هشدار به بیماران قلبی راهی مسافرت های نوروزی، مراقب لخته شدن خون در سفرهای هوایی باشید!

به گزارش مجله چایی، نایب رییس انجمن جراحان قلب ایران گفت: مبتلایان به اختلالات قلبی و عروقی برای داشتن سفری آسوده و همراه با آرامش در تعطیلات نوروز بعضی نکات را باید رعایت نمایند.

هشدار به بیماران قلبی راهی مسافرت های نوروزی، مراقب لخته شدن خون در سفرهای هوایی باشید!

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه پرواز به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،محراب مرزبان نایب رییس انجمن جراحان قلب ایران در گفت و گو با خبرنگاران؛ گفت: مبتلایان به اختلالات قلبی و عروقی برای داشتن سفری آسوده و همراه با آرامش در تعطیلات نوروز باید در ایام مسافرت داروهایی را که توسط پزشکشان برای آن ها تجویز شده است، به همراه داشته باشند و آن ها را به طور منظم مصرف نمایند. همچنین در صورتی که این افراد دچار بیماری های قلبی و عروقی دچار بیماری زمینه دیگری مانند فشار خون نیز باشند، باید حتما نسبت به کنترل علایم بیماری خود نیز اقدام نمایند.

وی خستگی زودرس، تنگی نفس در حین فعالیت، دردهای قفسه سینه و شکم در زمان انجام فعالیت فیزیکی، تپش قلب و احساس درد در ناحیه پشت، دست و فک پایین را از نشانه های ناراحتی های قلبی و عروقی دانست و گفت: افراد با مشاهده این علایم باید هر چه سریعتر به متخصص قلب و عروق مراجعه نمایند.

نایب رییس انجمن جراحان قلب ایران عنوان نمود: بعضی افراد که در خانواده شان سابقه اختلالات قلبی و عروقی وجود دارد و مبتلایان به دیابت و فشار خون بیشتر در معرض خطر قرار دارند و باید حتما قبل از سفرهای طولانی با پزشک خود مشورت نمایند. همچنین اشخاصی که دچار اضافه وزن هستند یا سیگار استعمال می نمایند نیز جزء گروه های آسیب پذیر محسوب می شوند.

مرزبان تاکید نمود: اغلب بیماران دچار اختلالات قلبی و عروقی می توانند بدون نگرانی با هواپیما سفر نمایند و تنها درصد کمی از افراد باید قبل از مسافرت با هواپیما خودداری نمایند، همچنین لخته شدن خون در اندام های تحتانی و پا ها یکی از مشکلاتی است که اغلب در سفرهای هوایی طولانی پیش می آید.

وی توصیه کرد: افراد برای جلوگیری از لخته شدن خون در حین مسافرت هوایی باید به طور مرتب در داخل هواپیما راه بروند، همچنین تجویز داروهای ضد انعقاد تحت نظر پزشک که مانع از لخته شدن خون می گردد نیز در این گروه از اشخاص یاری نماینده است.

مرزبان یادآور شد: خوشبختانه اغلب روش های درمان بیماران قلبی و عروقی تحت پوشش بیمه قرار دارند و تنها درصد کمی از خدمات درمانی مانند دستگاه های یاری قلبی، دریچه های مصنوعی قلب و بعضی از وسایلی که داخل عروق یا آرئوت می گذارند بسیار گران قیمت هستند و به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار ندارند و اکنون کمیته کشوری برای این منظور تشکیل شده که تعدادی از این افراد تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 167

به "هشدار به بیماران قلبی راهی مسافرت های نوروزی، مراقب لخته شدن خون در سفرهای هوایی باشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به بیماران قلبی راهی مسافرت های نوروزی، مراقب لخته شدن خون در سفرهای هوایی باشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید