خبرنگاران جشنواره گلیم و بافته های داری در نمین برگزار می گردد

به گزارش مجله چایی، اردبیل - خبرنگاران - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نمین از برگزاری جشنواره گلیم و بافته های داری در این شهرستان در امسال اطلاع داد.

خبرنگاران جشنواره گلیم و بافته های داری در نمین برگزار می گردد

محمد روشنایی فرد روز یکشنبه گفت: گلیم از جمله صنایع دستی این منطقه است که برای معرفی هر چه بیشتر آن کوشش خواهد شد.

او اضافه کرد: امسال همچنین در راستای رونق فراوریات صنایع دستی توسعه آموزش و حمایت از فراوری و ایجاد اشتغال در این حوزه برنامه ریزی شده است.

وی به مشارکت هنرمندان صنایع دستی منطقه در نمایشگاه های داخلی و خارجی اشاره نمود و گفت: یاری و حمایت از تشکل ها، انجمن ها و اتحادیه های صنایع دستی نیز با جدیت دنبال می گردد تا این اقدام زمینه ساز ایجاد انگیزه در بین فعالان این بخش گردد.

او توسعه آموزش و حمایت از فراوری و ایجاد اشتغال در صنایع دستی، ثبت نشان های ملی و جغرافیایی باز زنده سازی رشته های صنایع دستی و مستندنگاری، مطالعات و پژوهش در این رشته ها را از دیگر برنامه های سال 99 ذکر کرد.

وی اضافه کرد: تکمیل و بازسازی سالن نمایشگاه دائمی و مرکز عرضه صنایع دستی و نیز تجهیز کارگاه های صنایع دستی نیز از برنامه های امسال میراث فرهنگی شهرستان نمین است.

صنایع دستی استان اردبیل تا به امروز چهار نشان برتر جغرافیای ملی کسب نموده که ورنی مغان، مرصع چوب خلخال ، گلیم عنبران و جاجیم خلخال از جمله آن می باشد.

شهرستان نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل یکی از قطب های فراوری بافته های داری و غیرداری است و کیفیت فراوریات این شهرستان منجر به بازارپسندی آن شده است.

سالانه 60 هزار متر مربع گلیم در شهر عنبران از توابع شهرستان نمین فراوری می گردد و بیش از هزار و 500 گلیم باف در شهر عنبران فعالیت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 417

به "خبرنگاران جشنواره گلیم و بافته های داری در نمین برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جشنواره گلیم و بافته های داری در نمین برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید