پرسپولیس با زرنگی گل محمدی از مخمصه بزرگ نجات پیدا کرد

به گزارش مجله چایی، منوچهر صفروف و وحدت هنانوف اواسط آبان به ایران آمدند و قبل از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس، قراردادشان را با پرسپولیس بستند، اما چون پنجره این تیم بسته بود نمی توانستند قراردادشان را به صورت رسمی در سازمان لیگ ثبت کنند. به همین دلیل این دو بازیکن در تاریخ 30 آذر قراردادشان با پرسپولیس را ثبت کردند، اما تا دیروز نتوانسته بودند برای تیم جدیدشان بازی کنند.

پرسپولیس با زرنگی گل محمدی از مخمصه بزرگ نجات پیدا کرد

اینکه چرا این دو بازیکن تا دیروز نتوانسته بودند برای پرسپولیس بازی کنند، به ماجرای استعلام فدراسیون فوتبال از فیفا برمی گردد که گویا پاسخ آن قبل از بازی مقابل ذوب آهن به دست فدراسیون و باشگاه پرسپولیس رسیده است.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس حتی پس از اینکه سازمان لیگ به اشتباه و به صورت عجیب، پیش از پاسخ استعلام فیفا، برای این دو بازیکن کارت صادر کرد به آن ها بازی نداد. دلیل این بود که به نحوه بسته شدن قرارداد این دو بازیکن ایراداتی وارد بود و یحیی هم از این موضوع مطلع شده بود.

اشتباه باشگاه پرسپولیس در ثبت قرارداد این دو بازیکن این بود که این دو بازیکن تاجیکی دو روز پیش از بسته شدن پنجره جابجایی فوتبال ایران، به یکباره با تیم استقلال تاجیکستان فسخ کردند تا بازیکن آزاد شوند، اما این کار از اساس غلط بود. چون طبق تغییرات تازه آیین نامه جابجایی فیفا (بند دو ماده 6) ملاک برای فسخ کردن قرارداد و آزاد شدن بازیکن، پنجره جابجایی باشگاه مبدا یعنی استقلال تاجیکستان (پنجره جابجایی تابستانی تاجیکستان) بود.

پنجره نقل و اننقالات تاجیکستان در مرداد ماه بود و دو بازیکن تاجیکی می بایست در آن بازه زمانی قراردادشان را فسخ می کردند، اما آن ها بر اساس اطلاعات غلطی که از ایران به آن ها داده شد، پیش از بسته شدن پنجره ایران، قراردادشان را فسخ کردند.

در واقع از ایران و از داخل باشگاه پرسپولیس و یا واسطه های جابجایی به آن ها گفته شده بود که ملاک پنجره جابجایی مقصد است! این افراد، اطلاعاتشان را به روز نکرده بودند و همچنان فکر می کردند که پنجره مقصد ملاک است. همین اطلاعات غلط باعث شد این دو بازیکن چندین ماه در ایران نقش توریست را داشته باشند.

در نامه استعلام فیفا به فدراسیون فوتبال به این نکته اشاره شده که با توجه با تاریخ های پنجره های تابستانی جابجاییی تاجیکستان و ایران و پنجره زمستانی فوتبال ایران، این دو بازیکن از شروع پنجره می توانند برای تیم تازهشان بازی کنند. این در حالی است که از 26 دی پنجره جابجایی زمستانی باز شده است.

به عبارت دیگر، علیرغم صدور کارت بازی این دو نفر، در صورتی که هنانوف و صفروف تا قبل از شروع جابجایی زمستانی فوتبال ایران، برای پرسپولیس بازی می کردند، این دو بازیکن غیرمجاز محسوب می شدند و پرسپولیس سه بر صفر مقابل این تیم ها بازنده اعلام می شد. به همین دلیل یحیی گل محمدی ترجیح داد درباره دو بازیکن تاجیکستانی اش ریسک نکند.

در واقع زرنگی یحیی گل محمدی باعث شد تا بازیکنان تاجیکستانی پرسپولیس به سرنوشت بازیکن گابنی گل گهر دچار نشوند.

البته نکته عجیب این است که در حالیکه فیفا، پاسخ استعلام فدراسیون فوتبال را درباره این دو بازیکن تاجیکی نداده بود چرا سازمان لیگ برای این دو بازیکن کارت بازی صادر کرد؟

نکته عجیب تر از این ماجرا، توصیه های غیررسمی از طرف فدراسیون و سازمان لیگ به باشگاه پرسپولیس بود که تا زمانی که استعلام فیفا نیامده است، بهتر است از این بازیکنان استفاده نگردد. اتفاقی که برای بازیکن گابنی گل گهر هم افتاد و پس از اینکه اریک بایناما جلوی استقلال، سپاهان و پیکان بازی کرد و این سه تیم به این موضوع معترض شدند، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به صورت غیررسمی به گل گهری ها گفتند که تا رای کمیته انضباطی صادر نشده از این بازیکن استفاده نکنند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1439

به "پرسپولیس با زرنگی گل محمدی از مخمصه بزرگ نجات پیدا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسپولیس با زرنگی گل محمدی از مخمصه بزرگ نجات پیدا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید