با 6 نوع کمپینگ سفر آشنا شوید (بخش دوم)

به گزارش مجله چایی، حتی تصور سفر رفتن در طبیعت و اتراق در چادر هیجان انگیز است چه برسد که به آن رنگ واقعیت ببخشیم و آماده این سفر بشویم

کمپینگ امروزه با توجه به کنجکاوی بشر و لذت بردن او از موقعیت های مختلف به انواع مختلفی تقسیم بندی شده است که در این مطلب به آن می پردازیم. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موضوع بدانیم.

با 6 نوع کمپینگ سفر آشنا شوید (بخش دوم)
  • کمپینگ نمایشی

تصور کنید به طبیعت رفته اید و در کنار لذت بردن از کمپینگ شاهد یک نمایش و یا تجربه یک واقعه تاریخی هستید. مثلا ممکن است به جنگلی بروید که زمانی جنگی بزرگ در آن رخ داده است. در این صورت، با اقامت در آن مکان اطلاعاتی درباره آن واقعه تاریخی نیز بدست خواهید آورد.

  • کمپینگ اجتماعی

خیلی ها از کمپ زنی به همراه افراد دیگر لذت بیشتری می برند. به همین دلیل برخی ها به صورت گروهی و با در نظر گرفتن علایق مشترکشان به دل طبیعت رفته و در کنار هم کمپ می زنند. این عمل باعث می شود میان افراد ارتباطات جدیدی شکل بگیرد و اگر بچه ها نیز حضور دارند دوستان جدیدی پیدا کنند و به تعامل با یکدیگر بپردازند. با وجود اینترنت به راحتی می توان به اینگونه گروه ها پیوست و با آن ها به کمپینگ بروید.

  • کمپینگ بقا

برای تجربه کمپینگ بقا باید از توانایی های خاصی برخوردار باشید و آموزش دیده باشید تا بدانید در شرایط سخت چطور می توانید جان سالم به در ببرید. برای مثال باید به خوبی بتوانید از محیط اطراف غذای تان را تامین کنید و کمک های اولیه اورژانسی و جهت یابی را نیز به خوبی فرا گرفته باشید.

  • کمپینگ شهری

همانطور که از نام این نوع کمپینگ پیدا است، کمپ زنی در محیط های شهری اتفاق می افتد. برای مثال اعتراضات خیابانی که معترضین شب را در خیابان ها می گذرانند و برای خواب و استراحت چادر می زنند از این نمونه کمپ ها هستند. البته شاید نتوان نام کمپینگ را بر رویش نهاد ولی به هر حال یکی از انواع کمپ زنی به شمار میرود.

  • کمپینگ زمستان

اگر کمپینگ شما در فصول سرد سال اتفاق بیفتد می توان گفت به کمپینگ زمستانی رفته اید. حتما باید برف ببارد و یا باریده باشد. از بهترین مکان ها برای این نوع کمپینگ، می توان به ارتفاعات کوهستان اشاره کرد. برای تجربه این نوع کمپ زنی باید آموزش های لازم را دیده باشید و لوازم مورد نیاز نیز با خود به همراه داشته باشید. البته بهتر است در غار یا زیر درخت چادر بزنید تا از وزش باد در این فصول در امان باشید.

  • کمپینگ کار

در این نوع کمپ زنی، افراد در کنار لذت بردن از سفر، به کاری نیز مشغول هستند. بطور مثال گروهی که در یک پارک ملی اجناس مورد نیاز دیگر مسافران را به فروش می رسانند درواقع در حال تجربه کمپینگ کار هستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1518

به "با 6 نوع کمپینگ سفر آشنا شوید (بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 6 نوع کمپینگ سفر آشنا شوید (بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید