راه اندازی سه چایخانه دائمی حرم مطهر رضوی

به گزارش مجله چایی، چایخانه های حرم مطهر رضوی در صحن های کوثر، غدیر و باغ رضوان میزبان زائران و مجاوران امام رضا (ع) است.

راه اندازی سه چایخانه دائمی حرم مطهر رضوی

معاون خدمات زائران حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: با توجه به اهمیت میزبانی راه اندازی سه چایخانه دائمی حرم مطهر رضوی شایسته از زائران و مجاوران و ایجاد فضایی معنوی برای برطرف خستگی زائران سومین چایخانه دائمی حرم مطهر راه اندازی شد.

امین بهنام اضافه نمود: نخستین چایخانه حرم مطهر رضوی در صحن کوثر راه اندازی شده که بعدازظهر به وسیله خادمان و خادمیاران بارگاه رضوی و صبح ها به وسیله موکب داران سراسر کشور فعالیت میکند.

وی گفت: سه چایخانه فعال کنونی در صحن های کوثر و غدیر و باغ رضوان با رعایت دستور های بهداشتی پذیرای زائران و مجاوران آستان مقدس رضوی است.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی اضافه نمود: در این چایخانه ها بجز موکب داران 130نفر خادم در 8نوبت خدمتی خدمات توزیع چای، انواع دمنوش و کیک (در مناسبت های خاص) را برعهده دارند.

بهنام اضافه نمود: روزانه بین 8تا10 هزار چای متبرک در چایخانه های حضرت رضا (ع) توزیع می گردد که این آمار در ایام مناسبتی تا 40هزار نیز می رسد و با توزیع چای و شربت به وسیله موکب داران به بیش از 120 هزار چای و شربت در روز در این سه چاپخانه خواهد رسید.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی اضافه نمود: وسایل و امکانات داخل چایخانه ها بعلاوه نبات، شکر، چای و لیوان از محل مشارکت های خیران و نذورات مردم تهیه شده است.

خبرنگاران خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مرداد 1401 بروزرسانی: 26 مرداد 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1570

به "راه اندازی سه چایخانه دائمی حرم مطهر رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سه چایخانه دائمی حرم مطهر رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید