به جا ماندن ردپای گردشگران روی خطوط 2500 ساله پاراکاس

به گزارش مجله چایی، ایسنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، به جا ماندن ردپای گردشگران روی خطوط 2500 ساله پاراکاس مشاهده می گردد.

به جا ماندن ردپای گردشگران روی خطوط 2500 ساله پاراکاس

براساس اعلام وزارت فرهنگ کشور پرو، در آخر هفته پلیس ردپایی زیگزاگی روی خطوط طبیعی و باستانی پاراکاس پیدا نموده و هم اکنون در جستجوی کسانی است که ردپای خود را روی این اثر تاریخی بجا گذاشته اند.

پلیس دو ردیف ردپا یافته که از پایین به بالا رفته و زیگزاگی، وارد بازوی راست، بازوی چپ و قسمت مرکزی این ژئوگلیف شده، این در حالی است که بازدیدکنندگان تنها مجاز به تماشای این اثر تاریخی از راه دور و از دریا هستند.

ناخدای یک کشتی توریستی به یک شبکه تلویزیونی گفته که از دریا، یک زوج خارجی را به همراه پسر خردسالشان مشاهده نموده که با بیل در حال آسیب زدن به خطوط پاراکاس بوده اند.

شبکه تلویزیونی پرو بعلاوه فیلم ضبط شده با تلفن همراه از یک قایق را پخش نموده که نشان می دهد پنج نفر در حال قدم زدن در نزدیکی این اثر حکاکی شده روی زمین در دامنه تپه هستند.

خطوط نازاکا در جنوب پرو از عالی ترین نمونه های خطهای غیرطبیعی و غیر نرمال روی زمین است. بعضی از این خطوط کشف شده که هنوز دلیل دقیق کشیده شدن آنها معین نیست به فرهنگ نازاکاها باز میگردد. با این وجود محققان معتقدند قدمت بسیاری از این خطوط به سال 500 قبل از میلاد تا 200 پس از میلاد باز میگردد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1552

به "به جا ماندن ردپای گردشگران روی خطوط 2500 ساله پاراکاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به جا ماندن ردپای گردشگران روی خطوط 2500 ساله پاراکاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید