سامانه پست کتاب خرید اینترنتی کتاب را گسترش داد

به گزارش مجله چایی، علی سعدآبادی، مدیر انتشارات حماسه یاران در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، درباره تاثیرگذاری سامانه پست خانه کتاب گفت: از زمانی که با این سامانه عقد قرارداد کرده ایم، توزیع و ارسال کتاب به دست مخاطب، بسیار راحت و منظم انجام شد و از حضور فیزیکی در اداره پست و کارهای ارسال محصول معاف شدیم و در زمان فروش اینترنتی، صرفه جویی فروش آثار بیشتر شد.

سامانه پست کتاب خرید اینترنتی کتاب را گسترش داد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

وی اضافه نمود: یکی از مزیت های شاخص این سامانه، پیگیری مرسوله های ارسال شده است که این امکان را در اختیار مخاطب و صاحبان انتشارات می گذارد تا اگر اثری برگشت خورد و یا در باجه معطله قرار گرفت، قابل پیگیری باشد.

سعدآبادی بیان نمود: سامانه پست کتاب به دلیل طرح های کم هزینه، در بحث سفارش کتاب مخاطبان اثرگذار بود و در این راستا با افزایش سفارشات تلفنی و آنلاین کتاب روبرو شدیم. انتشارات هزینه 3000 تومان ارسال کتاب تا دو کیلیوگرم را حذف و به جای آن ارسال کتاب را برای مشتریان خود رایگان کرد. این رویه موجب افزایش مخاطب برای خرید و خواندن کتاب شد.

مدیر انتشارات حماسه یاران درباره ضعف سامانه پست کتاب گفت: سامانه دچار کمی مسائل فنی است و اصلی ترین چالش با این مسأله، به روزرسانی دیر به دیر آن است که موجب می شود گاهی از امکان پیگیری آثار ارسال شده غافل شویم و یا دیر به آن اطلاعات دست پیدا کنیم و کار را با اختلال و کندی روبرو می کند. گاهی نیز هزینه های اضافی برای ارسال دوباره خواهد داشت.

وی با اشاره به اصلی ترین معضل موسسات انتشاراتی در ایام بحران کرونا گفت: مشکل اصلی این است که مردم هنوز به خرید آنلاین و یا سفارش تلفنی کتاب عادت نکرده اند و با آن ناآشنا هستند؛ چراکه همیشه با حضور در فروشگاه، تورق کتاب و... بیشتر به خرید و خواندن کتاب ترغیب می شوند؛ اما با شرایط تعطیلی کتاب فروشی ها این امکان دیگر وجود ندارد و مردم هم با سفارش آنلاین و تلفنی خو نگرفته اند.

سعدآبادی اظهار داشت: با تعطیلی کتاب فروشی ها و قرنطینه مردم، چرخه صنعت نشر درعین آسیب دیدگی خود، بیشتر دچار ضعف شد و این آسیب به شکل زنجیره وار میان مشاغل مرتبط با نشر جریان دارد؛ اقدام سامانه پست کتاب نیز موجب شد تا کمی از این آسیب جلوگیری شود و فضای اینترنتی میان مردم رواج پیدا کند.

وی در پایان گفت: اما به نظر می آید که نیاز به محیط تبلیغاتی گسترده ای برای آشنایی مردم با سفارش آنلاین باشد و مردم ضمن اطمینان به این نوع خرید، از کتاب فروشی ها حمایت خواهند کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 423

به "سامانه پست کتاب خرید اینترنتی کتاب را گسترش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه پست کتاب خرید اینترنتی کتاب را گسترش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید