برترین شتاب دهنده های فین تک در ایران

به گزارش مجله چایی، تکنولوژی فین تک یا تکنولوژی مالی به استفاده از فناوری برای ارتقاء و بهبود خدمات مالی اشاره دارد. شتاب دهنده های فین تک در این زمینه نقش مهمی ایفا می نمایند. این شرکت ها به عنوان موسسات نوآور در حوزه مالی شناخته می شوند و اغلب با استفاده از فناوری و نوآوری های خود، خدمات مالی را بهبود می بخشند و به شرکت ها و افراد امکاناتی را ارائه می دهند. بعلاوه لیستی از فین تک های ایرانی وجود دارد که شما را با این گونه فناوری اشنا می نماید .

برترین شتاب دهنده های فین تک در ایران

در ایران نیز شتاب دهنده های فین تک فعالیت می نمایند. بعضی از برترین شتاب دهنده های فینتک در ایران عبارتند از:

شریف

این شتاب دهنده به وسیله دانشگاه صنعتی شریف احداث شده است و به استارتاپ فین تک در حوزه بانکداری ، بیمه ،پرداخت الکترونیک و ارز های دیجیتال و بعلاوه در حال ارائه خدمات به بسیاری از استارت آپ ها است.

فارابی

شتابدهنده فارابی در حوزه فناوری های مالی فعالیت می نماید. آن ها به استارتاپ ها یاری نموده تا سریع تر توانسته کسب و کار خود را راه اندازی نمایند. علاوه بر این به تیم ها یاری میکند تا از منابع انسانی یاری بگیرند تیم های خود را در زمینه برنامه نویسی و… توسعه دهند .در مرکز فارابی تا سقف 200 میلیون تومان سرمایه گذاری نمایند .

دیموند

شتابدهنده دیموند از سال 1393 آغاز به کار نموده است .دیموند در زمینه ارائه خدمات شامل آموزش، فضای کار اشتراکی، منتورشیپ، خدمات زیرساختی و ایجاد فضای رشد تیم های نوپا، در دوره 9 ماهه شتابدهی و پیش شتابدهی است.

هدف اصلی در دیموند یاری به رشد و پیشرفت کارآفرینان، توسعه دهندگان وب و موبایل و طراحان است .کسب و کار در سطح جهانی به وجود آورده و دنیای نو تری بسازند.

از مهم ترین اهداف دیموند می توان به مورد های زیر اشاره نمود :

  • ایجاد تحولاتی در زمینه خدمات منزل
  • برطرف دغدغه های مربوط به خدمات منزل برای مشتریان
  • ایجاد شغل برای بسیاری از کسانی که در زمینه فنی مهارت دارند و سرمایه ای در دسترس ندارند.

نوین تک

نوین تک شتابدهنده تخصصی کسب وکارهای نوپا در حوزه های فینتک، اینترنت اشیا و تجارت الکترونیکی است و از سال 96 فعالیت خود را با پشتیبانی بانک اقتصاد نوین آغاز نموده است نوین تک طی چند سال ارتباط و خدمت در فضاهای کارآفرینی و استارتاپ های مختلف و نیز فعالیت در این زمینه با دغدغه افزایش سطح آگاهی در اکوسیستم کارآفرینی سعی کرد مسیر حرکت کارآفرینان را روشن تر کند. بعضی از هدف های نوین تک یاری به پیشرفت و توسعه کسب و کارهای فعال در حوزه مالی و … به وسیله سرمایه گذاری نقدی، تسهیل ارتباط و بهره مندی از امکانات مجموعه شرکت های گروه مالی بانک اقتصاد نوین، اموزش دادن و منتقل کردن تجربیات ، ایجاد دسترسی به متخصصین و مشاورین مورد احتیاج، یاری به ایجاد پیوند با شرکای بالقوه و نیز آنالیز بر روند پیشرفت تیم کارآفرین.

فینووا

فینووا فعالیت خود را در سال 1393 با اولین فضای کار اشتراکی آغاز کرد. فینووا با حمایت کردن از استارتاپ ها فضایی را ایجاد نموده تا کارافرینان از فرصت یادگیری ، هم افزایی و شبکه سازی برخوردار شوند و شانس بیشتری برای جذب سرمایه ، رشد به وجود اورند.

اگر بخواهیم به بعضی از فعالیت های این مرکز اشاره کنیم میتوان به برگزاری بسیاری از رویداد های آموزش محور و حمایت از رویدادهای کارآفرینی اشاره نمود.

آواتک

آواتِک محصولات و خدمات خود را در زمینه اتوماسیون اداری، هوشمند سازی ،شبکه های ارتباطی،مشاوره ،طراحی و اجرای حفاظت الکترونیک ارائه می نمایید

اواتک مشتری مداری وجلب رضایت مشتریان را سر لوحه کار خود قرار داده است.آواتک با بهره گیری از کارشناسان زبده فروش ،کارشناسان طراحی و پیاده سازی سیستم های حفاظتی، هوشمندسازی و ارتباطی سعی در ارائه خدمات با کیفیت را دارد. از جمله یاری های آواتک یاری به استارت اپ ها در مواردی مانند جذب سرمایه و ارتباط با صنعت و بازار است .آواتک هرسال رویداد ها و کارگاه های اموزشی شتاب دهی 6 ماهه را اجرا می نماید و در هر دوره 20 تیم را شتاب دهی می نماید.

توسن بوم

توسن هدف ایجاد یک بستر مستقل و بومی برای ارائه راهکارهای نوین فناوری اطلاعات در زمینه هایی مثل بانکداری و دولت الکترونیک تاسیس شده. وجود چنین بستری به سرعت گرفتن چرخش مالی و رونق مالی کشور یاری میکند که یعنی به سطح رفاه مردم کشورمان بهبود می بخشد.فناوری و زیرساخت های بکار رفته در خدمات و راهکارهای ما این امکان را به مشتریان می دهد که ضمن بهره مندی از بستری یکپارچه و برخط، با اطمینان از انعطاف پذیری آن نسبت به تغییرات و پاسخ سریع به تقاضاهای محیط و نوآوری آسوده خاطر باشند.

تریگ آپ

شتاب دهنده تریگ آپ در سال 1393 با هدف حمایت از استارتاپ ها و جوانان با انگیزه اکوسیستم کارآفرینی آغاز به کار کرد. این مجموعه با در اختیار قرار دادن شبکه ای از متخصصان، سرمایه گذاران و افراد پیروز داخلی و بین المللی و ارتباط با نهادهای تاثیرگذار این حوزه را در مسیر راه اندازی یک کسب وکار پیروز همراهی می نماید. تریگ آپ در سال 1396 با ملحق شدن به شناسا، در اکوسیستم که یکی از اولین شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر کشور محسوب می گردد، فرایند نوی را آغاز کرد. بعضی از دانش و تجارب ارزشمند شناسا میتوان به مدیریت منابع، سلامت، سبک زندگی، فناروی اطلاعات و اینترنت اشیا، در کنار توانمندی های ما در زمینه پرورش گروهی پیروز اشاره نمود و طی کردن ایم مسیر را برای کسب و کار های نو اسان کرد

کلام اخر :

بدون شک، توسعه و رشد صنعت فینتک در ایران نشان از اهمیت و احتیاج به نوآوری و فناوری در حوزه مالی دارد. شتاب دهنده های فین تک نقش مهمی در ایجاد این نوآوری و تسریع فرآیند توسعه استارتاپ های مالی ایفا می نمایند. این پیشرفت ها می توانند به بهبود خدمات مالی برای افراد و کسب وکارها در کشور یاری نموده و امکاناتی نوآورانه در دسترس قرار دهند و برای کشورها، توسعه فین تک می تواند فرصت های مالی و شغلی نوی ایجاد کند و به تعاملات مالی بین المللی یاری کند.

در کل، توسعه فین تک و وجود شتاب دهنده های فین تک در ایران نشان از پتانسیل بالای کشور در این زمینه دارد و امکان ایجاد تغییرات مثبت در صنعت مالی و اقتصاد کشور را دارد.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 15 مهر 1402 بروزرسانی: 15 مهر 1402 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1744

به "برترین شتاب دهنده های فین تک در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین شتاب دهنده های فین تک در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید