سازه شیشه ای باغ موزه قصر یک پرتابل برگشت پذیر است

به گزارش مجله چایی، علی مرادخانی، مدیر فرهنگی هنری باغ موزه قصر درباره ایجاد یک سازه شیشه ای در باغ موزه قصر به خبرنگاران شرح داد: فرضیه ایجاد رستوران در سازه شیشه ای باغ موزه از اساس کذب است و حتی چنین برآورد وجود نداشته که کاربری آن سازه تجاری گردد. این سازه متحرک یک سازه شیشه ای پرتابل و برگشت پذیر است که در یک شب می توان آن را جمع کرد چون هیچ مصالحی در آن به کار نرفته و کاملا شبیه به ساختمان های شیشه ای دیگر باغ موزه اعم از راهروی شیشه ای فرخی یزدی و کافه مارکوف است.

سازه شیشه ای باغ موزه قصر یک پرتابل برگشت پذیر است

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

وی ادامه داد: در ساخت و ایجاد این فضا کاملا توجه داشتیم که به لحاظ هارمونی شبیه به ساختمان موزه باشد. حتی هر بازدیدکننده ای به سادگی نمی تواند متوجه گردد که آیا این سازه از قبل وجود داشته و یا یک سازه جدید است. این بخش از فضا از ابتدا هم برای استفاده به عنوان گالری و موزه اتومبیلهای قدیمی ساخته شد و از ابتدای ایده پردازی تا امروز که پروسه در حال پیگیری است و حتی بعد از افتتاحیه همرهی و نظارت مستمر دوستان در پژوهشگاه فنی میراث فرهنگی را به عنوان نهاد ذی صلاح داشتیم.

مرادخانی درباره اینکه چرا از اداره کل میراث فرهنگی استان تهران استعلامی گرفته نشده و در شورای فنی آن نیز مطرح نشده است گفت: این در صورتی است که ما موزه را به هم ریخته باشیم و دخل و تصرف در فضای موزه انجام داده باشیم درصورتی که این طور نبوده است. اگر قرار بر دخل و تصرف بود حتما باید این اقدامات انجام می شد درحالی که این سازه را میتوان هر لحظه برداشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 217

به "سازه شیشه ای باغ موزه قصر یک پرتابل برگشت پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازه شیشه ای باغ موزه قصر یک پرتابل برگشت پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید