مخالفت یک گروه سودانی با درخواست حفتر، کناره گیری المهدی از تمام مناصب

به گزارش مجله چایی، جنبش آزادیبخش سودان گزارش سازمان ملل درباره حمایت نظامی این جنبش از نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر را رد کرد.

مخالفت یک گروه سودانی با درخواست حفتر، کناره گیری المهدی از تمام مناصب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سودان تریبون، مسئول رسانه ای جنبش آزادیبخش سودان به رهبری منی ارکو مناوی گزارش ویژه کارشناسان سازمان ملل به شورای امنیت در مورد حمایت نظامی این جنبش از نیروهای وابسته به ژنرال حفتر در جنگ طرابلس را رد کرد و آن را غیر دقیق خواند.

نور الدایم طه گفت: این گزارش بر اساس اطلاعات نادرست و از منابع غیر موثق تهیه شده که دارای اهداف مغرضانه علیه جنبش آزادیبخش سودان هستند. لذا این جنبش آماده است با کارشناسان سازمان ملل در این زمینه همکاری کند و اطلاعات دقیقی را از منابع موثق در اختیار آنان قرار دهد.

کارشناسان سازمان ملل در دارفور 20 دی گزارشی درباره حمایت جنبش آزادیبخش سودان از نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی حفتر در اختیار شورای امنیت قرار دادند که در آن آمده بود: جنبش آزادیبخش سودان به رهبری منی ارکو مناوی یک فرودگاه نظامی به همراه تعدادی از خودروهای سنگین نظامی در اختیار حفتر قرار داده است و دو طرف با حیکدیگر همکاری نظامی دارند.

این روزنامه درخبر دیگری نوشت: صادق المهدی رهبر حزب الامه و بزرگترین شخصیت تاثیرگذار در تحولات سودان خطاب به مردم این کشور گفت: از تمام مناصب حزبی و اجرایی کناره گیری خواهم کرد.

وی زمان مشخصی را برای کناره گیری از حزب الامه و فعالیت های اجرایش معین نکرد، اما گفت: به فعالیت های ملی، اسلامی- عربی و آفریقایی خود ادامه خواهم داد.

سودان تریبون نوشت: این چندمین باری است که صادق المهدی از تصمیم خود برای کناره گیری از فعالیت های حزبی و سیاسی خبر داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 218

به "مخالفت یک گروه سودانی با درخواست حفتر، کناره گیری المهدی از تمام مناصب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت یک گروه سودانی با درخواست حفتر، کناره گیری المهدی از تمام مناصب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید