خبرنگاران 76 خرچنگ آب شیرین خوزستان از قاچاقچیان کشف شد

به گزارش مجله چایی، اهواز - خبرنگاران - کارشناس محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: 76 خرچنگ آب شیرین خوزستان که اخیرا از قاچاقچیان کشف شده به زیستگاه اصلی خود در رودخانه شمال خوزستان منتقل می شوند.

خبرنگاران 76 خرچنگ آب شیرین خوزستان از قاچاقچیان کشف شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان بهزاد تعیین دوشنبه با بیان اینکه این محموله خرچنگ قاچاق در کرج کشف شد اضافه نمود:با همکاری مشترک یگان حفاظت محیط زیست استان های البرز و خوزستان، محموله خرچنگ های پهن آب شیرین قاچاق شده که از جنس Potamon هستند به زیستگاه اصلیشان در رودخانه های شمال خوزستان برگردانده و رهاسازی می شوند.

وی بیان نمود: خرچنگ های پهن آب شیرین وابستگی بیشتری به خشکی داشته و توانایی مهاجرت از یک رودخانه به رودخانه دیگر را ندارند و از ذخایر ژنتیکی در منطقه می باشند.

تعیین اضافه نمود: برای جلوگیری از اختلاط ژنتیکی این گونه خرچنگ با گونه های دیگر در رودخانه های شمال کشور همچنین از بین رفتن ژنوم خالص چنین گونه هایی کوشش و پیگیری شد.

وی گفت: این محموله خرچنگ پهن آب شیرین توسط یگان حفاظت محیط زیست استان البرز با هماهنگی به خوزستان منتقل شد و گونه آنها به طور دقیق کارشناسی و تشخیص داده شد.

تعیین با بیان اینکه این نوع خرچنگ potamon persicum گونه بومی رودخانه های شمال خوزستان است گفت: با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک و رعایت دستورالعمل های علمی این خرچنگ ها در زیستگاه اصلی خود رهاسازی می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 828

به "خبرنگاران 76 خرچنگ آب شیرین خوزستان از قاچاقچیان کشف شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران 76 خرچنگ آب شیرین خوزستان از قاچاقچیان کشف شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 76 خرچنگ آب شیرین خوزستان از قاچاقچیان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید