خبرنگاران جاده های خراسان رضوی رو به خلوت رفته است

به گزارش مجله چایی، مشهد- خبرنگاران- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: حجم رفت و آمد خودروها در جاده های این استان بخاطر اجرای طرح منع ورود خودرو با پلاک غیربومی به مشهد به میزان 25 درصد کمتر از حجم رفت و آمدها در زمان پیش از اجرای این طرح شده است.

خبرنگاران جاده های خراسان رضوی رو به خلوت رفته است

سرهنگ حسین میش مست روز شنبه در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: طرح منع ورود خودرو با پلاک غیربومی به مشهد از روز 18 بهمن ماه گذشته با زرد شدن شرایط شیوع ویروس کرونا در مشهد شروع شد.

وی همچنین به شرایط جاری ترافیک خودرویی در جهتهای جاده ای خراسان رضوی اشاره و اعلام کرد: ترافیک صبح امروز دوم اسفند ماه در جهت جاده مشهد - چناران پرحجم و نیمه سنگین اما در دیگر جاده های استان روان است.

رییس پلیس راه خراسان رضوی در ادامه تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران همچنین آمار تصادفات جاده ای را ارائه و اعلام کرد: ظرف 24 ساعت اخیر سانحه رانندگی در یکی از جهتهای جاده ای این استان یک قربانی گرفت.

وی اضافه نمود: چهار فقره تصادف دیگر ظرف همین مدت در جاده های خراسان رضوی با بر جای گذاشتن هفت مجروح رخ داد.

طرح منع ورود خودروهای غیربومی به شهرهای دارای شرایط قرمز، نارنجی و زرد از نظر شیوع کرونا همزمان با محدودیتهای سراسری، از اول آذر تا 13 دی ماه سال جاری در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی اجرا شد و با آبی شدن شرایط مشهد از 13 دی ماه متوقف شد. اجرای این طرح دوباره از 18 بهمن ماه جاری با زرد شدن شرایط مشهد در حال اجراست.

استان شش میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی با گستره ای معادل هفت درصد مساحت کشور 20 هزار و 575 کیلومتر جاده دارد که شش هزار و 423 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن راه روستایی است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز یک میلیون و 558 هزار و 159 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند. بیماری کووید 19 تا به امروز جان 59 هزار و 341 نفر را در کشورمان گرفته است. تا به امروز یک میلیون 331 هزار و 162 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته اند.

بر اساس آخرین تحلیلهای آماری اعلام وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی 11 شهرستان کشور در شرایط قرمز، 39 شهرستان در شرایط نارنجی، 228 شهرستان در شرایط زرد و 172 شهرستان در شرایط آبی شیوع ویروس همه گیر قرار دارند.

پاندمی کرونا تا به امروز در سطح دنیا 111 میلیون و 245 هزار و 517 نفر را بیمار نموده و جان دو میلیون و 463 هزار و 614 نفر را در 230 کشور گرفته است. 86 میلیون و 121 هزار و 146 نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح دنیا، تا به امروز درمان شده اند.

در این میان آمریکا با 28 میلیون 523 هزار 524 بیمار کووید 19 و 505 هزار و 309 قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در دنیا به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا صندلی پانزدهم را در میان کشورهای دنیا دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 959

به "خبرنگاران جاده های خراسان رضوی رو به خلوت رفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جاده های خراسان رضوی رو به خلوت رفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید