برق ادارات پرمصرف هرمزگان از ساعت 13 الی17 قطع می گردد

به گزارش مجله چایی، خبرنگاران/هرمزگان سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: با توجه به کاهش ساعت کار ادارات استان، در صورتی که اداره ای پس از خاتمه ساعت کاری، در مصرف برق صرفه جویی نکنند، برق آن اداره از ساعت 13 تا 17 قطع می گردد.

برق ادارات پرمصرف هرمزگان از ساعت 13 الی17 قطع می گردد

علیرضا رنجبر صبح امروز(سوم تیرماه) در نشست خبری ویدئو کنفرانس با خبرنگاران اضافه نمود: مشترکان پر مصرف نیز به ازای هر 10 درصد افزایش مصرف با افزایش 16 درصدی هزینه روبرو می شوند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از مردم درخواست کرد برای جلوگیری از قطعی برق، در مصرف برق بویژه در اوج مصرف در ساعت های 13 تا 17 صرفه جویی نمایند.

به گفته رنجبر، اول تیرماه مصرف برق در استان به دو هزار و 179 مگاوات رسید که نسبت به پارسال 5 درصد افزایش یافته است، گفت: به علت شیوع ویروس کرونا، مسافرت های برون استانی کاهش یافته است و این موضوع عامل مهمی در افزایش میزان مصرف برق در استان است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان بیان نمود: دو هزار و 168 مگاوات حداکثر میزانی است که شرکت توانیر برای مصرف مشترکان برق هرمزگان در نظر گرفته است.

وی اضافه نمود: بیش از 710 هزار مشترک در استان وجود دارد که از این میزان بیش از 580 هزار (82 درصد) مشترک خانگی هستند که نزدیک به 62 درصد از کل برق استان را مصرف می نمایند.

رنجبر در مورد اداره های دولتی پرمصرف نیز اظهار کرد: با توجه به کاهش ساعت کار ادارات استان، در صورتی که اداره ای پس از سرانجام ساعت کاری، در مصرف برق صرفه جویی ننمایند، برق آن اداره از ساعت 13 تا 17 قطع می گردد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با اشاره به الکترونیکی شدن قبوض برق، اضافه نمود: بیش از 98 و نیم درصد از مشترکان دارای شماره تلفن ثبت شده در سیستم مشترکان اداره کل برق هرمزگان هستند که قبض های برق به صورت دوره ای به شماره تلفن های آن ها پیامک می گردد.

رنجبر ادامه داد: مشترکان می توانند به وسیله لینک موجود در پیامک ارسالی یا مراجعه به سایت اینترنتی اداره کل برق هرمزگان، دفاتر پیشخوان و یا به وسیله نرام افزاهای موبایل، هزینه قبض های خود را پرداخت نمایند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اضافه نمود: بیش از 12 هزار مشترک در استان به کنتور هوشمند مجهز هستند.

به گفته رنجبر، مشترکان دارای کنتور هوشمند می توانند به صورت اینترنتی اطلاعات برق مصرفی خود را مشاهده و هزینه قبض های خود را پرداخت نمایند.

وی با اشاره به اینکه شبکه برق هرمزگان به علت قرارگیری در مجاورت دریا با آلودگی شدید 70 درصدی روبروست اضافه نمود: اکنون 30 درصد از شبکه برق استان فرسوده است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: سال جاری هزار کیلومتراز 9 هزار کیلومتری شبکه فشار ضعیف استان، نوسازی می گردد.

رنجبر در مورد توسعه شبکه برق در روستاهای استان بیان نمود: پارسال 24 هزار و 700 مشترک در روستاهای هرمزگان به شبکه برق وصل شدند.

وی اضافه نمود: در نیمه نخست سال جاری نیز 7 روستا با اعتبار 52 میلیارد ریال به شبکه برق متصل خواهند شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان توضیح داد: مردم قبل از خرید یا اجاره منازل مسکونی، علاوه بر تصفیه هزینه برق مصرفی، حتما برای اطلاع از سالم بودن و صحت عدد کنتور با شماره 1521 تماس بگیرند و درخواست آنالیز سالم بودن کنتور نمایند.

رنجبر گفت: شهروندان برای اطلاع از شرایط خاموشی ها و یا اعلام قطعی برق نیز با شماره 121 تماس بگیرند یا به سامانه پیامکی 30009121 پیامک ارسال نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 526

به "برق ادارات پرمصرف هرمزگان از ساعت 13 الی17 قطع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برق ادارات پرمصرف هرمزگان از ساعت 13 الی17 قطع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید