میانه ارزبری هر خودرو 1715 یورو

به گزارش مجله چایی، صنعت خودرو در کشور پس از نفت، بزرگ ترین صنعت در کشور به لحاظ نقش آن در اقتصاد ملی است. حدود 2.5 درصد فراوری ناخالص داخلی کشور و حدود 2.3 درصد از همه شاغلان کشور که بیش از 700 هزار نفر هستند و گردش اقتصادی ده ها هزار میلیاردتومانی در اقتصاد کشور و سایر شاخص ها نشان می دهد که این صنعت جایگاه ویژه و ممتازی در کشور دارد. در این مقاله، به آنالیز جزئیات خبر میانه ارزبری هر خودرو 1715 یورو می پردازیم.

میانه ارزبری هر خودرو 1715 یورو

مدیرعامل ساپکو میانه ارزبری هر خودرو را 1715 یورو مطرح نمود. عادل پیرمحمدی بیان نمود: گروه صنعتی ایران خودرو در سال فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، 125 پروژه داخلی سازی قطعات پیشرفته را در دستور کار قرار داده است که با تحقق آن، سالانه 133 میلیون یورو کاهش ارزبری محقق خواهد شد.

سالیانه بین 5 تا 6 میلیارد دلار ارز برای تأمین ماده اولیه، قطعات و ملزومات فراوری صنعت خودرو از کشور خارج می گردد. می توان باتوجه به هرچه بیشتر داخلی سازی و تعمیق ساخت داخل، تا اندازه زیادی از ارزبری ها جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: مدیرعامل سایپا از ارزبری 2000 دلاری فراوری هر خودرو گفت

عادل پیرمحمدی در دومین جلسه ستاد ساخت داخل گروه صنعتی ایران خودرو در سال 1400 که باحضور انجمن های قطعه سازی تشکیل شد، اظهار کرد: 76 میلیون یورو کاهش ارزبری ناشی از داخلی سازی در حوزه قطعات ارزبر، 26 میلیون یورو مربوط به خودکفایی مواداولیه، 24 میلیون یورو در حوزه بهینه سازی و 7 میلیون یورو نیز برای داخلی سازی قالب و ابزار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ساپکو گفت: برای اجرای پروژه داخلی سازی قطعات در امسال، به 849 میلیارد تومان و 13 میلیون یورو سرمایه گذاری احتیاج است. هرچه به پروژه های ساخت داخل اهمیت بیشتری داده گردد، ارزبری ها بیشتر کاهش خواهد یافت؛ به طوری که 4 میلیارد دلار احتیاج صنعت قطعه و خودروسازی کشور را می توان به کمتر از 1 میلیارد و 500 میلیون دلار در سال رسانید.

پیرمحمدی اضافه کرد: بر اساس تأکیدات مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به منظور تداوم نهضت داخلی سازی قطعات، این خودروساز در نظر دارد بخشی از فروش اموال و دارایی های غیرمولد خود را در امسال به این امر مهم اختصاص دهد.

پیرمحمدی، اجرای مشوق ها را برای شتاب دهی به فرآیند تعمیق و اجرای پروژه های ساخت داخل و تحقق جهش فراوری الزامی دانست و گفت: عقد قرارداد با سازندگان به قیمت هزینه تمام شده قطعه و یا براساس فوب خلیج فارس و پرداخت مبلغ قطعه تحویلی به صورت ماهیانه، ازجمله مشوق های درنظرگرفته شده برای شتاب دهی به ساخت داخل قطعات است. با تداوم نهضت داخلی سازی امید می رود هر روز شاهد کاهش ارزبری باشیم.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1555

به "میانه ارزبری هر خودرو 1715 یورو" امتیاز دهید

1 کاربر به "میانه ارزبری هر خودرو 1715 یورو" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانه ارزبری هر خودرو 1715 یورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید