ماجرای استقبال از سفر به ارمنستان برای واکسن 10 دلاری!

به گزارش مجله چایی، رئیس اتحادیه تعاونی های مسافربری ایران گفت: در ماه های اخیر، تعداد زیادی اتوبوس برای سفر به ارمنستان و واکسیناسیون دربست شده و مردم استقبال خوبی از این سفر دارند.

ماجرای استقبال از سفر به ارمنستان برای واکسن 10 دلاری!

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، احمدرضا عامری در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه هم اکنون اتوبوس های ایرانی به دلیل شیوع بیماری کرونا، هیچ سفر برون مرزی ندارند، اضافه نمود: هموطنان زیادی در ماه های اخیر به وسیله دو سرانجامه تبریز و جلفا یا دربست کردن اتوبوس تا مرز ارمنستان، به این کشور رفته و با پرداخت حدود 10 دلار انواع و اقسام واکسن را تزریق می نمایند.

وی توضیح داد: ارمنستان با همین واکسیناسیون هزاران جهانگرد را به خود جذب نموده است درحالیکه ما از این ظرفیت غفلت نموده ایم.

عامری اضافه نمود: سفر های اخیر به ارمنستان سفر های جهانگردی و سیاحتی نیست، چون در این زمان معنی ندارد که سفر تفریحی انجام گردد و وقتی ما دلیل را پرس و جو کردیم متوجه شدیم که مسافران برای واکسیناسیون یکی از انواع واکسن های کرونا به این کشور سفر می نمایند.

رئیس اتحادیه تعاونی های مسافربری کشور اندازه سفر ها به ارمنستان را در حال حاضر زیاد دانست و اضافه نمود: این سفر ها رو به افزایش است.

عامری بعلاوه شرایط صنعت حمل و نقل مسافری جاده ای را بحرانی دانست و گفت: بیشتریت شرکت های حمل و نقل مسافری ماه هاست که قادر به پرداخت حقوق پرسنل خود نبوده اند و اجاره بهای شرکت را قرض نموده اند و دولت هم در این شرایط همه دیون خود را مطالبه می نماید.

وی اضافه نمود: اتحادیه تعاونی های مسافربری کشور سال گذشته بین 300 تا 600 میلیون تومان به شرکت های زیرمجموعه خود یاری کرد تا این شرکت ها فقط بتوانند حقوق و دیون دولتی را پرداخت نمایند و در شرایط کرونا دولت هیچ یاریی به این صنف ننموده است.

عامری اضافه نمود: وامی که به شرکت های حمل و نقلی پرداخت می گردد وام نیست چراکه این وام، مشروط به عدم تعدیل نیروهاست و به ازای هر فرد 12 میلون تومان وام تعلق می گیرد، اما اگر دولت بخواهد پولی بابت شش ماه حقوق بیکاری به کارکنان بیکار شده بدهد، این مبلغ فقط دو ماه حقوق همان کارکنان را پوشش می دهد.

رئیس اتحادیه تعاونی های مسافربری کشور از مسئولان خواست لااقل پرداخت دیون دولتی و جریمه های مربوطه را تا سرانجام دوران کرونا و بازگشت شرایط عادی به تعویق بیاندازند و گفت: شرایط صنعت حمل و نقل مسافری جاده ای واقعا بحرانی است و بیشتر شرکت ها هم حقوق کارکنان و هم اجاره خود را بدهکار هستند.

وی اضافه نمود: از یک سو با شیوع بیماری کرونا سفر ها کاهش جدی یافته و از سوی دیگر ستاد ملی مقابله با کرونا دستور داده است در اتوبوس 25 نفره بیش از 17 مسافر سوار نشوند ضمن اینکه اجازه افزایش نرخ بلیت هم نداریم و حتی اگر این مجوز وجود داشت شرایط اقتصادی مسافران این اجازه را نمی داد که بلیت را گرانتر خریداری نمایند چراکه سفر ارتباط مستقیم با وضع اقتصادی مسافران دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1186

به "ماجرای استقبال از سفر به ارمنستان برای واکسن 10 دلاری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای استقبال از سفر به ارمنستان برای واکسن 10 دلاری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید