راهنمای رگلاژ پنجره دوجداره

به گزارش مجله چایی، با توسعه شهرنشینی در سرتاسر ایران و بعلاوه افزایش هزینه گرم و سرد کردن خانه ها سبب شده بسیاری از ایرانی ها در پی جهت و روش هایی باشند که به وسیله آن بتوانند دمای خانه را در یک سطح نگه داشته و یا از ورود دمای بیرون به داخل خانه محافظت کند. نصب و بکارگیری پنجره های دوجداره یکی از برترین روش ها برای این مهم می باشد. ولی نصب برای همواره کارساز نبوده و به منظور اینکه بتوانید در تابستان و زمستان به هدف خود برسید بهتر است هر از چند گاهی این پنجره ها را رگلاژ نموده و از عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. در اصل رگلاژ کردن پنجره های دوجداره زمانی اهمیت خود را نشان می دهند که شما پس از مدتی قصد داشته باشید این پنجره های یو UPVC را تعمیر نموده و از ای طریق عملکرد آن ها را افزایش دهید.

راهنمای رگلاژ پنجره دوجداره

دلایل رگلاژ پنجره دو جداره

مسئله ای که بسیاری از ایرانیان هنگام رگلاژ کردن پنجره های دوجداره خود می پرسند این است که چرا باید این کار را هر از گاهی تعمیر کنیم. این مسئله از اینجا نشأت می گیرد که هنگام نصب و راه اندازی این پنجره ها نصاب ها به دلیل اینکه خیلی به انجام کار خود اهمیت نمی دهند ، با گذر زمان این پنجره ها با مسائل متعددی روبرو می شوند. ولی اگر هنگام نصب شما از متخصصین زبده و با تجربه بهره ببرید این مسائل تا حد زیادی کاهش خواهد یافت. با این وجود سازنده های این پنجره ها پیشنهاد می دهند هر یک سال و نیم یک مرتبه بحث را در خانه های خود عمل کنید.

  • جلوگیری از خارج شدن دمای خانه
  • عدم ورود گرد و غبار (مخصوصا در شهرهای جنوبی)
  • جلوگیری از آلودگی صوتی
  • بهبود عملکرد پنجره (راحت باز و بسته شدن پنجره ها)
  • برطرف کردن فاصه میان لنگو بازشو و فریم

رگلاژ پنجره دوجداره UPVC

بسیاری از ما ایرانیان هنوز از اهمیت رگلاژ بندی پنجره های UPVC خود اطلاع نداریم و برای حل مشکل آلودگی های صوتی دست به تعویض این پنجره ها می زنیم. رگلاژ پنجره های یو پی وی سی سبب می گردد آلودگی های صوتی ، اتلاف انرژی و هزینه مقابله با گرد و غبار ها به حد زیادی کاهش یابد. از این رو ما در تیم خبرنگاران قصد داریم تمامی مراحل وبلاگ بندی پنجره های UPVC و دو جداره رو به شما همراهان عزیز آموزش دهیم.

  • ابتدا شما باید فریم لنگه بازشو پنجره مد نظر را باز کنید و سپس با استفاده از آچارهای در دست (برترین مورد آچار آلن 5 میلی متری می باشد) در صورت وجود کاور پنجره آن ها را باز کنید
  • در این مرحله شما باید به لوله های بالایی نگاه نموده و پیچ های موجود در آن را بر خلف عقربه های ساعت حرکت دهید. با این کار لنگه بازشو پنجره به سمت پایین حرکت می نماید
  • نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که شما باید رگلاژ بالا و پایین را باید به موازات هم انجام دهید تا باز و بسته شدن به صورت درست و کامل انجام گردد.

رگلاژ پنجره دوجداره کشویی

بدون شک یکی از برترین و پر کاربردترین پنجره ها در ایران پنجره های دو جداره کشویی می باشد که به دلیل طراحی منحصر به فردش فوق العاده زیبا و کارآمد می باشد. از آنجایی که این پنجره ها دارایی غلطک هایی هستند به صورت افقی باز و بسته می شوند و این غلطک ها معمولا به صورت تک ریل طراحی شده اند ولی در بعضی از موارد دیده شده است که دو ریلی نیز ساخته می شوند.

  • اولین کاری که در تمامی پنجره های دو جداری انجام می دهید باز کرد لولا می باشد
  • سپس باید پیچ عمودی حفره را پیدا نموده و آن را به صورت عمودی بالا پایین کنید
  • در مرحله آخر نیز شما پیچ دوم را نیز پیدا نموده و به موازات با پیچ عمود در جهت پایین و راست جابجا می کنید

رگلاژ پنجره دوجداره تک حالته

در خانه های قدیمی و بازسازی شده معمولاً از پنجره های دوجداره تک حالت استفاده می گردد. از از این رو بسیاری از ایرانی ها برای رگلاژ کردن این پنجره ها با مسائل زیادی روبرو هستند. نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که از آنجایی که طراحی این پنجره را به صورت خیلی خاص می باشد رگلاژ آن ها برای کاربران معمولی بسیار سخت می باشد. این مسئله نیز از آن جهت است که رگلاژ این پنجره ها به رگلاژ شیشه دوجداره مربوط می باشد و بهتر است کسانی که در این کار تجربه و تخصص زیادی دارند این کار را انجام دهند

برطرف افتادگی پنجره دوجداره

شاید بسیاری از شما که در آپارتمان ها و برج های بزرگ زندگی می کنید مشکل افتادگی پنجره های دوجداره را تجربه نموده باشید. شرایط سه عامل سبب می گردد افتادگی پنجره های دوجداره به وقوع بپیوندند شیشه پنجره، یراق آلات، فریم لنگه بازشو. از این رو ما امروز قصد داریم به شما همراهان عزیز خبرنگارانی آموزش دهیم چگونه افتادگی پنجره های دو جداره را برطرف نموده و برترین نتیجه را از تعمیرات خود کسب کنید

  • دقیقا مانند آموزش قبلی در اولین مرحله شما با استفاده از یک آچار آلن کاور موجود در لولا را باز می کنید.
  • پس از باز کردن کاور شما با استفاده از یک آچار آلن لولاهای پنجره را به صورا عمودی و افقی جابجا نموده تا لنگه باز شو به سمت پایین منتقل گردد
  • شما عملات رگلاژ را به صورت مماس و موازی پیش می برید تا از تراز بودن این پنجره اطمینان حاثل کنید

دلیل بسته نشدن پنجره دوجداره

همانگونه که پیش از این نیز به شما گفتم پنجره های دو جداره از سه بخش چهارچوب پنجره ، یراق آلات و شیشه دو جداره تشکیل شده است. اصلی ترین دلیل برای عملکرد نه چندان خوب پنجره های دو جداره بحث رگلاژ می باشد ولی عوامل دیگری نیز دخیل می باشد که به آنالیز آن ها نیز می پردازیم.

بسته نشدن پنجره دو جداره و تنظیم رگلاژ

همین حالا به یکی از پنجره خانه خود رفته و کوشش کنید آن را باز و بسته کنید در صورتی که این فرایند با موانع و به سختی انجام گردد بنابراین پنجره شما احتیاج به آنالیز و رگلاژ شدن مجددا دارد. ولی باز و بسته شدن پنجره تنها به رگلاژ مرتبط نمی باشد عوامل دیگری نیز دخیل هستند. در صورتی که مشکل از وبلاگ باشد شما با مراجعه به آموزش های قبلی می توانید این مسئله را برطرف کنید.

بی کیفیت بودن لولا

از عواملی دیگری که سبب می گردد بسته شدن پنجره ها با مشکل روبرو شوند بحث کیفیت لولا می باشد. در صورتی که جنس های به کار رفته شده در یک پنجره از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد سبب می گردد پس از مدتی لولا ها کاربرد اولیه خود را از دست داده و به سختی باز و بسته شوند. از این هنگام به منظور کاهش هزینه های خود در آینده بهتر است از برندهایی خرید کنید که کیفیت بسیار بالایی دارند و دارای استانداردهای ملی و بین المللی نیز هستند.

بسته نشدن پنجره ها تحت تاثیر انبساط و انقباض

این مسئله پس از دو تا سه استفاده از پنجره های دو جداره دیده می گردد، در این شرایط پس از سپری کردن چندین زمستان و تابستان تحت تاثیر فرایند انبساط و انقباض بخشی از پروفیل به کار رفته در پنجره دچار مشکل شده و دیگر نمی تواند مانند گذشته باز و بسته نشد. البته بخشی از این انبساط و انقباض نیز به مبحث رگلاژ مربوط است و مججد برای برطرف کردن این مشکل آچار به دست شده و برای حل آن اقدام کنید.

مطالب پیشنهادی

قانون نصب حفاظ پنجره و بالکن طبقه اول

تعویض در و پنجره واحد مسکونی ،قوانین تغییر نمای ساختمان

منبع: هومتیک
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1557

به "راهنمای رگلاژ پنجره دوجداره" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای رگلاژ پنجره دوجداره" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای رگلاژ پنجره دوجداره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید