کشف هیولاهای 350 میلیون ساله در یک غار ، اینجا کف اقیانوس بوده است!

به گزارش مجله چایی، دانشمندان اخیرا فسیل هایی از کوسه هایی غول پیکر پیدا نموده اند که به 350 میلیون سال قبل تعلق دارند.

کشف هیولاهای 350 میلیون ساله در یک غار ، اینجا کف اقیانوس بوده است!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روزنامه سان، فسیل های بزرگ کوسه هایی که بی شباهت به هیولاهای دریایی بزرگ افسانه ای نیستند، در پارک ملی غار ماموت، کیلومترها دورتر از دریا کشف شد.

بیش از هزار کیلومتر دورتر از نزدیک ترین اقیانوس، پارک ایالتی کنتاکی حداقل 6 فسیل کوسه تا به امروز دیده نشده در خود دارد. استالاکتیت ها و استالاگمیت ها دیوارهای پارک ملی غار ماموت در کنتاکی را پوشانده اند و این درست همان جایی است که فسیل های 350 میلیون ساله کشف شده اند.

طبق گزارش سرویس پارک ملی (NPS)، بیش از 40 گونه کوسه در سال 2020 شناسایی شد. دانشمندان بر این باورند که در میان این گونه ها یک سیبوتوس استراتوتوس پیدا نموده اند که یک حیوان شکارچی بزرگ تر از یک کوسه سفید دو تنی است. تمام بقایای کوسه در دو سال گذشته کشف شده است.

فسیل ها در اطراف بقایای بدن کوسه، از جمله بقایای اسکلتی، دندان های کنده شده و باله ، کلسیفیه شده اند. دانشمندان بر این باورند که سنگ آهکی که کنتاکی اکنون روی آن قرار گرفته است، میلیون ها سال پیش کف اقیانوس بوده است.

جان پل هادنت، متخصص فسیل کوسه در تیم علمی که این کشف را انجام داده گفت: من از تنوع کوسه هایی که هنگام کاوش در گذرگاه هایی که غار ماموت را تشکیل می دهند کشف شده، بسیار شگفت زده شدم. ما در غار به سختی می توانستیم بیش از چند ده سانتی متر حرکت کنیم زیرا دندان یا ستون فقرات دیگری در سقف یا دیوار غار دیده می شد.

هادنت شرح داد که موجودات دریایی مختلف، اعم از بزرگ و کوچک، بقایای کلسیفیه در غارها را به جا گذاشته اند. ریک تومی، یکی از دانشمندان همکار هادنت نیز از کشف شکارچیان ابراز هیجان کرد.

بیشتر بخوانید:

  • کشف جالب توالت 2200 ساله با سیفون! | قدیمی ترین توالت پیشرفته دنیا در کجا پیدا شد؟

تومی گفت: ما از یافتن چنین مجموعه مهمی از فسیل ها در پارک بسیار هیجان زده هستیم. اگرچه می دانستیم که چند دندان کوسه در سنگ های آهکی موجود در غار وجود دارد، هرگز تصور نمی کردیم که با این فراوانی و تنوع کوسه ها روبرو شویم.

کشف اجداد کوسه ادامه تحقیقاتی است که فلوریدا را به عنوان محتمل ترین مکان برای روبروه با حمله کوسه در نظر می گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1662

به "کشف هیولاهای 350 میلیون ساله در یک غار ، اینجا کف اقیانوس بوده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف هیولاهای 350 میلیون ساله در یک غار ، اینجا کف اقیانوس بوده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید