جشنواره آش ایرانی با رویکرد توسعه گردشگری برگزار گردد

به گزارش مجله چایی، به گزار خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، جمشید انصاری در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان در مورد دهمین دوره جشنواره آش ایرانی که به میزبانی زنجان برگزار می گردد، اضافه کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی اصلی جشنواره، محتوای برنامه های خود را باید به گونه ای مدیریت کند که جشنواره تبدیل به یک برنامه تفریحی محلی نگردد.

جشنواره آش ایرانی با رویکرد توسعه گردشگری برگزار گردد

وی تاکید نمود: رویکرد برنامه ها باید به گونه ای باشد که آداب میزبانی در حق مهمانان سایر استان ها رعایت گردد لذا تعدد غرفه های زنجان و یا مشارکت تعداد زیادی از گروه های زنجانی با سایر استان ها در بخش رقابتی کار پسندیده ای نیست.

استاندار زنجان بر تدوین برنامه افتتاحیه وزین و شایسته متناسب با جشنواره تاکید نمود و گفت: افتتاحیه جشنواره نباید تبدیل به جنگ شادی برای بچه ها گردد، بلکه باید یک برنامه فرهنگی در یک فضای مناسب و محدودتر برگزار گردد.

انصاری در مورد مسائل مربوط به تردد خودروها و ترافیک محل برگزاری جشنواره آش ایرانی خاطر نشان کرد: چنانچه محتوای برنامه از حالت تفریحی شهری خارج گردد، از مسائل ترافیکی محل تا حدی کاسته می گردد ضمن اینکه محدودیت های ترافیکی نیز باید لحاظ گردد.

انصاری خواهان آنالیز مشکل آب شرب محل برگزاری جشنواره شد و ادامه داد: ضمن تامین آب شرب محل برگزاری جشنواره، اطلاع رسانی لازم باید در مورد غیر قابل شرب بودن آب این منطقه، به عمل آید.

دهمین جشنواره آش ایرانی از تاریخ 9 تا 13 شهریور در منطقه گاوازنگ زنجان برگزار می گردد و 21 استان در قالب 21 غرفه و 10 گروه زنجانی به رقابت خواهند پرداخت.

همزمان با دهمین جشنواره آش ایرانی، جشنواره غذای کشورهای جاده ابریشم نیز به میزبانی زنجان برگزار می گردد.

در جشنواره غذای کشورهای جاده ابریشم از 13 کشور دعوت به عمل آمده که تا کنون چهار کشور حضور خود را نهایی نموده اند و پیش بینی می گردد تعداد شرکت کنندگان به هفت کشور برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 153

به "جشنواره آش ایرانی با رویکرد توسعه گردشگری برگزار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره آش ایرانی با رویکرد توسعه گردشگری برگزار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید