جایگزین کوکی های وب گوگل معرفی گردید

به گزارش مجله چایی، تبلیغ کنندگان دیجیتالی در کوشش برای وفق یافتن با محدودیتهای جدید در مورد نحوه استفاده آنلاین از اطلاعات شخصی کاربران، سیستمی را به عنوان جایگزین کوکی های وب گوگل معرفی نموده اند.

جایگزین کوکی های وب گوگل معرفی گردید

گروهی از مدیران و وکلا یک سیستم شناسایی نماینده ناشناس را معرفی کردند که به افراد اجازه می دهد تبلیغاتی که در وب مشاهده می نمایند را کنترل نمایند. این فناوری سوان (SWAN) نام دارد و مورد حمایت شرکتهای فناوری نظیر پاب متیک، اوپن ایکس و زتا گلوبال کورپ نهاده شده است.

اکنون یک مهلت 60 روزه برای نظرخواهی عمومی وجود دارد که طی آن بازاریابان، ناشران و سایرین در صنعت تبلیغات می توانند این سیستم را پیش از راه اندازی شدن آن در تابستان امتحان نمایند.

گوگل سال گذشته با اعلام برنامه خود برای سرانجام دادن به کوکی های شخص ثالث که تبلیغات نمایندگان از آنها برای ردیابی کاربران و آنالیز عملکرد کمپینهای بازاریابی دیجیتالی استفاده می نمایند، صنعت تبلیغات را شوکه کرد. این اقدام از سوی رگولاتورهای ضد انحصارطلبی مورد آنالیز نهاده شد.

به گفته جیمز روزوِل، یک کارآفرین فناوری که به تاسیس این پروژه در اوایل سال 2020 یاری کرد، حذف کوکی های شخص ثالث خلایی را ایجاد می نماید که فناوری سوان می تواند آن را پر نموده و به مسائل مربوط به استفاده از اطلاعات برای تبلیغات پاسخگویی کند.

خود گوگل سیستمی با نام FLoC را به عنوان جایگزین کوکی های شخص ثالث معرفی نموده که کاربران را در گروههایی قرار می دهد یا بر مبنای علایق مشترک دسته بندی می نماید. کاربران می توانند خروج از چنین سیستمی را انتخاب نمایند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فناوری سوان عملکرد متفاوتی دارد. هنگامی که افراد برای نخستین بار وب سایتی را بازدید می نمایند که در شبکه سوان قرار گرفته است، از آنها درخواست می گردد با استفاده ناشران از سوان برای نشان دادن تبلیغات موافقت نمایند. تبلیغات شخصی سازی شده یک گزینه است اما الزامی نیست. گزینه کاربران در سامانه شبکه سوان ثبت شده و با سایر مشارکت نمایندگان در سوان به اشتراک گذاشته می گردد تا دسترسی افراد به محتوای آنلاین مختل نگردد. افراد می توانند سلایق خودشان را هر زمان و در هر وب سایتی تغییر دهند و این تغییرات به طور اتوماتیک در همه سایتهای شبکه سوان به روزرسانی خواهد شد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1016

به "جایگزین کوکی های وب گوگل معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگزین کوکی های وب گوگل معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید