راهنمای سفر به پاتایا ، شهری با عشاق بسیار در آسیا (تور ارزان پاتایا)

به گزارش مجله چایی، هنگام سفر به یک شهر تازه با داشتن اطلاعات کافی درباره شهر مقصد می توانید سفری دلپذیرتر را تجربه کنید. علاوه بر لذت بیشتر توانایی مدیرت زمان و هزینه خود را نیز دارید تا در کمترین زمان، با حداقل هزینه به اماکن دیدنی بیشتری بروید، اطلاعاتی مانند هزینه حمل و نقل، هزینه خورد و خوراک، هزینه اقامت و اماکن دیدنی و تفریحی. علاوه بر دانستن این مطالب آگاهی از شرایط آب و هوا نیز عامل مهمی است برای برنامه ریزی زمان و انتخاب نوع پوشش مناسب. در ادامه قصد داریم به طور فشرده راهنمای سفر به پاتایا را در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد سفر به جاهای دیدنی پاتایا را دارید، با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به پاتایا ، شهری با عشاق بسیار در آسیا (تور ارزان پاتایا)

از سفر با تور ارزان پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

درباره شهر پاتایای تایلند

پاتایا به عنوان یکی از شهرهای پردنیاگرد کشور تایلند بوده و به علت نزدیکی به بانکوک، دسترسی به این شهر برای سفر بسیار آسان است. پاتایای تایلند یک شهر بسیار کوچک است که تنها 2/2 کیلومتر مساحت دارد و فاصله اش با بانکوک یکصد و شصت و پنج کیلومتر است. این شهر پر دنیاگرد در جنوب شرقی مرکز تایلند قرار گرفته است و جمعیت آن 320262 نفر است. جالب هست در راهنمای سفر به پاتایا بدانید که اولین بار شهر پاتایای تایلند به وسیله سربازان خسته از جنگ آمریکایی به عنوان یک استراحتگاه به دنیایان معرفی گردید. زمانیکه در بیست و نهم ژوئن سال 1959 میلادی نیروهای آمریکایی مقیم ایسان جهت استراحت به پاتایای بکر و آرام سفر کردند و در آنجا اتاق هایی کرایه نمودند، هنوز کسی این منطقه را نمی شناخت. این سفر آرامش بخش در سواحل زیبا و بکر پاتایای تایلند به قدری به سربازان خسته آمریکایی لذت داد که به هر جایی رسیدند، پیشنهاد سفر به پاتایا را به گوش همه رساندند. در دهه هشتاد میلادی که صنعت دنیاگردی اوج گرفت و کشورها در پی منافع و عایدی از این صنعت نوپا بودند، شهر پاتایای تایلند با داشتن سواحل زیبا و فضای مناسب جهت احداث اقامتگاه و هتل تبدیل به یکی از قطب های دنیاگردی شد و در حال حاضر دنیاگردان بسیاری به این منطقه زیبا سفر می کنند.

آب و هوای شهر پاتایای تایلند

در راهنمای سفر به پاتایا باید بدانید که این شهر هم همچون بیشتر شهرهای تایلند دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است. ماه آوریل گرمترین ماه شهر پاتایای تایلند بوده و از ماه می تا ماه نوامبر شاهد بارش های فراوانی در این منطقه هستیم. البته بارش های شدید در طول ماه های سپتامبر و اکتبر رخ می دهند و در باقی اوقات شهر پاتایای تایلند شاهد بارش نم نم و گاهی رگباری و کوتاه مدت است. زمستان های پاتایا بسیار مطلوب بوده و آب و هوایی تقریبا خشک دارد.

اطلاعات ضروری هنگام سفر به پاتایای تایلند

این شهر آسیایی سه ساعت و نیم از تهران جلوتر بوده و همچون شهرهای دیگر تایلند واحد پول آن بات تایلند (THB) هست و مردم آن به زبان تایلندی صحبت می کنند. برق این منطقه پنجاه هرتز و دویست و بیست ولت بوده و پیش شماره آن 66+ است. اگر قصد سفر به پاتایای تایلند را دارید، بهتر است این شماره تلفن ها را به خاطر بسپارید یا جایی یادداشت کنید: شماره پلیس دنیاگردی: 1155، شماره رزرو اتوبوس دنیاگردی 1188، شماره پلیس 191، شماره آتش نشانی 199 و شماره پلیس دریایی 6676211883+.

هزینه حمل و نقل در شهر پاتایای تایلند

در این منطقه از دنیا یک لیتر بنزین بیست و شش بات ارزش دارد و برای گرفتن یک بلیط تک سفره باید ده بات بپردازید. در راهنمای سفر به پاتایا به خاطر داشته باشید که هزینه تاکسی به محض نشستن داخل آن سی و پنج بات بوده و برابر هر کیلومتری که می روید هفت بات به مبلغ کرایه افزوده می گردد. نباید فراموش کنید اگر تاکسی قرار باشد منتظر شما بماند، باید یکصد بات بپردازید.

هزینه های اقامت در پاتایای تایلند

هزینه های اقامت در سفر به این منطقه دنیاگردی بسته به فصل رونق دنیاگرد متغیر است و در فصل های سیزن قیمت ها افزایش می یابد. اما بالاترین نرخ هزینه اقامت در شهر پاتایای تایلند، زمان کریسمس بوده که اوج سفر و ورود دنیاگرد به این شهر دنیاگردی است. در ادامه شما را با چند هتل معروف پاتایا آشنا می کنیم.

هتل های پاتایا

هتل گاردن پاتایا (پاتایا Garden)

با اینکه هتل گاردن دو ستاره است، اما زیبایی و موقعیت مکانی آن می تواند در سفر شما به این شهر تایلند، یکی از گزینه های اقامتی باشد. هتل گاردن پاتایا تنها دو کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و امکان دسترسی فوق العاده آسانی به مکان های مورد احتیاج شهر را به شما می دهد. درختان بزرگی که هتل گاردن را احاطه نموده اند، سفر شما را لذت بخش تر و زیباتر می کنند.

هتل سنترا گرند میراج بیچ (Centara Grand Mirage Beach Resort)

یکی از مجلل ترین هتل هایی که در سفر به شهر زیبای پاتایا می توانید پیدا کنید، هتل پنج ستاره سنترا گرند میراج یبچ است که دارای هشت سالن غذا خوری، انواع تفریح های آبی و اتاق ها و سوئیت های بی نظیری بوده که رو به دریا قرار دارند. این هتل تنها نیم ساعت با فرودگاه بین المللی سووارنابهومی (سووارنابومی) شهر پاتایا فاصله دارد.

میراکل سوئیت پاتایا (Miracle Suite)

هتل میراکل سوئیت پاتایا، یک هتل چهار ستاره است که تنها یک ساعت نیم با فرودگاه بین المللی سووارنابهومی (سووارنابومی) فاصله دارد. این هتل با داشتن تفریح های متنوع و امکانات فراوان این نکته بسیار مهم را دارد که هزینه اش برابر با یک هتل دو ستاره است.

هتل هیلتون (Hotel Hilton)

ساحل اختصاصی، باشگاه بدنسازی، اتاق خانوادگی، اتاق دیدار، لاندری مجهز، اتاق بیزینس، استخر، رم سرویس، اینترنت پرسرعت رایگان، مرکز ماساژ و پارکینگ رایگان تنها بخشی از امکانات این شعبه از هتل بین المللی هیلتون است.

هزینه خورد و خوراک در شهر پاتایای تایلند

ذائقه غذایی و مواد به کار رفته در یک غذا معمولا یکی از مهمترین دغدغه های دنیاگردان هنگام سفر است. البته تایلند در زمینه غذا و خوراک یکی از کشورهایی است که معمولا دنیاگردان هنگام سفر به آن دچار مسئله ای نمی شوند و از ادویه و طعم این غذاها لذت زیادی می برند. علت این رضایت هم تنوع فراوان غذایی و غذاخوری و رستوران ها بوده که هر دنیاگردی را در این سفر راضی نگه می دارد. قیمت غذا در این منطقه آسیایی براساس سایت معتبر Numbeo به این شکل است که هزینه یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت برابر با پانزده رینگت و یک عده غذای دو نفره در رستورانی میانه برابر با هشتاد رینگت هست. جالب است که در این سفر می توانید به شعبه مک دونالد بروید و غذایی ارزان تر از دیگر شعبات مک دونالد میل کنید. مبلغ غذا در مک دونالد شهر پاتایای تایلند تنها پانزده رینگت است. البته یکی از ارزان ترین راه های تهیه غذا در سفر به پاتایا خرید مواد اولیه از فروشگاه ها و طبخ غذا بوده، اما از آنجایی که معمولا دنیاگردان در سفر ترجیح می دهند از هر کاری فارغ باشند و بیشتر استراحت کنند و از سفر خود لذت ببرند، در ادامه راهنمای سفر به پاتایا به معرفی دو رستوران معتبر می پردازیم.

رستوران های پاتایا

رستوران ایندین بای نیچر (Indian By Nature)

همانطور که از نام این رستوران شهر پاتایای تایلند پیدا است، این غذا خوری یک رستوران هندی است که می توان آن را شیک ترین و برترین رستورانی خواند که می توانید در سفر خود به آن بروید و خوش طعم ترین و لذیذترین غذاهای آسیایی و هندی را میل کنید. فضا، چیدمان و دکور ایندین بای نیچر نیز برای شما محیطی دلپذیر را ایجاد می کند.

رستوران بیف ایتر (Beefeater Steakhouse & Pub)

برترین استیک هایی که تا به حال مزه نموده اید، در رستوران بیف ایتر سرو می شوند. علاوه بر این استیک های خوش طعم شما می توانید انواع غذاهای باربیکیو، تایلندی، سوئدی و آمریکایی را در همین رستوران مزه کنید. هر چند قیمت های بیف ایتر کمی بالا است، اما طعم و مزه و کیفیت این غذاها ارزش یک بار مزه کردن را در سفر به این نقطه از دنیا دارد.

غذاهای معروف پاتایا

-ماهی سی باس کریسپی: این غذا را می توان محبوب ترین غذای تایلندی نامید. نوعی ماهی سرخ شده که با سس سویا طعمی بی نظیر پیدا می کند و سفر شما را خوش طعم تر می کند.

-کائو فاد: گوشت مورد علاقه خود را سفارش دهید. این گوشت می تواند میگو، گوساله یا مرغ باشد. آشپزان شهر پاتایا این گوشت را با کائو فاد که نوعی برنج خاص آن منطقه بوده، همراه با گشنیز سرخ شده و پیاز و سیر و گوجه فرنگی سرو می کنند و به آن سس چیلی اضافه می کنند. طعمی را در این سفر تجربه خواهید کرد که شاید بارها هوس تکرار آن به سرتان بزند.

-کوآی تیو یا سوپ نودل: امکان ندارد شما به یکی از شهرهای کشور تایلند بروید و نودل های مخصوص آن را مزه نکنید. سفر به پاتایا هم بدون خوردن یک کاسه نودل کامل نمی گردد. ادویه هایی که در این سوپ به کار می روند،، به قدری متنوع بوده که به نظر می رسد هر آشپزی برای خود روشی خاص دارد. به همین علت سوپ نودل در هر رستوران طعم خاص خودش را می دهد و هر بار که در این سفر سوپ نودل میل می کنید، با مزه ای تازه روبرو خواهید شد.

-گنگ خیو وان کای: فیله مرغ، گیاهان محلی، رب کاری سبز پخته، ذرت به همراه فلفل تازه اجزای تشکیل دهنده گنگ خیو وان کای بوده که در گروه کاری ها یکی از غذاهای راهنمای سفر به پاتایا محسوب می گردد.

جاهای دیدنی پاتایا

بدون شک و هیچ تردیدی علت سفر به هر مقصدی دیدن منطقه ها تفریحی و اماکن دیدنی آن منطقه است و آشنایی با فرهنگ و آداب مردم آن سرزمین. شهر دیدنی پاتایا به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر دنیاگردان هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر قصد سفر به این منطقه زیبا و دیدنی را دارید، برای شناخت جاهای دیدنی پاتایا همچنان با ما همراه باشید.

جزیره مرجانی (Coral Island)

یکی از جاهای دیدنی پاتایا که به هیچ وجه نباید فراموش گردد، جزیره مرجانی است با آب هایی که مملو از مرجان های زیبا هستند. این محیط آرامش بخش و زیبا یکی از نقاط مورد علاقه برای غواصی بوده، اما بدون رفتن زیر آب هم می توانید از دیدن مرجان ها لذت ببرید. برای این کار باید سوار یکی از قایق های کف شیشه ای این منطقه شوید و تصاویری را در فکر خود حک کنید که شاید در هیچ سفر دیگری قادر به رویت آن نباشید. موج سواری و اسکی روی آب از دیگر تفریحات سفر به جزیره مرجانی شهر پاتایا هستند.

دهکده فیل ها (Elephant Village پاتایا)

فوتبال بازی کردن فیل ها، فیل سواری و مشاهده رژه فیل ها از تفریح هایی بوده که در دهکده فیل ها (Elephant Village پاتایا) می توانید مشاهده کنید.

ساحل جامتین (جومتین Beach)

ساحل شش کیلومتری جامتین مکانی است محبوب برای خانواده ها، بازنشستگان و کسانی که در سفر به شهر دیدنی پاتایا در پی لختی آرامش هستند. این منطقه که یکی از جاهای دیدنی پاتایا بوده، علاوه بر ساحلی زیبا و آرامش بخش محل مناسبی هست برای تجربه پرش جنگلی بانجی. موسسه پرش جنگلی بانجی که مطابق با استاندارد دنیای از سال 1992 میلادی فعالیت خود را شروع کرد، مکانی است که به شما امکان تجربه ای هیجان انگیز را می دهد. برجی به بلندای یکصد و شصت و پنج فوت در میان باغ هایی سرسبز در مجموعه ماهیگیری جامتین قرار گرفته است که به شما امکان پرش جنگلی بانجی را می دهد.

باغ وحش ببرها (Sriracha Tiger Zoo)

دویست ببر در کنار تعداد بسیار زیادی تمساح، مجموعه ای شگفت انگیز از حیات وحش را فراهم آورده اند که می توانید از دیدن آن لذت ببرید. در باغ وحش ببرها (Sriracha Tiger Zoo) حیوانات دیگری هم وجود دارند، اما به علت نمایش ببرها در سیرک این باغ وحش که یکی از جاهای دیدنی پاتایا بوده و انجام حرکات نمایشی پریدن از حلقه آتش و راه رفتن روی طناب، این باغ وحش به نام ببرها نامگذاری شد.

باغ گرمسیری نونگ نوچ (Nong Nooch Tropical Garden)

در سفر به شهر پاتایا سری به باغ گرمسیری نونگ نوچ (Nong Nooch Tropical Garden) بزنید و از دیدن پارک باغ وحشی آن لذت ببرید. این پارک که در اصل برای کشت میوه های گرمسیری خریداری شده، در حال حاضر به یکی از جاهای دیدنی پاتایا تبدیل شده است. در این باغ که یکی از جاهای دیدنی پاتایا بوده، می توانید نمایش فیل ها، خروس های جنگی و بوکس را هم دیدن کنید و لذت سفر خود را دو چندان نمایید.

خرید در پاتایا

در سفرهای امروزی و مدرن، خرید کردن و چرخ زدن در مجتمع های خرید یکی دیگر از تفریحات دنیاگردان محسوب می گردد. مقوله مجتمع های خرید و امکانات رفاهی و نوع عرضه کالا ها یک مقوله گسترده است که احتیاج به توضیحات جداگانه در یک نوشته طولانی دارد که شاید خارج از حوصله باشد. در ادامه فقط به نام و آدرس تعدادی از معتبرترین مراکز خرید شهر پاتایا اکتفا می کنیم تا در صورت سفر به این منطقه دنیاگردی، اگر قصد خرید داشتید، به راحتی مسیر خود را انتخاب کنید.

1- مرکز خرید اوت لت (Outlet Mall پاتایا)

Address: Muang پاتایا، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri 20150، Thailand

2- مرکز خرید سنترال فستیوال (Central Festival پاتایا Beach)

Address: 333/99 Muang پاتایا، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri 20150، Thailand

3- مرکز خرید میموسا (Mimosa پاتایا)

Address: 28/19-20 سوخومویت Rd، Tambon Na Chom Thian، Amphoe Sattahip، Chang Wat Chon Buri 20250، Thailand

4- مرکز خرید رویال گاردن پلازا (Royal Garden Plaza)

Address: 290/51 Beach Rd، Muang پاتایا، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri 20150، Thailand

5- مرکز خرید بیگ سی (Big C Supercenter)

Address: 78/54 Moo 9 Muang پاتایا، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri 20150، Thailand

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1636

به "راهنمای سفر به پاتایا ، شهری با عشاق بسیار در آسیا (تور ارزان پاتایا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پاتایا ، شهری با عشاق بسیار در آسیا (تور ارزان پاتایا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید