سفر به لندن؛ راه های صرفه جویی در هزینه ها

به گزارش مجله چایی، لندن، مرکز انگلستان و همچنین بزرگ ترین و پر جمعیت ترین شهر در بریتانیا و بزرگ ترین ناحیه شهری از نظر مساحت در اروپا است. علاوه بر این، یکی از مراکز تجاری، مالی و فرهنگی عمده در جهان نیز به شمار میرود.

سفر به لندن؛ راه های صرفه جویی در هزینه ها

شهر خوب و قدیمی لندن، در هر چیزی دستی دارد. تغییر، فرهنگ، هنر، خیابان های سنگ فرش شده و ساختمان هایی که نماد قرن ها پیش هستند. سفر به لندن، قطعا تجربه ای بی نظیر خواهد بود، اما در این میان تنها یک مشکل وجود دارد و آن هم این است که ممکن است هزینه سنگینی متحمل شوید. با این وجود، را ه هایی هم برای کاهش هزینه ها وجود دارد، فقط شما باید به خوبی بدانید که به کجا بروید و از رفتن به کدام مکان ها خودداری کنید.

1. بسیاری از مکان های فرهنگی رایگان هستند

یکی از بهترین نکات در مورد لندن این است که بازدید از بزرگ ترین داراییش، برای عموم رایگان است و هیچ هزینه ای ندارد. موزه تاریخ طبیعی، گالری ملی، موزه علوم و گالری هنر تیت مدرن (Tate Modern)، از جمله مکان های فرهنگی هستند که ارزش چندین ساعت گشتن را دارند و بازدید از نمایشگاه اصلی آنان رایگان است.

2. برای بازدید از مکان های با پای پیاده بروید

تمامی نقاط لندن، پر از جاذبه های گردشگری با چشم انداز فوق العاده است که با فاصله کمی از یکدیگر قرار گرفته اند. مثلا چشم لندن، برج ساعت بیگ بن، خانه مجلس، برج های لندن و بسیاری از مکان های دیگر در نزدیکی یکدیگر واقع شده اند. پیاده روی و قدم زدن در میان این جاذبه های گردشگری به راحتی و به صورت رایگان می تواند صورت گیرد، زیرا فاصله چندانی با یکدیگر ندارند. علاوه بر این می توانید از راستا های پیاده روی و تماشا دیگر نقاط لندن در این میان هم لذت ببرید. برای تماشای شهر از بالا، هزینه کردن و رفتن به برج شارد را فراموش کنید، در عوض به بالای تپه ای در پارک گرینویچ بروید و نمای زیبای شهر را از فراز این تپه به تماشا بنشینید.

3. در میان منطقه ها پر جنب و جوش لندن، سرگردان شوید

یکی از برجسته ترین و جالب ترین جاذبه های لندن، بازار آن است که بازدید و گشت و گذار در آنها، کاملا رایگان است. البته اگر بتوانید در برابر حس وسوسه کننده خرید مقاومت کنید. بازار های Borough و Spitalfields از بهترین بازار ها در رابطه با غذا از سراسر جهان هستند، در حالی که بازار های Camden و Portobello Road از نظر لباس، ظروف سفالی و عتیقه بهترین هستند.

اگر هم بازارها نمی توانند به خوبی شما را جذب و راضی نگه دارند، منطقه ها زیادی در لندن وجود دارد که می توانید در آن ها گشت و گذاری داشته و سرگرم شوید. مثلا ناتینگ هیل یکی از منطقه ها قدیمی و زیبای لندن است که با قدم زدن در خیابان های آن، نهایت لذت را خواهید برد. پارک های لندن نیز یکی دیگر از جاذبه های رایگان هستند که ارزش توقف و داشتن پیک نیکی چند ساعته را دارند.

4. هزینه های حمل و نقل را کاهش دهید

برای کاهش هزینه های حمل و نقل، بهتر است از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس استفاده کنید. همچنین بهتر است به جای تهیه بلیط برای سفر روزانه از کارت استفاده کنید. اتوبوس های لندن برای هر سفر 1،50 پوند هزینه دریافت می کنند و اگر شما یک ساعت بعد از اولین سفر، سفر دوم خود را با اتوبوس انجام دهید، دیگر نیازی به پرداخت هزینه نخواهید داشت.

5. سرگرمی باارزش است اما نه با هزینه زیاد

انتهای غربی لندن، هم برای گردشگران و هم برای مردمان بومی، بسیار مجذوب کننده و مورد توجه است، اما فوق العاده گران است. در عوض به سمت میدان لستر (Leicester) بروید تا در ایستگاه TKTS، تخفیفات بی نظیر و باور نکردنی که در روزهای آینده ارائه خواهد شد را ببینید. برخی از سالن های اجرای موسیقی و تئاتر در غرب لندن، بسیار گران هستند، اما اگر به این هنر ها علاقه مند هستید، اجراهایی که در خانه های محلی با قیمت مناسب تر انجام می شود را از دست ندهید.

6. رفتار هوشمندانه در مورد اینکه کجا و کی غذا بخورید

غذا خوردن در لندن بسیار گران است و باید هزینه زیادی به آن اختصاص دهید، اما هنوز هم مکان های وجود دارد که غذای خوب را با قیمت مناسب ارائه می دهند. به طور کلی، خروج از لندن برای خوردن غذا بسیار هوشمندانه است. بهتر است به جنوب لندن، به توتینگ (Tooting) بروید تا غذاهای باور نکردنی هندی را در گوشه و کنار خیابان پیدا کرده و امتحان کنید. در شرق لندن، در خیابان بریک لین (Brick Lane)، غذا های معروف بنگلادشی و در شهر چینی ها، غذا های لذیذ چینی در دسترس است.

اگر این گزینه ها به اندازه کافی برای غذا خوردن شما مناسب نیست، کافی است کمی بیشتر تحقیق کنید تا مکان های ارزان و باب میل خود برای غذا خوردن در لندن را بیابید.

منبع: کجارو / matadornetwork.com
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1432

به "سفر به لندن؛ راه های صرفه جویی در هزینه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به لندن؛ راه های صرفه جویی در هزینه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید