سلول های پیش تکثیرشده در آزمایشگاه راز حیات را فاش می نماید

به گزارش مجله چایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، اینکه حیات اولیه چگونه از مواد غیرزنده به وجود آمد یکی از مهم ترین رازهای دنیای علم و فناوری است. دانشمندان ژاپنی برای نخستین بار سلول های پیش تکثیرشده ای را در آزمایشگاه ابداع نموده اند که ممکن است در طبیعت عامل شکل گیری حیات واقعی باشند. در واقع این سلول های پپتیدی حلقه مفقوده متصل کننده شیمی و زیست شناسی را شکل می دهند.

سلول های پیش تکثیرشده در آزمایشگاه راز حیات را فاش می نماید

کره زمین در ابتدای شکل گیری، پوشیده از مواد شیمیایی مختلف حاوی ترکیبات مولکول های آلی بود که پیش احتیاج تشکیل اجزای بیولوژیکی حیاتی مانند پروتئین ها و آمینو اسیدها محسوب می شود. چندین فرضیه متفاوت در خصوص چگونگی پیدایش زندگی از این ترکیبات وجود دارد، اما یکی از اولین ایده ها به اسم تکامل شیمیایی شناخته شد و این ایده در مطالعه تازه مورد آنالیز نهاده شد.

بر اساس این ایده که سابقه آن به دهه 20 میلادی بازمی شود، آغاز زندگی در زمین حاصل شکل گیری ریز مولکول هایی بسیار کوچک است که مولکول هایی با قابلیت تکثیر را به وجود آوردند. با این حال منشأ شکل گیری مولکول های کوچک دارای قابلیت تکثیر هنوز معین نیست و درک دقیق از این حلقه مفقوده دو علم شیمی و زیست شناسی، نحوه پیدایش زندگی بر روی کره زمین را معین می نماید.

محققان برای آنالیز بیشتر این موضوع سلول های اولیه این ریزمولکول ها را در آزمایشگاه بازسازی نموده و بدین منظور از مشتقات اسیدآمینه استفاده نموده و این مخلوط را در دمای اتاق و با فشار طبیعی جوی به آب اضافه کردند تا ببینند چه اتفاقی می افتد. این مولکول ها به ترکیبات پپتیدی مبدل شده و در نهایت قطرات معلق در آب شکل گرفتند. با افزایش اسیدهای آمینه قطرات یادشده افزایش یافته و آغاز به تکثیر کردند و این بازتولید که یکی از عملنمودهای کلیدی سلول های بیولوژیکی است موجب امیدواری در خصوص درک راز حیات شده است.

بعضی از این ریز قطره ها حاوی اسیدهای نوکلئیک بوده اند که ابرمولکول هایی با قابلیت حمل اطلاعات ژنتیکی هستند و لذا احتمال تداوم حیات آنها در طبیعت بیشتر است. انتظار می رود این کشف مهم علمی راه را برای درک پدیده های پیچیده تری مانند دی ان ای و پروتئین های مختلف بدن هموار کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1280

به "سلول های پیش تکثیرشده در آزمایشگاه راز حیات را فاش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلول های پیش تکثیرشده در آزمایشگاه راز حیات را فاش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید