معرفی تیم منتخب هفته بیست و یکم لیگ برتر؛ دریغ از یک پرسپولیسی!

به گزارش مجله چایی، صنعت نفت آبادان بیشترین نماینده را در تیم منتخب هفته دارد و سپاهان بهترین نماینده را دارد. نفت آبادان با تحمیل شکست به پرسپولیس، 3 بازیکنش به تیم منتخب رسیدند. شهریار مغانلو و امید نورافکن به همراه فرزین گروسیان بهترین بازیکنان هفته بودند. نساجی پس از 6 هفته طعم پیروزی را چشید تا 2 بازیکنش جزو بهترین های هفته قرار بگیرند. ستاره استقلال در بازی با گل گهر هم کوین یامگا بود.

معرفی تیم منتخب هفته بیست و یکم لیگ برتر؛ دریغ از یک پرسپولیسی!

فرزین گروسیان/ دروازه بان/ صنعت نفت آبادان

گروسیان بهترین نمایش فصلش را برای بازی با پرسپولیس کنار گذاشته بود. فرزین در بازی با پرسپولیس هر 5 شوت در چارچوب بازیکنان پرسپولیس را مهار کرد. او 4 خروج پیروز هم داشت و سانتر های بازیکنان پرسپولیس را هم قبل از رسیدن به مهاجمان قطع می کرد. گروسیان برخلاف همتایش در سمت مقابل، هیچ اشتباه تاثیرگذاری هم نداشت تا به 12 بازی گلزنی پیاپی بازیکنان پرسپولیس انتها دهد.

فاخر تهامی/ دفاع راست/ صنعت نفت آبادان

3 دفاع راست برتر هفته، از بازی صنعت نفت آبادان و پرسپولیس بودند. رامین رضاییان با خلق 5 موقعیت با پاس کلیدی، تنها بازیکن پرسپولیس بود که نمره بالای 7 کسب کرد. در سمت برنده زمین هم احمد شریعت زاده یک پاس گل داده بود. منصوریان از دقیقه 66 دیگر دفاع راست تیمش یعنی فاخر تهامی را هم وارد زمین کرد. تهامی در فرصت کوتاهی که داشت، دریبل زد، قطع پاس و دفع توپ داشت، یک پاس گل هم داد.

حامد شیری/ دفاع میانی/ نساجی

نساجی بعد از اینکه در 5 بازی متوالی گل خورده بود، در دومین بازی پیاپی کلین شیت کرد. بعد از استقلال، نوبت به مهاجمان پیکان رسید که در گل زدن به نساجی ناکام بمانند. این بار حامد شیری همه خطر های روی دروازه نساجی را دفع کرد تا مثل بازی با استقلال کار به درخشش علیرضا حقیقی نرسد. شیری در بازی با پیکان 9 عملکرد دفاعی موثر داشت. دقت پاس 89 درصد و یک شوت در چارچوب هم از دیگر آمار های قابل قبول حامد شیری در این هفته بود.

مجتبی بیژن/ دفاع میانی/ پدیده

در بازی پدیده و تراکتور، بهترین بازیکن زمین دفاع میانی پدیده بود. بازیکنی که 13 مرتبه مالکیت توپ را به نفع تیمش برگرداند، 11 مرتبه خطر را دفع کرد، پیروز 13 نبرد شد و 7 قطع پاس داشت. این عملکرد بیژن باعث شد که پدیده بعد از هفته هفتم، برای اولین بار در یک بازی خانگی گلی نخورد. البته محمد عباس زاده مهاجم تراکتور در این بازی یک پنالتی هم از دست داد.

امید نورافکن/ دفاع چپ/ سپاهان

دومین بازیکن برتر هفته، دفاع چپ سپاهان بود. نورافکن در این هفته، 3 مرتبه دروازه فجرسپاسی را با شوت تهدید کرد که یک شوت او در چارچوب بود و یکی هم پس از برخورد به تیر دروازه حریف، با یک ضربه تبدیل به گل شد. نورافکن در این بازی اصلا دریبل نخورد، هر 2 اقدامش برای دریبل پیروز بود و 4 مرتبه هم با پاس کلیدی موقعیت ساخت.

ایوب کلانتری/ هافبک میانی/ نساجی

نساجی روی یک حرکت تمرین شده و دیدنی، از روی ضربه آزاد گل زد. این گل با پاس مسعود شجاعی و شوت ایوب کلانتری به ثمر رسید. کلانتری در برد تیمش مقابل پیکان، یک مرتبه هم با پاس کلیدی موقعیت ساخته بود و دقت پاس قابل قبولی هم داشت. گل کلانتری، اولین برد شاگردان الهامی در نیم فصل دوم را رقم زد.

محمود مطلق زاده/ هافبک میانی/ صنعت نفت

صنعت نفت آبادان در بازی با پرسپولیس فقط 37 درصد از زمان مفید مسابقه مالک توپ بود. در این بازی مطلق زاده 30 لمس توپ داشت؛ یعنی به طور میانه هر 3 دقیقه یک بار توپ به پایش می خورد. اما او از همین فرصت هم استفاده کرد و دریبل پیروز داشت، 3 مرتبه پاس بازیکنان پرسپولیس را در میانه راه قطع کرد، فقط 4 پاس از مجموع 24 پاسش سالم به مقصد نرسید و یک گل هم زد.

سینا اسدبیگی/ هافبک میانی/ ذوب آهن

فولاد با جواد نکونام 36 هفته بود که در خانه شکستی نداشت. هیچ میهمانی نتوانسته بود در این فصل به فولادِ نکونام بیشتر از یک گل بزند. اما تعویض طلایی مهدی تارتار در بین دو نیمه، به همه رکورد های خانگی جواد نکونام انتها داد. سینا اسدبیگی وارد زمین شد و در دقیقه 88 از فاصله ای نزدیک به 40 متری یک شوت تماشایی زد. شوتی که گردان پیروز به مهار تک ضربش نشد و روی ریباند، تبدیل به گل شد.

کوین یامگا/ مهاجم/ استقلال

استقلال در دیدار جنجالی مقابل گل گهر، 2 مرتبه صاحب خطای پنالتی شد. مطابق انتظار، کوین یامگا هر دو ضربه اش هم تبدیل به گل کرد. البته پنالتی اول او را محسن فروزان مهار کرد، ولی در برگشت خود یامگا آن را گل کرد. این 2 گل، یامگا را به یک قدمی آقای گل فصل رساند و تعداد گل هایش از روی نقطه پنالتی را هم به عدد 5 افزایش داد. یامگا در بازی با گل گهر 4 شوت زد و یک پنالتی هم گرفت.

سعید باقرپسند/ مهاجم/ ذوب آهن

سعید باقرپسند برای دومین هفته متوالی گل زد، بهترین بازیکن زمین شد و تیمش برد. باقرپسند این هفته 9 مرتبه بالاتر از مدافعان فولاد، ضربه سر را زد تا بالاخره یکی از آن ها تبدیل به گل شود. او 2 مرتبه با شوت دروازه گردان را تهدید کرد که هر 2 شوتش هم در چارچوب بود. باقرپسند یک مرتبه نیز با پاس کلیدی موقعیت ساخت.

شهریار مغانلو/ مهاجم/ سپاهان

در هفته ای که 4 بازیکن نمره بالای 8 گرفتند، شهریار مغانلو بهترین عملکرد را داشت. مغانلو تنها بازیکن هفته بود که 2 گل زد. او 7 مرتبه روی هوا، ضربه سر اول را زد. مغانلو یک مرتبه هم با پاس کلیدی موقعیت ساخت. مغانلو با 2 گلی که این هفته به فجر زد، تعداد گل های فصلش را به عدد 7 رساند.

فوتبال 360

منبع: فرارو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1520

به "معرفی تیم منتخب هفته بیست و یکم لیگ برتر؛ دریغ از یک پرسپولیسی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تیم منتخب هفته بیست و یکم لیگ برتر؛ دریغ از یک پرسپولیسی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید