محقق شدن 947 میلیارد تومان عایدی در خراسان جنوبی

به گزارش مجله چایی، مدیرکل امور مالی و دارایی خراسان جنوبی گفت: در قانون بودجه سال جاری مجموع درآمدهای استان هزار و 726 میلیارد تومان معین شده که در هشت ماه سال جاری 947 میلیارد تومان از این مبلغ محقق شده است.

محقق شدن 947 میلیارد تومان عایدی در خراسان جنوبی

ذاکریان در هفتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه درخصوص جذب مالیات امسال هفت درصد از برنامه عقب هستیم گفت: امسال سهم عایدی استان از محل مالیات بر ارزش اضافه نموده هزار و 429 میلیارد تومان معین شده که تا به امروز 890 میلیارد تومان آن محقق شده است.

او اضافه نمود: سامانه سادا بانک جامع اطلاعات املاک دولتی است که ثبت اموال غیرمنقول در اختیار شرکت های دولتی هم در این سامانه هدف گذاری شده است.

مدیرکل امور مالی و دارایی خراسان جنوبی از ثبت هفت هزار و 502 ملک به وسیله 72 دستگاه اجرایی استان عضو در سامانه سادا اطلاع داد و مطرح نمود: در حال حاضر ما در خراسان جنوبی ملک دولتی که در سامانه سادا ثبت نشده باشد، نداریم.

او اعلام کرد: بعلاوه در قانون بودجه امسال 200 میلیارد تومان سهم عایدیی استان از محل فروش املاک مازاد است که تا به امروز هیچ مبلغی در استان به فروش نرسیده است.

ذاکریان ادامه داد: با توجه به تازه تاسیس بودن خراسان جنوبی تحقق 200 میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد منطقی نیست و این موضوع باید در لایحه بودجه سال آینده اصلاح گردد چرا که در سه سال گذشته مجموع فروش املاک مازاد دولت در استان 28 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم گفت: در مجموع 30 میلیارد تومان اعتبار برای یاری به بازآفرینی شهری از محل سفر اول رئیس جمهور به راه و شهرسازی استان تخصیص یافته است.

داعی اضافه نمود: به ترتیب 10 میلیارد تومان به وسیله سازمان برنامه و بودجه کشور، 10 میلیارد تومان از محل منابع استانی و 10 میلیارد تومان به وسیله وزارت راه و شهرسازی از محل فروش اموال و املاک در سطح استان برای سال 1401 ابلاغ شده است.

او مطرح نمود: در حال حاضر 52 طرح بازآفرینی شهری با میانگین پیشرفت فیزیکی 86 درصد در استان در دست اجرا داریم که امیدواریم که بخش زیادی از این طرح ها را تا خاتمه امسال به اتمام برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در پروژه های بازآفرینی شهری اصل بر مشارکت است اضافه نمود: از دستگاه های خدمات رسان و شهرداری ها درخواست داریم در اجرای پروژه های بازآفرینی نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوان در سفر های بعدی رئیس جمهور نیز برای دریافت اعتبار بازآفرینی شهر ها چانه زنی کرد.

داعی ادامه داد: بعلاوه امسال برای بازآفرینی شهری 20 میلیارد تومان اعتبار ملی نیز داشته ایم.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آذر 1401 بروزرسانی: 3 آذر 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1617

به "محقق شدن 947 میلیارد تومان عایدی در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محقق شدن 947 میلیارد تومان عایدی در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید