شناخت بهتری از کارآفرینی اجتماعی داشته باشید

به گزارش مجله چایی، کارآفرینی اجتماعی جذب کننده استعدادها، پول و توجه می باشد اما محبوبیت فزاینده اش به تنهایی قطعیت کمی را درباره آنچه که یک کارآفرین اجتماعی هست و کاری که انجام می دهد در پی دارد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

شناخت بهتری از کارآفرینی اجتماعی داشته باشید

در نتیجه همه انواع فعالیتهای که هم اکنون انجام می گیرند کارآفرینی اجتماعی نامیده می شوند. برخی می گویند که یک واژه فراگیر برای همه چیزهای خوب است اما نویسندگان معتقدند که تعریف آن سخت است. حوزه نوظهور کارآفرینی اجتماعی به شدت در حال رشد نمودن است و توجهات زیادی را از بخشهای مختلف به خود جلب کرده است. این واژه به کرات از طریق رسانه ها مطرح شد، از بخش عمومی منشا یافت، از پردیسهای دانشگاهی شروع گشت و حکایت از راهبردهای متعالی سازمانهای اجتماعی همانند آشوکا و شواب و موسسه اسکول دارد. دلایل محبوبیت و معروفیت کارآفرینی اجتماعی فراوانند.

در اساسی ترین سطح، برخی چیزها به طور ذاتی باعث مجذوب نمایندهیت و علاقه مندی به کارآفرینان و داستانهایی درباره چگونگی و چرایی انجام کاری که آنها انجام می دهند، می گردد. مردم جذب کارآفرینان اجتماعی می شوند مانند سال قبل از دریافت جایزه نوبل از طریق محمد یونس، و این به خاطر نتایج مشابه زیادی بود که آنها در کسب و کارهای کارآفرینانی نظیر استیو جابز یافته بودند. این افراد با طرح ایده های عالی برای ایجاد محصولات و خدمات نو که منشا تحول زندگی مردم بود، شده بودند. اما علاقه به کارآفرینی اجتماعی پدیده محبوبیت و شیفتگی مردم را برجسته می کند.

کارآفرینی اجتماعی علایمی را برای تشویق تغییر اجتماعی ایجاد می کند و آن نتیجه بالقوه پایدارش است که منافع اطلاعاتی برای جامعه در پی دارد. اگر چه منافع بالقوه عرضه شده از طریق کارآفرینی اجتماعی در خصوص برخی از فعالیتها شفاف است، تعریف واقعی چیزی که کارآفرینی اجتماعی انجام می دهد تا این فواید بزرگ را معرفی کند کمتر شفاف و واضح است. در حقیقت باید گفت که امروزه تعریف کارآفرینی اجتماعی چیز غیر شفافی است. به عنوان یک نتیجه، کارآفرینی اجتماعی زمانی شروع شد که باعث توجه وسیع به سوی همه روشهایی که به طور اجتماعی فعالیتهای شایسته سودمند هستند گردد. از برخی لحاظ این فراگیری باید چیز خوبی باشد. اگر فراوانی منابع درون بخش اجتماعی وجود داشته باشد و اگر برخی علل که طور دیگری هستند به مقدار کافی نباشند بنابراین وجود یک تعریف نامناسب بعید به نظر نمی رسد.

کارآفرینی اجتماعی یک ساختار مجذوب نماینده دقیق است زیرا آن از تعهد بالایی خبر می دهد. اگر آن پیمانی ناتمام باشد به خاطر برخی تلاشهای غیر کارآفرینانه موجود در تعریف است، بنابراین کارآفرینی اجتماعی به بدنامی مبتلا خواهد گشت و شالوده کارآفرینی اجتماعی راستین گم خواهد گشت. به خاطر این خطر ما معتقدیم که احتیاج به یک تعریف مناسب از کارآفرینی اجتماعی داریم، تعریفی که ما را قادر سازد تا مقدار و وسعتی را معین کنیم برای آن که به یک فعالیت باید توجه گردد یا بر عکس. هدفمان این نیست که یک مقایسه منزجرنماینده بین کمکهای ایجاد شده از طریق سازمانهای خدمات اجتماعی سنتی و دستاوردهای کارآفرینی اجتماعی انجام دهیم اما قصد داریم به سادگی تمایزاتشان را روشن سازیم. اگر ما بتوانیم به یک تعریف محکم کامل برسیم، آنگاه آنهایی که از کارآفرینی اجتماعی حمایت می نمایند می توانند منابعشان را روی ساختن تمرکز دهند و یک حوزه محسوس و قابل شناسایی را تقویت نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1507

به "شناخت بهتری از کارآفرینی اجتماعی داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناخت بهتری از کارآفرینی اجتماعی داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید