جاذبه های زیبای گردشگری و توریستی فرانسه

به گزارش مجله چایی، فرانسه از کشورهای پردرآمد دنیا است دارای باغ ها، کاخ ها و روستاهای فوق العاده زیبایی می باشد و نیز جزایری برای شناگران و جاهای دیدنی زیادی دارد.

جاذبه های زیبای گردشگری و توریستی فرانسه

جاذبه های دیدنی و جهانگردی کشور جذاب فرانسه

پایتخت: پاریس

زبان رسمی: فرانسوی

واحد پول: یورو

مذهب: اغلب فرانسویان، مسیحی هستند. البته هواداران ادیان دیگر مانند مسلمانان، بوداییان و یهودیان نیز در این کشور سکونت دارند.

فرانسه در سال 2013 با 84.7 میلیون جهانگرد خارجی محبوب ترین مقصد جهانگردی جهان و سومین کشور پر درآمد جهانگردی لقب گرفت. هزینه هایی بیشتر جهانگردان در فرانسه کمتر از نیمی از هزینه های آن ها در ایالات متحده می باشد.

فرانسه دارای 37 جاذبه جهانگردی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو می باشد. امکانات بالای شهرهای فرهنگی (پاریس، تولوز، استراسبورگ، بوردو، لیون)، ساحل دریا، پیست اسکی و مناطق روستایی باعث جذب جهانگردان شده و استفاده از زیبایی و آرامش طبیعت گردی در فرانسه را لذت بخش می نماید.

روستاهای کوچک و زیبا و روستاهای تاریخی که در طرح زیباترین روستاهای فرانسه هستند ونیز باغهای سرشناس که بیش از دویست عدد از این باغها توسط وزارت فرهنگ فرانسه طبقه بندی شده است.

در سال 2012، سفر و جهانگردی به طور مستقیم توانست 77.7 میلیارد یورو به فراوری ناخالص داخلی فرانسه یاری کند، که 30 درصد از آن مربوط به بازدید کنندگان بین المللی و 70درصد از جهانگردی داخلی بدست آمده است.

این مبلغ 9.7 درصد از فراوری ناخالص داخلی فرانسه را شامل می شود و باعث حمایت از 2.9 میلیون شغل (10.9 درصد از اشتغال) در فرانسه می شود. جهانگردی به طور قابل توجهی به تراز پرداخت های فرانسه نیز یاری می نماید.

فرانسه یکی از زیباترین کشور های اروپای غربی است و همواره جزو جذاب ترین کشور ها از نظر صنعت توریسم و جهانگردی بوده است.

قسمت های شمالی و شمال شرقی فرانسه دارای آب وهوای معتدل است و علاوه بر این، شاهد جاذبه های جهانگردی و جهانگردی فراوانی در این کشور هستیم.

همین دو دلیل هستند که باعث شده اند، سالانه ، میلیون ها نفر برای گردش به فرانسه سفر می کنند. در ادامه این مقاله همراه ما به بعضی جاذبه های زیبا و دیدنی جهانگردی در کشور فرانسه سری بزنید.

جاذبه های جهانگردی فرانسه - برج ایفل ، نماد بین المللی این کشور

بدون هیچ شکی باید برج ایفل پاریس را یکی از نماد های فرانسه دانست؛ مکانی که به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب در فرانسه ساخته شد و به واسطه جذابیت هایش، مکانی جذاب برای جهانگرد ها و جهانگرد های بازدید کننده از کشور فرانسه، می باشد.

برج ایفل از طریق 336 پروژکتور نورپردازی شده است و 20 هزار نور نقطه ای در شب این برج را به درخشش در می آورد که این نورها از 80 کیلومتری قابل مشاهده هستند. در سال 1889 از طریق 10 هزار لامپ گازی نورپردازی شد از سال 1985 تا کنون با نور طلایی نورپردازی شده است.

مجموعهٔ برج ایفل 7.8 میلیون کیلووات ساعت در سال برق مصرف می نماید که با برق مصرفی یک روستای کوچک برابری می نماید.

موزه لوور فرانسه

تور پاریس از بخش مهمی برخوردار است آن هم بازدید از موزه لوور پاریس است که از پر بازدید ترین موزه ها در جهان به شمار می رود. این موزه دارای آثار باستانی، فرهنگی، هنر و تاریخ بشر بوده و از هر نقطه جهان تمدنی را برای نمایش دارد.

از جمله آثار موجود در موزه لوور می توان به تابلو مونالیزا، کتیبه کوروش کبیر، گاو بالدار آشوری، لوح حمورابی و بسیاری دیگر اشاره نمود. در موزه لوور بیش از 35 هزار اثر هنری وجود دارد. به موزه لوور، موزه عمومی نیز می گویند زیرا از سال 1793 میلادی تا به امروز در جمع آوری آثار تمام جهان فعالیت دارد.

ساختمان لوور در زمان های گذشته از کاخ های سلطنتی و شاهانه بوده که در آن اثرهای مهم سلطنتی نگهداری میشد. بعد از انقلاب کبیر این موزه به عنوان موزه ملی و رسمی در کشور فرانسه شناخته شد.

موزه لوور فرانسه رو به روی میدان کنکورد در پاریس واقع شده و همچنین در آن باغ بسیار زیبایی بنام باغ تویلری واقع شده است. از مزایای دیگرر موقعیت موزه، نزدیک بودن به خیابان شانزلیزه فرانسه می باشد که دسترسی به آن آسان می باشد.

یکی از مهم ترین آثار موجود در موزه لوور پاریس، اسب دو سر می باشد که به زمان تخت جمشید باز می شود. اسب دو سرر در آن موقع جزو سر ستون اصلی تخت جشید بوده است.

از اثرهای موجود دیگر کتیبه داریوش کبیر است که به زمان هخامنشیان باز می شود، متن کتیبه در خصوص دعا برای اهورا مزدا، شجره نامه داریوش عظیم و دستور احداث بنای کاخ آپادانا شوش می باشد. آثار تاریخی و ملی ایران در موزه لوور به 2500 عدد می رسد. این آثار در قسمت سالن های 12 تا 20 موزه واقع شده است.

موزه لوور فرانسه از دیدنی ترین جاذبه های این کشور بوده و پیشنهاد می شود در سفر به تور فرانسه حتما از این موزه دیدن نمایید.

رانسه به فرهنگ غنی اش شهرت دارد و دومین کشور عظیم اروپا بعد از اوکراین و عظیمترین کشور اروپای غربی محسوب میشود و دارای سواحلی در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس است.

فرانسه با بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا و اسپانیا هم مرز است.

پاریس پایتخت فرانسه یکی از معروفترین شهرهای جهانگردی جهانست که به جاذبه های فراوانی جهانگردی که دارد معروف است.

هرساله بیش از 80 میلیون جهانگرد از فرانسه دیدن میکنند زیرا فرانسه چهارمین کشور دارنده بیشترین میراث جهانی یونسکو است.

در زمینه استانداردهای بین المللی ، استانداردهای بالای زندگی، سلامت، امید به زندگی، آزادی و ...، فرانسه را می توان از جمله کشورهای ایده آل برای زندگی معرفی کرد.

شانزه لیزه (Champs-Elysées)

خیابان شانزه لیزه معتبرترین و معروف ترین خیابان پاریس و شاید تمام جهان است . این خیابان از میدان کونکورد (Place de la Concorde) تا طاق پیروزی (Arc de Triomphe) کشیده شده است.

طاق پیروزی (Arc de Triomphe) یکی از جاذبه های جهانگردی در پاریس

طاق پیروزی که در میدان شارل دوگل (Place Charles de Gaulle) واقع شده است، به یادگار پیروزی های امپراتور ناپلئون بنا شده است. این طاق در سال 1836، مدت ها پس از اینکه زمان حکومت ناپلئون به انتها رسیده بود ساخته شد.

مکانهای تفریحی پاریس,دیدنی های شهر پاریس فرانسه

کاخ ورسای (Versailles Palace) فرانسه

چیزی که زمانی به عنوان یک اقامتگاه معمولی شکار ساخته شده بود، در نهایت به معروف ترین کاخ جهان و مدلی برای همه قصرهای بعدی در اروپا تبدیل شد. این کاخ در 20 کیلومتری جنوب غرب پاریس واقع شده است.

جزیره کرس فرانسه

جزیره کرس(Corsica)یکی از جزایر و مکان های دیدنی فرانسه است که چهارمین جزیره عظیم مدیترانه نیز شناخته میشود. این منطقه از آب و هوای معتدلی بهره مند است و به لطف ساحل زیبا و چشم انداز کوهستانی اش، مکانی جذاب برای جهانگردان محسوب می شود.

زبان کرسی یکی از زبان های رومی تبار است. این زبان در اصل یکی از گویش های توسکانی ایتالیایی است که تحت نفوذ شدید زبان فرانسوی قرار گرفته است. امروزه زبان کُرسی در فرانسه به عنوان یک زبان محلی جدا به رسمیت شناخته شده است.

یکی از گویش های نزدیک به زبان کُرسی در شمال جزیره ساردنی (منطقهٔ گالورا) رواج دارد. مهاجرت زیاد فرانسوی زبانان (به ویژه از الجزایر) به جزیره کُرس، ادامه رواج زبان کُرسی را با محدودیت زیادی روبه رو نموده است. منبع :ویکی پدیا

مونت سنت میشل از جاذبه جهانگردی فرانسه

در قرن هشتم، جزیره ای در نرماندی فرانسه بنا شد که بعد ها به مونت سنت مویشل معروف شد. این جزیره، سرشار از جاذبه های جهانگردی است و سالانه چند صد هزار نفر از آن دیدن می کنند .

چیزی که این جزیره را خاص می نماید، ساختمان آن است که در بالا، صومعه واقع شده است، در پایین فروشگاه ها وجود دارند و بعد از آن نیز ماهی گیران و کشاورزان مشغول به کار هستند. از این جزیره به عنوان یکی از نماد های فرانسه یاد می شود که در آن، آمیزه ای از هنر و تاریخ کشور فرانسه را می توان یافت. این جزیره نیز جزو جاذبه های مطرح جهانگردی و جهانگردی فرانسه می باشد.

جزیره مونت سنت میشل همواره تحت تاثیر جزر و مد قرار می گیرد و توسط آب تا 25 کیلومتر از ساحل به عقب کشیده می شود. مد به سرعت در این منطقه اتفاق می افتد و تا به امروز جهانگردان زیادی در راه عبور از خلیج شنی غرق شده اند. بنابراین توجه داشته باشید هنگامی که جزر و مد کم است، به همراه یک راهنمای مطلع راهی بازدید از جزیره شوید.

برای دسترسی به جزیره مونت سنت میشل باید ابتدا به Pontorson رفته و سپس با ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی به جزیره بروید. همچنین می توانید این راستا را با دوچرخه بپیمایید که به نظر می رسد کار بسیار جالبی باشد.

قلعه مونت سنت میشل با منظره نفس گیر خود، در سال 1979 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

باغ ژیورنی فرانسه

موزه کلود مونه، نقاش فرانسوی، در ژیورنی در شمال این کشور واقع شده است. به پاس زحمات او، باغی برای او ساخته اند که الهام گرفته از نقاشی نیلوفر آبی اوست و دیدنش خالی از لطف نیست. این باغ، سالانه حدود نیم میلیون بازدید کننده دارد و در آن هر نوع گل و گیاهی یافت می شود .

پل میلائو Millau Viaduct از جاذبه های جهانگردی فرانسه

در جنوب فرانسه، شهر کوچک میلائو قرار گرفته، هرچند این اسم ممکن است برای شما ناآشنا باشد، میلائو استحقاق آن را دارد که در لیست سفر شما به فرانسه قرار گیرد و علت این امر نیز پل میلائو است.

پل میلائو، یک پل کابلی شگفت انگیز است که در دهانه رودخانه تارن Tarn قرار گرفته و ابعاد و ارتفاع آن رکوردهای بسیاری را شکسته اند. هر چند که این پل در سال 2004 بازگشایی شده و با این توصیفات جز جدیدترین نشانه های فرانسه است، اما به خاطر طراحی غیرعادی خود جز جاذبه های تاثیرگذار فرانسه به شمارمی رود.

علاوه بر این، پل میلائو با مناظر بسیار شگفت انگیزی احاطه شده که می توانند به عنوان پس زمینه ای در بهترین عکس های قابل تصور خودنمایی کنند.

کلیسا فونتونی Abbey of Fontenay فرانسه

سفر به فرانسه می تواند به معنی شانسی برای بازدید از بناهای مذهبی بی شماری باشد، اما فقط تعداد اندکی از آن ها هستند که به اندازه کلیسای فونتونی شاخص باشند. این کلیسا که در شهر کوچک مارمانی Marmagne واقع شده، در اصل در سال 1118 به سبک رمانسک ساخته شده بود.

برخلاف سن زیاد این کلیسا، بیبشتر قسمت های کلیسای اصلی، دست نخورده باقی مانده است. شما می توانید در بازدید از این کلیسا به اتاق ناهارخوری، اتاق های راهبان و حتی خوابگاه های چهره های مذهبی مشهور قرن های گذشته سری بزنید.

نوتردام پاریس Notre Dame de Paris فرانسه

کلیسای جامع نوتردام پاریس کلیسای معروفی در شهر پاریس است. این کلیسا در جزیره سیته در میانه رود سن و در مرکز پاریس واقع شده است. هر سال 13 میلیون نفر از آن بازدید می کنند.

در محلی که هم اکنون این کلیسا واقع شده است تا قبل از قرن چهارم میلادی معبدی غیر مسیحی وجود داشته است. در قرن چهارم کلیسایی عظیم جای آن معبد راگرفت. این ساختمان تا قرن دوازدهم بر جای بود ولی در آن موقع جمعیت پاریس بطور ناگهانی بالا رفت و تصمیم گرفته شد تا کلیسا را عظیم گردانند.

بدین ترتیب ساختمان قبلی را خراب نموده و در سال 1163 میلادی ساختمان جدید آغاز شد که ساختن آن تقریباً دو قرن طول کشید و در 1345میلادی به انتها رسید. این کلیسا تا مدتی طولانی عظیمترین کلیسای اروپا بود ولی هم اکنون نه تنها در اروپا بلکه در فرانسه کلیساهای بزر گتر از آن وجود دارند.

اهمیت آن در این است که زیباترین اثر در معماری گوتیک می باشد. برای تزیین داخل و خارج آن صدها مجسمه کوچک و عظیم از سنگ یا چوب تراشیده اند.

قلعه چنانسی (Chenonceau) فرانسه

این قلعه در روستای کوچک چنانسیکس (Chenonceaux) قرار گرفته و بر روی رودخانه چر (Cher) ساخته شده است. اولین¬ بار در قرن پانزدهم ساخته و بعد از آن در قرن شانزدهم خراب و سپس بازسازی شد. این قصر مالکین زیادی از جمله پادشاه فرانسیس 1 دارد.

در حال حاضر به خانواده منیر (Menier)، دارنده یک شرکت شکلات معروف، تعلق دارد. آن¬ها قصر و باغ¬هایش را احیا و بازسازی کردند. امروزه این قلعه برای بازدید عموم باز است و دومین مکان پر بازدید در فرانسه بعد از ورسایلز (Versailles) است. با 10 جاذبه جهانگردی برتر فرانسه همراه باشید.

غذای دریایی تازه و خوش طعم در سنت مالو از جاذبه های جهانگردی فرانسه

یک شهر بندری محصور بر روی کانال انگلیسی واقعا بسیار دیدنی است. جمعیت متعادل آن در طول فصل جهانگردی در تابستان به¬طور چشمگیری زیاد می¬شود. جاذبه اصلی آن معماری تاریخی است. اما علاوه بر آن، جهانگردان عاشق غذاهای محلی که اساس آن¬ها غذای تازه دریایی است، هستند.

همچنین، سنت مالو بیشترین تعداد رستوران را در اروپا به خود اختصاص داده است.

شنا در Calanque dEn-Vau از جاذبه های جهانگردی فرانسه

یک calanque دیدنی واقع بر خلیجی که دو شهر را محصور میکند، یکی از منحصر به فردترین مکانهای طبیعی در منطقه پرونس (Provence-Alpes-Côte dAzur) است. خلیج با حکاکی بر سنگ آهک، آب فیروزه ای رنگ خیره کننده ای را نمایان می¬کند که مانند آن را قبلا ندیدهاید. تعداد calanques کمی وجود دارند اما این مورد بیشترین و باشکوهترین صخره ها را داراست.

اقامت در هتل های لوکس در پاریس

پایتخت شهرت جهان شمولی در زمینه زیبایی و تجمل دارد. شهری است که حتما باید یک¬بار به آن¬جا سفر کرد. چرا خود را مهمان نکنید و تمام راستا را با تجربه کردن روح حقیقی پاریس طی کنید و در جایی واقعا زیبا مانند Park Hyatt Paris-Vendôme بمانید.

تعطیلات به جنوب شرقی فرانسه ریویِرا بروید

ریویِرا نه تنها یک جاذبه طبیعی شگفت انگیز است، بلکه شکوه تاریخی نیز دارد. جهانگردان می توانند در یک محل بمانند یا تمام ساحل را بازدید کنند. شهر کان با ستارههای سینما پیوند دارد، شهر نیس یک مقصد مورد علاقه برای تعطیلات اشراف زادگان از قرن هجده و سنت تروپز خلوتگاهی برای شاعران است.

کشور فرانسه در همسایگی ایتالیا، آلمان و اسپانیا؛ یکی از قدرتمندترین کشورها در زمینه جذب جهانگرد است.بیشتر جمعیت این کشور را مسیحیان کاتولیک تشکیل می دهند و دارای اقلیت های مسیحی پروتستان، مسلمان و یهود نیز هستند.

آب و هوای مدیترانه ای، جاذبه های بی شمار فرهنگی و تاریخی این کشور باعث جذب جهانگردان از سراسر جهان می شود.

جاذبه های دیدنی و جهانگردی فرانسه شهر پاریس

پاریس هم مانند سایر نقاط فرانسه، آب و هوای معتدل مدیترانه ای بهره می برد. امکان بارندگی در تمام سال در فرانسه وجود دارد ولی در پاییز و بهار یک امر حتمی است. پس هرگز نباید در سفر به فرانسه چتر خود را فراموش کنید!

کوهای آلپ در پاریس از جاذبه های جهانگردی فرانسه

در نزدیک منطقه آلپ، جهانگردان دو نوع فصل را تجربه می کنند، زمستان و تابستان!

رشته کوههای پوشیده از برف آلپ همواره جهانگردان علاقه مند به ورزش های زمستانی ، کوهنوردی، یخ نوردی، اسکی روی برف را به سمت خود می کشاند. مناطق مناسب ورزش های زمستانی فرانسه در عین زیبایی گران قیمت هستند

غذاهای محبوب فرانسوی

غذای فرانسوی، طعمی که هرگز فراموش نخواهید کرد. غذا نقش مهمی در زندگی مردم فرانسه داردبه طوری که فرانسه را مهد آشپزهای حرفه ای و غذاهای خوشمزه می نامند. سبک منحصر به فرد فرانسوی ها، تزیین فوق العاده به همراه طعم آفرینی های منحصر به فرد و جدید، دقت زیاد در طبخ غذا؛ از ویژگی های این کشور است.

منبع: نمناک
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 358

به "جاذبه های زیبای گردشگری و توریستی فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های زیبای گردشگری و توریستی فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید