مزیت پنهان گوگل مپس که تقریباً هیچ کس از آن خبر ندارد

به گزارش مجله چایی، گوگل مپس (Google Maps) یکی از پرکاربردترین سرویس های ناوبری در دنیا است. این واقعیت که استفاده از گوگل مپس در هر سیستم عاملی رایگان می باشد آن قابلیت را به یک موفقیت دنیای تبدیل نموده است. علاوه بر این، مهندسان شرکت گوگل ابزار ها و ویژگی های جدیدی را برای یاری به کاربران در یافتن مسیر های سفر آسان تر و کارآمدتر به گوگل مپس افزوده اند. این غول فناوری اخیرا تازه ترین گزارش خود را ارائه نموده که در آن تمام ابتکار عمل ها، اقدامات و سرمایه گذاری هایی که گوگل برای یاری به کاهش ردپای ناشی از انتشار کربن و در راستای حمایت از محیط زیست انجام داده به تفصیل بیان می نماید.

مزیت پنهان گوگل مپس که تقریباً هیچ کس از آن خبر ندارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ال پائیس، گوگل در آن گزارش ویژگی ای را در گوگل مپس مورد بحث قرار داده که ممکن است بسیاری از کاربران از آن مطلع نباشند: سرویس ناوبری گزینه یافتن دوست دار محیط زیست ترین مسیر را برای سفر های صورت گرفته به وسیله خودرو به کاربران ارائه می دهد. به گفته گوگل جستجو های جهانی برای چگونه در هنگام رانندگی در مصرف سوخت صرفه جویی کنیم از سال 2022 تا 2023 میلادی 60 درصد افزایش یافته است. این موضوع نشان می دهد که کاربران به دلایل مالی یا زیست محیطی علاقه مند به صرفه جویی در مصرف سوخت هستند.

گوگل در سال 2021 میلادی قابلیتی را راه اندازی کرد که به کاربران گوگل مپس اجازه می دهد گزینه دوستدار محیط زیست را برای پیمودن مسیر انتخاب نمایند. این ابزار کم مصرف ترین مسیر را براساس نوع موتور وسیله نقلیه (خواه هیبریدی باشد یا برقی یا بنزینی و یا گازوئیلی) نشان می دهد.

گوگل مپس روزانه بیش از دو تریلیون کیلومتر مسیر حمل و نقل عمومی را ارائه می دهد. این استفاده گسترده از فناوری به طور قابل توجهی بر حمل و نقل و کلیت تحرک در سیاره زمین تاثیر می گذارد. ویژگی مسیر سازگار با محیط زیست در حال حاضر در ایالات متحده، کانادا و 40 کشور اروپایی و هم چنین در مصر در دسترس است.

این شرکت تخمین می زند که این ابزار به رانندگان یاری نموده تا حدود 1.2 میلیون تن از انتشار گاز های گلخانه ای دی اکسید کربن بکاهند. گوگل اشاره می نماید که این مقدار کاهش آلاینده معادل خروج 250000 خودروی دارای موتور احتراق داخلی از جاده برای یک سال کامل است.

منبع: فرارو
انتشار: 21 مرداد 1402 بروزرسانی: 21 مرداد 1402 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1729

به "مزیت پنهان گوگل مپس که تقریباً هیچ کس از آن خبر ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزیت پنهان گوگل مپس که تقریباً هیچ کس از آن خبر ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید