خبرنگاران حمله به زندان ننگرهار افغانستان با کشته شدن 37 تن خاتمه یافت

به گزارش مجله چایی، کابل - خبرنگاران - سخنگوی استاندار ننگرهار افغانستان اعلام نمود که با کشته شدن 8 مهاجم و 29 نظامی و غیر نظامی حمله به زندان این استان سرانجام یافته است.

خبرنگاران حمله به زندان ننگرهار افغانستان با کشته شدن 37 تن خاتمه یافت

از پروفایل ما bestcanadatours دیدن نمایید.

عطاالله خوگیانی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که 1052 زندانی که به قصد فرار از زندان خارج شده بودند بار دیگر توسط نیروهای دولتی دوباره بازداشت شدند، با این وجود هنوز از تعدادی دیگر از آنها خبری نیست و شمار دقیق آنها نیز روشن نیست.

وی تعداد کلی کشته های این حادثه را 29 نفر اظهار داشت که شامل زندانی ها، نظامیان و حتی غیرنظامیان می شوند و 43 نفر دیگر هم در این رویداد زخمی شده اند.

خوگیانی اضافه کرد که مقامات بلندپایه امنیتی و فرمانده ارتش افغانستان نیز برای آنالیز شرایط منطقه خود را به محل حادثه در این استان رساندند.

مهاجمان مسلح ساعت 18 و 30 دقیقه عصر گذشته با استفاده از خودرو بمب گذاری شده به زندان حمله کردند که تا ساعت 16 امروز ادامه داشت.

مسئولیت این حمله گروه تکفیری داعش برعهده گرفته است، با این وجود گروه طالبان نیز هرگونه دست داشتن در این حمله را رد نموده است.

این در حالی است که امروز دوشنبه زمان مقرر شده برای آتش بس به خاتمه رسیده، اما در باره شروع دوباره درگیری ها و یا تمدید آن از هیچ طرفی اقدام صورت نگرفته است.

با این وجود، وزارت دفاع افغانستان نیز امروز در بیانیه ای اعلام نموده که پس از کشته شدن دست کم 5 مهاجم، عملیات پاکسازی زندان ننگرهار پس از 20 ساعت خاتمه یافته است.

در همین حال سخنگوی والی ننگرهار گفته که هشت مهاجم از پادرآمده، 29 نفر کشته و 50 نفر زخمی شده اند.

وزارت دفاع گفته که عملیات برای پاکسازی ساختمان دیگری در نزدیکی زندان که شماری از مهاجمان در آن جابجا شده اند، ادامه دارد.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار اظهار داشت که حمله نمایندگان در یک ساختمان مشرف به زندان سنگر گرفته بودند.

تا به امروز اطلاعات دقیق از شرایط زندانیان وجود ندارد ولی تصاویری از زندانیان توسط مقام های محلی و رسانه ها پخش شده که شماری از آنان پیروز به فرار از زندان شده بودند که توسط نیروهای امنیتی دوباره بازداشت شده اند.

در حمله مسلحانه به زندان جلال آباد چند کشته و زخمی برجا گذاشت حمله طالبان در سمنگان؛ دست کم 11 کارمند امنیت ملی کشته، ده ها غیرنظامی زخمی شدند.

خوگیانی تایید نموده که مهاجمان توانسته به داخل زندان رخنه نمایند ولی اکنون تمام درهای ورودی و برجهای مراقبتی زندان همه در کنترل نیروهای امنیتی است.

گزارشهایی نیز وجود دارد که به دلیل انفجار شماری از دیوارهای زندان فرو ریخته، اما تا به امروز منابع رسمی این خبر را تایید ننموده است.

ژنرال یاسین ضیا، رئیس ستاد ارتش افغانستان برای رهبری عملیات پاکسازی زندان ننگرهار به این ولایت رفته است.

براساس اعلام وزارت کشور افغانستان ساعت 6:45 روز گذشته (12 مرداد) بود که مهاجمان مسلح یک خودرو بمب گذاری شده را در نزدیکی در ورودی زندان ننگرهار منفجر کردند و سپس با نیروهای محافظ زندان درگیر شدند.

هرچند که وزارت کشور از اعزام نیروهای ویژه در اولین دقایق حمله به محل خبر داده بود، ولی تا به امروز حمله مهار نشده و صدای تیراندازی از محل شنیده می گردد.

پیشتر اداره امنیت ملی افغانستان از کشته شدن اسدالله اروکزی مسئول عمومی اطلاعات گروه داعش در همین ولایت ننگرهار خبر داده بود.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان نیز امروز در اعلامیه ای گفت در عملیات پیچیده و هدفمند نیروهای خاص امنیت ملی، مسئول عمومی استخبارات شاخه خراسان گروه داعش کشته شده است.

در اعلامیه آمده ضیاءالرحمن مشهور به اسدالله اورکزی ساکن منطقه اخیل اروکزی اجنسی پاکستان و مسئول ارتباطات گروه داعش در منطقه و حملات خون بار به اجتماع ها و گردهمایی ها بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 601

به "خبرنگاران حمله به زندان ننگرهار افغانستان با کشته شدن 37 تن خاتمه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمله به زندان ننگرهار افغانستان با کشته شدن 37 تن خاتمه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید