مسدودیت 356 هزار سیم کارت به علت ارسال پیامک مزاحم

به گزارش مجله چایی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا به امروز با توسعه سامانه 195 برای ثبت شکایات مردم، بیش از 356 هزار سیم کارت که پیامک مزاحم ارسال می کردند را مسدود نموده است.

مسدودیت 356 هزار سیم کارت به علت ارسال پیامک مزاحم

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، این که پیامک های تبلیغاتی انبوه از چه زمانی مزاحمت خود را برای کاربران شروع نموده اند، تعیین نیست. اما حدود چهار سال قبل برخورد با صاحبان سیم کارت هایی که پیامک انبوه ارسال می کردند به وسیله سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور (رگولاتوری) شروع شد.

تعداد سیم کارت هایی که به وسیله رگولاتوری مسدود شده اند، هر روز به شکل برخط در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دسترس است. تازه ترین آمار تا امروز (دوشنبه - 10آبان) حکایت از مسدودسازی 356 هزار و 20 سیم کارت متخلف دارد که پیامک انبوه برای دارندگان سیم کارت ارسال نموده اند.

همکاری شکل گرفته بین اپراتورها، مردم و سازمان تنظیم مقررات که مدت هاست شکل جدی تر به خود گرفته، باعث شده فرایند شناسایی و مسدودسازی سیم کارت هایی که اقدام به ارسال پیامک انبوه می نمایند سریع تر دنبال گردد، به گونه ای که اکنون سازمان رگولاتوری در تازه ترین آمار خود اعلام نموده تا به امروز حدود 360 هزار سیم کارت به علت ارسال پیامک مزاحم مسدود شده اند.

البته رگولاتوری به مسدودسازی بسنده ننموده، بلکه قوانین سخت گیرانه ای را برای احراز هویت زمان خرید سیم کارت و برخورد با افرادی که اقدام به ارسال پیامک می نمایند در پیش گرفته است.

زمانی که شهفرایندان، شماره سیم کارت ارسال نماینده پیامک تبلیغاتی مزاحم را در سامانه 195 به ثبت برسانند یا آن را به سرشماره 195 ارسال نمایند، فرایند مسدودسازی شروع می گردد. به گفته سازمان تنظیم مقررات از زمانی که شماره به ثبت می رسد تا زمان مسدودسازی حداکثر 24ساعت زمان احتیاج است، غیراز موارد خاص که احتیاج به آنالیز بیشتری دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1342

به "مسدودیت 356 هزار سیم کارت به علت ارسال پیامک مزاحم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسدودیت 356 هزار سیم کارت به علت ارسال پیامک مزاحم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید