هتل عالی قاپو اصفهان؛ اقامت در قلب چهار باغ

به گزارش مجله چایی، هتل عالی قاپو اصفهان یکی از مکان های اقامتی بسیار راحت و مناسب است که ما در این مقاله به تفکیک در خصوص این هتل و امکانات و خدماتش با شما صحبت خواهیم کرد.

هتل عالی قاپو اصفهان؛ اقامت در قلب چهار باغ

دومین شهر بزرگ ایران اصفهان، مامنی برای گردشگران و هواداران تاریخ و فرهنگ غنی این مرز و بوم است. ایران را اگر قرار باشد به تاریخ و فرهنگ تقسیم بندی کرد، باید برای هر گوشه از خاک آن دنیایی متفاوت را به تصویر کشید. اصفهان، شیراز، یزد، تهران و تمامی شهرها هرکدام دنیای متفاوت و تماشای را به شما نشان خواهند داد. شهر اصفهان نیز مانند سایر شهرها به علت ورود گردشگران فراوان و مسافران از تمام دنیا، هتل ها و مکان های اقامتی فراوانی نیز دارد.

هتل عالی قاپو اصفهان

آدرس دقیق هتل خاتمهی خیابان شمس آبادی، خاتمهی خیابان کوالالامپور است که اگر سمت راست خود را ببینید در میانه خیابان چهار باغ عباسی، هتل عالی قاپو اصفهان خودنمایی میکند. این هتل زیبا و 4 ستاره در قلب چهارباغ قرار گرفته و دسترسی های بسیار خوبی به تمامی اماکن تاریخی و گردشگری اصفهان دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. این هتل در سال 1345 با 40 اتاق افتتاح شده و آغاز به کار کرد. در مرحله دوم که برای بهره برداری مجدد آن در نظر گرفته شده بود در سال 1355، 62 اتاق تازه مجددا به این هتل افزوده شد. اخیرا نیز 2 اتاق تازه به این هتل اضاف شده است که منظره بی نظیری از چهار باغ عباسی را برای تماشاگران خود ارائه مینمایند.

هتل عالی قاپو اصفهان با تمام 106 واحد اقامتی خود، اتاق های بسیار متنوعی را برای مهمانان در نظر گرفته است. اتاق های 2 تخته که شامل 2 تخته سینگل و 2 تخته دبل هستند، اتاق های 3 تخته، یک سوئیت بسیار بزرگ و بعلاوه 3 سوئیت کوچک که برای رفاه حال مسافران با برترین امکانات تجهیز شده و در اختیار آنان قرار داده میگردد. ناگفته نماند که هتل عالی قاپو در زیر مجموعه هتل های پارسیان قرار گرفته است و با نام هتل پارسیان عالی قاپو اصفهان نیز شناخته میگردد.

موقعیت مکانی هتل عالی قاپو اصفهان

هتل عالی قاپو اصفهان که در دسته هتل های لوکس دسته بندی شده موقعیت مکانی مناسبی دارد. این هتل در کنار جاذبه های گردشگری و تاریخی اصفهان واقع شده و به بیشتر آنان بسیار نزدیک است. سی و سه پل، میدان نقش دنیا، پل خواجو، زاینده رود، چهل ستون، بازار شیخ لطف الله و کاخ هشت بهشت از اماکنی هستند که دسترسی اولیه و نزدیکی به این هتل دارند. این هتل قلب شهر اصفهان را تسخیر نموده و با معماری سنتی و شگفت انگیزی که دارد، خود را به زیبایی هرچه تمامتر به رخ میکشد.

البته نزدیکی هر چه بیشتر هتل عالی قاپو اصفهان به اماکن تاریخی سبب شده تا رضایت مهمانان و گردشگران بیش از پیش جلب گردد. نکته قابل توجه اینکه خیابان چهار باغ اصفهان با سنگفرش پوشیده شده که اتومبیل نمی تواند وارد آن گردد. بعبارتی تردد با خودرو در این خیابان امکان پذیر نیست و فاصله پارکینگ نیز تا ورودی هتل در حدود 70 متر میباشد که بهتر است بعد از رسیدن به مرکز شهر با هتل تماس گرفته و اعلام کنید که به مرکز شهر رسیده اید. پذیرش هتل عالی قاپو اصفهان در اولین فرصت نیروهای خود را برای جابجایی وسایل شما خواهند فرستاد. خیابان چهار باغ عباسی یک بلوار بسیار زیبا دارد که کاملا مناسب پیاده روی و دوچرخه سواری است، اینجا میتوانید به راحتی از یک قدم زدن شبانه و یا پیاده روی صبحگاهی لذت ببرید.

امکانات هتل عالی قاپو اصفهان

هتل عالی قاپو اصفهان با 106 اتاق براحتی میتواند احتیاجهای شما را برآورده کند. این هتل با اتاق های مختلف و متنوعی مانند اتاق های تویین، دبل و مخصوص معلولین، براحتی توانسته تمام سلیقه ها و احتیاجها را برآورده سازد. سوئیت های متنوعی مانند جونیور و فضای نشیمن و رویال این هتل آماده پذیرایی از تمام گردشگران و مهمانان عزیز است. در ضمن ناگفته نماند که پرسنل این هتل با تمام توان در خدمت مهمانان هستند تا اقامت خوبی را تجربه نمایند.

اتاق ها در هتل عالی قاپو اصفهان دارای تلویزیون، مبلمان، محل سرو غذا، اینترنت رایگان، یخچال، مینی بار، سرویس بهداشتی و حمام، چای ساز و سیستم گرمایش و سرمایش کاملا مدرن هستند و تمام تجهیزات لازم برای تامین آرامش گردشگران در اتاق ها کاملا مهیا شده است. ویو پنجره اتاق ها به سمت خیابان زیبای چهارباغ عباسی خواهد بود که منظره ای زیبا را تقدیم شما خواهد نمود. بعلاوه این در این هتل سیستم ایمنی و اعلان حریق تعبیه شده که در صورت بروز حادثه، بخوبی قابل مدیریت خواهد بود. صندوق امانات، روم سرویس 24 ساعته و تلفن بین الملی نیز از دیگر امکانات این هتل میباشد.

  • دیگر امکانات هتل عالی قاپو اصفهان

رستوران هتل عالی قاپو اصفهان یک مجموعه کامل و تلفیقی از رستوران های ایرانی و ایتالیایی است. ظرفیت رستوران ایرانی پارسه 180 نفر است که برای مهمانی های کوچک و دورهمی های خانوادگی کامل مناسب است. در این رستوران ایرانی و لوکس هتل غذاهای متنوع ایرانی و خارجی لذیذی را سرو میکند که اگر یکبار آن ها را امتحان کردید، بدون شک باز هم مشتری این رستوران خواهید بود چون نمیتوانید مزه آن را فراموش کنید.

در کنار رستوران ایرانی، رستوران ایتالیایی ونیز، در هتل عالی قاپو اصفهان خودنمایی میکند که ظرفیت پذیرش آن 90 نفر است. ضمن اینکه کافی شاپ هتل عالی قاپو نیز با ظرفیت 40 نفر محیطی امن و آرام را برای جشن های کوچک، مهمانی ها و قرار دیدار های محبت آمیز شما میباشد. پیشنهاد میکنیم میان وعده های این کافی شاپ دنج و لوکس را از دست ندهید. در این هتل سالن کنفرانس مرمر نیز قرار گرفته است که برای برگزاری همایش ها و کنفرانس های شما آماده خدمت رسانی است و با بروزترین و مدرنترین امکانات، تجهیز شده است. یکی دیگر از امکانات جالب هتل عالی قاپو، وجود استخر سرپوشیده و سونا در این مجموعه است که به مهمانان هتل اجازه میدهد تا با رفتن به این استخر خستگی راه را از تن بیرون نمایند.

فاصله هتل عالی قاپو اصفهان تا اماکن تاریخی

فاصله هتل عالی قاپو اصفهان تا عمارت عالی قاپو تنها یک کیلومتر و نیم میباشد. اگر دوست دارید پیاده روی کنید این فاصله را تنها ظرف مدت 20 دقیقه طی خواهید کرد اما اگر ترجیح شما بر استفاده از اتومبیل باشد فقط به 5 دقیقه زمان احتیاج دارید تا به این عمارت برسید. فاصله هتل تا کاخ چهل ستون نیز به 15 دقیقه پیاده روی احتیاج دارد یا همان 5 دقیقه با اتومبیل که البته سریعتر است. اگر قصد خرید و گشت و گذار در بازار اصفهان را داشتید می توانید فاصله 2 کیلومتری بازار اصفهان تا هتل عالی قاپو اصفهان را با یک پیاده روی 26 دقیقه ای طی کنید و یا در مدت زمان کوتاه 6 دقیقه با خودرو خود را به این مکان برسانید.

میدان نقش دنیا نیز در فاصله 2 کیلومتری هتل قرار گرفته است که با خودرو 8 دقیقه و با پای پیاده 25 دقیقه زمان احتیاج دارد تا به میدان رسیده و از تماشا مجموعه نقش دنیا لذت ببرید. فاصله 7 کیلومتری تا باغ پرندگان اصفهان را نیز تنها با 15 دقیقه زمان، می توانید به صورت سواره طی کنید. هتل عالی قاپو اصفهان در فاصله یک و نیم کیلومتری مسجد امام قرار گرفته است که پیاده 20 دقیقه و سواره 5 دقیقه زمان میبرد تا به آنجا برسید.

جالبتر از همه فاصله 600 متری تا کاخ هشت بهشت است که با پای پیاده در 5 دقیقه طی میگردد. اگر قصد بازدید از آتشگاه را داشتید می توانید مسافت 5/7 کیلومتری تا آنجا را با خودرو در 15 دقیقه طی کنید. البته تا نمایشگاه بین المللی اصفهان نیز 7 کیلومتر فاصله دارد که با خودرو به راحتی در 15 دقیقه طی میگردد. فاصله هتل عالی قاپو اصفهان تا فرودگاه 40 دقیقه و تا پایانه مسافربری 25 دقیقه زمان قصد دارد. در ضمن یادآوری می کنیم که در کنار هتل ورودی ایستگاه مترو نیز تعبیه شده که حمل و نقل شما را آسانتر خواهد نمود.

معرفی غذاهای سنتی و لذیذ اصفهان

اصفهان در مکانی قرار گرفته که بیشتر اقوام ایرانی به آن رفت و آمد دارند و در نتیجه مواد اولیه متنوعی در آن پیدا می گردد. بطور حتم همه ما وقتی نام غذای سنتی به گوشمان میرسد بیاد کباب خواهیم افتاد. غذایی لذیذ که در تمام نقاط ایران به شیوه و روشی متنوع تهیه میگردد و در عین حال لذیذ و دلچسب است. در اصفهان نیز این غذا با نام خود و به شیوه خاص خود تهیه میگردد. اولین غذایی که در اصفهان بسیار لذیذ است بریانی است. بریانی یک غذای محلی اصفهان است که کمتر مسافری پیدا میگردد که به اصفهان سفر نموده باشد و طعم آن را نچشیده باشد.

  • بریانی

در رستوران هتل عالی قاپو اصفهان نیز میتوانید این غذا را با برترین کیفیت سفارش داده و از طعم لذیذ آن لذت ببرید. ترکیبات بریانی گوشت، پیاز، روغن، نعناع خشک، زعفران، دارچین و کشک آماده است. در اصفهان این غذا به همراه جگر سفید پخته و چرخ شده، ریحان و دوغ و نان سنگک سرو میگردد. همواره تصور مسافران در هنگام تماشا بریانی این است که: ممکن نیست سیر شوند اما وقتی آخرین لقمه را میخورند متوجه میشوند که چقدر غذای سنگینی است و کاملا در اشتباه بوده اند.

  • حلیم بادمجان

حلیم بادمجان اصفهان نیز یکی دیگر از غذاهای لذیذ این شهر است. نشانه حلیم بادمجان لذیذ و درست عمل آمده این است که در هنگام سرو باید کش بیاید. بعبارتی هرچه میزان گوشت آن بیشتر و بقاعده تر باشد، حلیم بادمجان بیشتر کش خواهد آمد. یکی از غذاهای بسیار لذیذ هتل عالی قاپو اصفهان حلیم بادمجان است که توصیه میکنیم این غذا را در رستوران ایرانی پارسخ هتل حتما تست کنید. مواد اولیه این غذا گوشت، برنج، بادمجان، کشک و غیره است که در کنار نان تازه و سبزی طعمی لذیذ دارد.

  • کباب مشتی یا کباب زردک

کبابی ساده و راحت که در نهایت ان را در روغن سرخ مینمایند. تهیه این کباب مهارت خاصی را احتیاج ندارد و یک غذای سنتی با طعمی ملس است که معمولا در کنار برنج سرو میگردد. رستوران ایرانی هتل عالی قاپو اصفهان این کباب را بسیار دلچسب و لذیذ تهیه میکند. بطور کلی در اصفهان این غذا ترکیبی از گوشت چرخ نموده، زردک، آرد نخودچی، شیره، ادویه های معطر، سرکه و پیاز است.

  • خورشت ماست

غذای بسیار لذیذ بعدی خورش ماست اصفهان است. غذایی بشدت پرطرفدار که عاشقان خود را دارد. طعمی متفاوت دارد و پیش غذایی لذیذ محسوب میگردد. خورشت ماست های هتل عالی قاپو اصفهان بسیار خاص و پرطرفدار هستند که اگر یک بار آن را امتحان کردید، بدون شک مشتری ثابت آن خواهید شد. مواد اولیه در تهیه این غذای لذیذ ماست چکیده، زرده تخم مرغ، مرغ، شکر، زرشک، خلال پوست پرتقال، نمک، زعفران و زردچوبه میباشد که در خاتمه ترکیبی شگفت انگیز را به شما ارائه خواهند داد. رنگ این خورشت لذیذ زرد طلایی است و طعمی ترش و ملس دارد.

بدون شک اگر به تمام نقاط ایران سفر کنید با غذاهایی متفاوت و بسیار لذیذ روبرو خواهید شد که هیچ کدام شبیه به دیگری نخواهند بود. شهر اصفهان نیز مانند تمام شهرهای ایران غذاهای مختلف و متنوعی دارد که همگی مختص این شهر هستند و در شهرهای دیگر یافت نمی شوند. توصیه میکنیم به هر شهری که سفر کردید حتما از غذاهای محلی و مخصوص آن شهر یاد نموده و آن ها را امتحان کنید، این کار بدون شک خالی از لطف نخواهد بود و برای شما خاطرات جالبی را بر جای خواهد گذاشت.

سخن پایانی

سفر یکی از رویدادهای زندگی هر فردی است که تجربیات فراوانی را برای او بهمراه دارد. بدون شک اگر در مقصد مورد نظر دوست و یا آشنایی نداشته باشید، باید برای مدت اقامت خود به هتل ها و مکان های اقامتی مشخصی در شهر مقصد مراجعه کنید. شهر اصفهان نیز هتل های متنوع و مختلفی دارد که در خدمت رسانی به مسافران و گردشگران بسیار حرفه ای عمل مینمایند. هتل عالی قاپو اصفهان نیز یکی از همین هتل ها میباشد که در قلب تاریخی اصفهان قرار گرفته و اگر یکبار به این هتل مراجعه کنید بدون شک مشتری ثابت آن خواهید شد و همواره مهمان دائمی آن میشوید. این هتل با پرسنلی مجرب و دلسوز همه روزه و در هر ساعتی از شبانه روز آماده خدمت رسانی به مهمانان و مسافران محترم خواهد بود.

برای خرید مقرون به صرفه ترین بلیط پرواز اصفهان روی عکس زیر کلیک نمایید:

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1579

به "هتل عالی قاپو اصفهان؛ اقامت در قلب چهار باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل عالی قاپو اصفهان؛ اقامت در قلب چهار باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید