطه با انتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی اشاره کردیم. با توجه به این نکات می توانید بهترین دکوراسیون را برای سرویس بهداشتی داشته باشید.

منبع: کوئیک سازه
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 438

به "انتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی تنها با رعایت 3 نکته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب رنگ مناسب برای سرویس بهداشتی تنها با رعایت 3 نکته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید