بازار عمده پوشاک در استانبول

به گزارش مجله چایی، استانبول زیبا و دیدنی هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از تمام جهان و البته ایران است. در کنار تمام نقاط دیدنی و جاذبه­ های تاریخی این شهر، خرید از عمده فروشی ­ها و بازار پوشاک استانبول نیز یکی دیگر از جاذبه ­های این شهر می ­باشد. در این بازار می­توانید انواع پوشاک زنانه، بچگانه و مردانه را به همراه ملزومات آن پیدا کنید. در این مقاله می­خواهیم شما را با بازار عمده پوشاک استانبول آشنا کنیم.

بازار عمده پوشاک در استانبول

اگر به خرید کردن علاقه دارید، استانبول مانند بهشتی از مراکز خرید، اوت لت­ها و بازارهای مختلف است که می­توانید هرچه دوست دارید را در بازار پوشاک این شهر تهیه نمائید.اگر قصد خرید بلیط هواپیما استانبول و یا رزرو تور استانبول را دارید با ما همراه باشید تا گشتی در این مراکز خرید بزنیم.

1) بازار آکسارای(Aksaray) نخستین بازار پوشاک در استانبول

نخستین بازار پوشاک استانبول که به صورت عمده اجناس خود را عرضه می نماید، بازار آکسارای است. این بازار که در یکی از قدیمی­ترین محلات استانبول واقع شده است، شامل خیابان­های زیاد و جاذبه­ های تاریخی مانند میدان سلطان احمد، ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد می­گردد. اما شهرت اصلی بازار آکسارای به دلیل وجود عمده فروشی­های پوشاک آن است. در این بازار می­توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه، کیف، کفش و پارچه را با قیمتی مناسب و کیفیتی خوب پیدا کنید.

بازار آکسارای در سال­های اخیر به پاتوق ایرانیان تبدیل شده است. در بازار پوشاک آکسارای می­توانید اجناس با کیفیت را با قیمتی مناسب تهیه کنید. اما به خاطر داشته باشید در هنگام خرید از عمده فروشی های پوشاک این بازار تا می­توانید چانه بزنید و تخفیف بگیرید و مطمئن باشید که فروشنده هم ضرر نمی­کند.

در محوطه آکسارای بازاری زیرزمینی نیز وجود دارد که از عظیم ترین بازار پوشاک در این شهر به شمار می­رود. در این بازار زیرزمینی نیز می­تواند عمده­ فروشی­های پوشاک زنانه و مردانه را پیدا کنید. اگرچه بیشتر این مغازه­ ها اجناس اصل نمی­فروشند اما می­توانید اجناس کپی (high copy) با کیفیت خوب و قیمت مناسب را در این مغازه ­ها بیابید.

آدرس: ترکیه- استانبول/فاتح 34096- عاصیم بیک 29/A- محله آکسارای

2) بازار فاتح بهترین بازار پوشاک استانبول (Fatih Istanbul Market)

دیگر بازار پوشاک استانبول، بازار فاتح استانبول نام دارد. این مکان یکی از بهترین عمده فروشی های پوشاک در استانبول و ارزان این شهر است، می­توانید انواع لباس­های زنانه و مردانه را بیابید. هر هفته در بازار پوشاک فاتح، چهارشنبه بازاری برپا می­گردد. در روزهای چهارشنبه هر هفته مغازه­ داران در کنار دستفروشان اجناس خود را عرضه می­کنند و با سروصدا خریداران را به خرید کالاهای خود تشویق می­کنند.

این چهارشنبه بازار از یادگارهای دوره بیزانس می­ باشد، قدمت و رونق این بازار به اندازه­ ای است که ترک­ها بعد از تصرف این منطقه نام آن را چهارشنبه گذاشتند. بیشتر اجناس عرضه شده در این بازار را لباس­های ارزان ­قیمت، لوازم خانگی و موادغذایی تشکیل می­دهند. با این که معمولاً گردشگران چیزی از این بازار نمی­خرند اما برای بازدید از هیاهو و سرزندگی آن، چهارشنبه ­ها سری به این محله می­زنند و به تماشای مردم محلی و دادوستد آن ها می­ نشینند. با این­که چهارشنبه­ بازار را بیشتر به عنوان محلی برای عمده فروشی پوشاک می­شناسند، اما می­گردد در این بازار انواع میوه، سبزیجات، پنیر، زیتون، ادویه­ جات، لوازم آشپزخانه و … را نیز پیدا کرد.

آدرس: ترکیه - استانبول/فاتح 34083- نوشهیرلی ابراهیم پاشا- شماره: 19- محله زِیرِک.

3) بازار محمود پاشا (Mahmut Pasa Bazaar)

یکی دیگر از بهترین عمده فروشی های پوشاک در این شهر، بازار محمود پاشا است. در این بازار تاریخی که در ناحیه ­ای بین بازار عظیم و امینونو واقع شده، می ­توانید اجناس ارزان­ قیمتی را پیدا کنید که البته از کیفیت قابل قبولی نیز برخوردارند. عمده ­فروشی ­های پوشاک بازار محمود پاشا انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه عرضه می­کنند. در کنار خرید در بازار محمود پاشا می ­توانید از دیگر جاذبه ­های نزدیک این محل از جمله مسجد محمود پاشا که به وسیله­ وزیر اعظم محمود پاشا ساخته شده، نیز دیدن کنید.

بازار عمده فروشی پوشاک محمود پاشا دارای حدود 256 مغازه، 1 حمام عمومی، آرامگاه، آبخوری و دکه هایی برای توزیع آب آشامیدنی برای رفاه خریداران می­ باشد. درست است که فعالیت اصلی این بازار، عرضه عمده پوشاک است اما می ­توانید صنایع دستی، ظروف مسی، ادویه­ جات، روسری،عینک، سوغاتی های مخصوص ترکیه، طلا و جواهر و انواع خوراکی ­ها و… را نیز در آن بیابید.

برای خرید از عمده فروشی ­های پوشاک بازار محمود پاشا نیز مانند هر بازار قدیمی دیگری در استانبول نباید چانه زدن را فراموش کنید. درست است که در این بازار پوشاک ارزانی برای خرید پیدا می­ کنید اما اگر فروشنده بفهمد که شما گردشگر هستید، قیمت بالاتری را به شما می ­گوید پس از موضع قدرت صحبت نموده و تخفیف بخواهید.

آدرس: ترکیه - استانبول/فاتح 34120- محله محمود پاشا- شماره: 20.

4) بازار مرتر مخصوص مشکل پسندان (Istanbul Market Merter)

عظیمترین بازار پوشاک استانبول که به راحتی نظر مشکل پسندان را نیز جلب می­کند، بازار مرتر است. این بازار یکی از بهترین مراکز خرید استانبول است. در حقیقت می­ توان گفت که بازار مرتر قطب اصلی عمده فروشی پوشاک استانبول به شمار می ­رود که لباس­ های ترک از این بازار به سراسر جهان صادر می ­کند.

بازار مرتر استانبول، مرکز فروش عمده لباس در این شهر است که لباس­های خاص، باکیفیت و زیبا را با قیمتی مناسب عرضه می­کند. از ویژگی­ های این بازار نزدیکی آن به فرودگاه آتاتورک است همین نزدیکی دسترسی مسافران و گردشگران به این فرودگاه را آسان می ­کند.

از دیگر ویژگی­ های خوب بازار پوشاک این است که در کنار عمده فروشی لباس­، فروش تکی نیز دارد تا خریداران بتوانند احتیاج شخصی خود را نیز رفع کنند. در زمان حراج بازار مرتر می توانید شیک ­ترین لباس­های زنانه خانگی و مجلسی و نیز کیف و کفش را با ارزان­ ترین و مناسب­ ترین قیمت­ ها خریداری نمائید.

به­ علاوه می توانید در زمان جشنواره­های فروش استانبول و در زمان­ های خاصی مانند نوروز یا جشن سال نوی میلادی از تخفیفات ویژه بازار مرتر بهره ببرید. از خدماتی که در این بازار پوشاک ارائه می­ گردد و سبب محبوبیت بیشتر آن در بین خریداران شده، ارسال پوشاک خریداری شده به کشور مقصد می باشد و این بازار را به یکی از بهترین عمده فروشی های پوشاک در استانبول تبدیل نموده است.

آدرس: ترکیه- استانبول/ گون­گورن 34173- هالدون تانر- شماره:3 - محله محمد نصیح عثمان.

5) بازار عثمان­بی از شلوغ ترین بازار پوشاک استانبول (Osmanbey Bazaar)

بازار عثمان­بی از شلوغ ترین بازار پوشاک و همچنین از قدیمی­ترین خیابان­ های استانبول علاوه بر جاذبه ­های تاریخی، از بازارهای عمده پوشاک در این شهر محسوب می ­گردد. این خیابان که در سال 1860 ساخته شده است امروزه به یکی از پاتوق­ های خریداران حرفه­ای و محبوب ترین بازار پوشاک استانبول تبدیل شده است. در این خیابان انواع لباس ­های زنانه، بچگانه و مردانه عرضه می­ گردد. لباس­ های مجلسی زنان ه­ای که در عثمان­بی به فروش می­ رسند، ازبه­ روزترین مدل­ های جهان بوده و نظر مشکل ­پسندترین خانم ها را نیز تأمین می نماید.

آدرس: ترکیه- استانبول/ قاضی عثمان پاشا 34255- عثمان­بی- محله کارایولاری

6) بازار زیتون بورنو (Zeytinburnu Bazzar)

دیگر بازار پوشاک، بازار زیتون بورنو است، در این بازار پوشاک بچگانه به صورت عمده عرضه می ­گردد. زیتون بورنو محل ه­ای قدیمی در بخش اروپایی استانبول است که در همسایگی باکرکوی قرار گرفته است. درختان زیتون فراوان این محله، سبب شده اند این محله را با نام زیتون بورنو صدا کنند. در زیتون بورنو انواع لباس ­های بچگانه در سنین مختلف و کیفیتی قابل قبول، به همراه وسایل مورد احتیاج بچه ها به صورت عمده و با قیمتی پائین عرضه می ­گردد. در کنار این عمده ­فروشی ­ها می­ توانید چندین مرکز خرید نیز در این منطقه بیابید که اجناس خود را به صورت تکی ارائه می­ دهند و شما می­ توانید لباس ­هایی که برای کودک خود احتیاج دارید را از این مراکز خرید تهیه نمائید.

آدرس: ترکیه- استانبول/ زیتون بورنو34025 - محله یشیل­تپه - 24/A.

7) بازار خیابان نیشانتاشی از گران ترین بازار پوشاک استانبول (Nisantasi Anahtarcisi)

بازار خیابان نیشانتاشی از گران ترین بازار پوشاک استانبول بورس عمده فروشی لباس­ های مجلسی زنانه استانبول است. در این بازار می­ توانید انواع لباس ­های مجلسی زنانه بازاری و دست­دوز را پیدا کنید. البته باید به خاطر داشته باشید که لباس­ های مجلسی دست دوز عرضه شده در این بازار پوشاک استانبول، قیمت بسیار بالایی دارند. در حالی­ که لباس ­های بازاری عرضه شده قیمت مناسبی دارند و می ­توانند نظر هر کسی را تأمین کنند. این بازار نیز یکی از بهترین عمده فروشی های پوشاک در استانبول محسوب می گردد.

آدرس: ترکیه- استانبول اروپایی/ شیشلی- عالی­بی- شماره: 3

3+

منبع: دلتابان
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 882

به "بازار عمده پوشاک در استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار عمده پوشاک در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید